Keeway kuski kirjoitti:Morjesta. Tarvitsen apua kun Keeway F-act ei käynnisty kunnolla joudun polkemaan 10min-20min ja sittenkin se vaan lupaa, tulppa antaa kipinän saa bensaa ja miten tarkistaisin onko sähköryyppy kunnossa?
Itselläni ainakin lähtenyt käyntiin aina lämpimällä kelillä, vaikka koko sähköryypyn johto on ollut poikki, joten kokeile viedä skootteri johonkin lämpimään ja kokeilla esim. tunnin päästä uudestaan.
Voi olla myös, että tulppa antaa kipinää kun sitä testailee vaikkapa runkoa vasten, mutta kun tulpan laittaa paikalleen, niin se ei välttämättä annakkaan enää kipinää paineessa sylinterin sisällä.
Itselläni olisi nyt pari ongelmaa omassa F-actissa.
1. Mikä on vikana, kun sähköstarttia käyttäessä kuuluu vain ''naks'', eikä pyöritä ollenkaan starttimoottoria. On aiemminkin tehnyt tätä, ja sitten alkanut ihan randomisti omia aikojaan taas toimia. On kokeiltu 3 eri akulla joiden pitäisi olla täysin toimivia, joten ei ole siitä kiinni, ja johdot/liittimet on tarkistettu moneen otteeseen, mutta nyt ei ole enää pitkään aikaan toiminut. Ennen saattoi viikon seisonnan jälkeen kuin ihmeen kaupalla pyörähtää käyntiin kun vain huvikseen meni kokeilemaan toimisiko, mutta nyt ei enää.
Sitten olisi toinen juttu vielä, nimittäin skootterista on otettu prikka pois, 85-90 suutin(en nyt muista), vapaavirtaussuodatin ja tehari. Huippuja kerää sen 73 tasaisella, ja 76 alamäkeen gps:n mitattuna, mutta alkaa jo tuo pahin ikä olla ohi, eikä sitä tule enää ajeltua niin hirveästi, joten ajattelin jonkinlaista rajoitinta kehitellä tuohon, vakioksi en jaksa laittaa kun ei ole osiakaan tallessa. Eli on/off kytkin saisi olla rajoittimessa.
Nopeus pitäisi saada rajoitettua sinne max. 50-55km/h paikkeille, ja rajoitin tietenkin saisi olla sellainen, jota ei äänestä kuule, ja ei helposti poliisisedät löydä, että voisi vain sanoa skootterissa olevan ilmeisesti alunperinkin jonkinlainen sytytystä katkova rajoitin. Tehoputkestakin tuo E-hyväksyntä merkki löytyy (kurit tietysti pois), ja tuskin alkavat sitä aukomaan että onkos siellä nyt niitä kuristuksia paikallaan vaiko ei.
Jos kellään on mitään hajua että miten saisi tehtyä halvalla jonkinlaisen rajoittimen kotikonstein on/off kytkimellä, niin olen erittäin kiitollinen.
Kaverillani muunmuassa oli joskus muinoin katteen ruuvin taakse piilotettu nappikytkin, että kun katteen ruuvia painoi, niin rajoitin meni päälle/pois. Jotain tämäntapaista olisi tarkoitus tehdä.
Kylläpäs tulikin ensimmäisestä viestistä tälle foorumille pitkä selostus
Toivottavasti edes joku ymmärsi mitä hain takaa.