Keeway-skootterit

oregano
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
16.5.2011 15:38
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut oregano » 19.10.2012 16:31

variin kokeiltu 6g 5g 4g ja 3,5g rullilla ja paras saavutus saatu 3.5g rullilla, mutta vakio 1 vari on. malossin kytkin jossa valkoset jouset, jotka liian löysät 70cc kanssa mutta ei booaus voi tuosta johtua, vp stage 6 hardi.
Keeway F-act Nkd (2010) Stage 6 Pro Dellorto 17,5
Keeway kuski
Liittynyt:
22.10.2012 21:29
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Keeway kuski » 22.10.2012 21:35

Morjesta. Tarvitsen apua kun Keeway F-act ei käynnisty kunnolla joudun polkemaan 10min-20min ja sittenkin se vaan lupaa, tulppa antaa kipinän saa bensaa ja miten tarkistaisin onko sähköryyppy kunnossa?
Reizeri
Liittynyt:
22.10.2012 22:35
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Reizeri » 22.10.2012 22:53

Keeway kuski kirjoitti:Morjesta. Tarvitsen apua kun Keeway F-act ei käynnisty kunnolla joudun polkemaan 10min-20min ja sittenkin se vaan lupaa, tulppa antaa kipinän saa bensaa ja miten tarkistaisin onko sähköryyppy kunnossa?


Itselläni ainakin lähtenyt käyntiin aina lämpimällä kelillä, vaikka koko sähköryypyn johto on ollut poikki, joten kokeile viedä skootteri johonkin lämpimään ja kokeilla esim. tunnin päästä uudestaan.

Voi olla myös, että tulppa antaa kipinää kun sitä testailee vaikkapa runkoa vasten, mutta kun tulpan laittaa paikalleen, niin se ei välttämättä annakkaan enää kipinää paineessa sylinterin sisällä.


Itselläni olisi nyt pari ongelmaa omassa F-actissa.

1. Mikä on vikana, kun sähköstarttia käyttäessä kuuluu vain ''naks'', eikä pyöritä ollenkaan starttimoottoria. On aiemminkin tehnyt tätä, ja sitten alkanut ihan randomisti omia aikojaan taas toimia. On kokeiltu 3 eri akulla joiden pitäisi olla täysin toimivia, joten ei ole siitä kiinni, ja johdot/liittimet on tarkistettu moneen otteeseen, mutta nyt ei ole enää pitkään aikaan toiminut. Ennen saattoi viikon seisonnan jälkeen kuin ihmeen kaupalla pyörähtää käyntiin kun vain huvikseen meni kokeilemaan toimisiko, mutta nyt ei enää.


Sitten olisi toinen juttu vielä, nimittäin skootterista on otettu prikka pois, 85-90 suutin(en nyt muista), vapaavirtaussuodatin ja tehari. Huippuja kerää sen 73 tasaisella, ja 76 alamäkeen gps:n mitattuna, mutta alkaa jo tuo pahin ikä olla ohi, eikä sitä tule enää ajeltua niin hirveästi, joten ajattelin jonkinlaista rajoitinta kehitellä tuohon, vakioksi en jaksa laittaa kun ei ole osiakaan tallessa. Eli on/off kytkin saisi olla rajoittimessa.


Nopeus pitäisi saada rajoitettua sinne max. 50-55km/h paikkeille, ja rajoitin tietenkin saisi olla sellainen, jota ei äänestä kuule, ja ei helposti poliisisedät löydä, että voisi vain sanoa skootterissa olevan ilmeisesti alunperinkin jonkinlainen sytytystä katkova rajoitin. Tehoputkestakin tuo E-hyväksyntä merkki löytyy (kurit tietysti pois), ja tuskin alkavat sitä aukomaan että onkos siellä nyt niitä kuristuksia paikallaan vaiko ei.


Jos kellään on mitään hajua että miten saisi tehtyä halvalla jonkinlaisen rajoittimen kotikonstein on/off kytkimellä, niin olen erittäin kiitollinen.

Kaverillani muunmuassa oli joskus muinoin katteen ruuvin taakse piilotettu nappikytkin, että kun katteen ruuvia painoi, niin rajoitin meni päälle/pois. Jotain tämäntapaista olisi tarkoitus tehdä.



Kylläpäs tulikin ensimmäisestä viestistä tälle foorumille pitkä selostus :D Toivottavasti edes joku ymmärsi mitä hain takaa.
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut ramba__ » 22.10.2012 22:55

Sulla on varmaan starttirele paskana.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Shape » 22.10.2012 22:57

Reizeri kirjoitti:Itselläni ainakin lähtenyt käyntiin aina lämpimällä kelillä, vaikka koko sähköryypyn johto on ollut poikki, joten kokeile viedä skootteri johonkin lämpimään ja kokeilla esim. tunnin päästä uudestaan
Se sähköjohto vaikuttaa vain ryypyn poispäältä menemiseen. Oletuksena ryyppy on aina päällä, jos virtaa ei tule sille.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Reizeri
Liittynyt:
22.10.2012 22:35
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Reizeri » 23.10.2012 23:19

Shape kirjoitti:
Reizeri kirjoitti:Itselläni ainakin lähtenyt käyntiin aina lämpimällä kelillä, vaikka koko sähköryypyn johto on ollut poikki, joten kokeile viedä skootteri johonkin lämpimään ja kokeilla esim. tunnin päästä uudestaan
Se sähköjohto vaikuttaa vain ryypyn poispäältä menemiseen. Oletuksena ryyppy on aina päällä, jos virtaa ei tule sille.


Ahaa, no hyvä tietää näin jatkossa. Viikonloppuna alkaakin sitten kahden f-actin purku/kasaus operaatio, kun toinen muuten hyväkuntoinen, mutta toinen pakoputken pultti katkennut sylinteriin, ja runko hutera/vinossa, ja toisessa taas runko ei ole kärsinyt yhtään, mutta muuten aika heikossa hapessa. Näistä sitten yhdistelemään molemmista parhaat puolet, ja toivon mukaan saa yhden lähestulkoon uudenveroisen menopelin rakenneltua. :)
Reizeri
Liittynyt:
22.10.2012 22:35
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Reizeri » 24.10.2012 16:51

ramba__ kirjoitti:Sulla on varmaan starttirele paskana.

Ei ollut starttirele, oli ihan toimiva kun vaihdoin skoottereissa päittäin releitä.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Palezu » 24.10.2012 17:29

Saattaa olla sitten itse starttimoottorikin paskana. Meillä teki auto noin, välillä toimi normaalisti, välillä taas ei startannut ja seuraavana päivänä saattoi alkaa taas toimia ja korjautui kun vaihdettiin starttimoottori.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Reizeri
Liittynyt:
22.10.2012 22:35
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Reizeri » 24.10.2012 21:23

Palezu kirjoitti:Saattaa olla sitten itse starttimoottorikin paskana. Meillä teki auto noin, välillä toimi normaalisti, välillä taas ei startannut ja seuraavana päivänä saattoi alkaa taas toimia ja korjautui kun vaihdettiin starttimoottori.


Juuh, onko tähän mitään keinoa testata startin toimivuutta irrottamatta sitä, sillä on vähän hankalassa paikassa irrottaa, vaikka samallahan tuonkin voi irrottaa kun rupeaa laittamaan projektia käyntiin.
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut ramba__ » 24.10.2012 23:16

Suoraan akusta startille virtaa.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Reizeri
Liittynyt:
22.10.2012 22:35
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Reizeri » 25.10.2012 0:15

ramba__ kirjoitti:Suoraan akusta startille virtaa.

Ja mitenhän tämä toimenpide suoritetaan.. :nolo: Vedetään akun plussa ja miinus suoraan siihen kohtaan mihin tulee normaalisti pelkkä miinus/maadoitus mikä lie onkaan? vai miinus siihen ja plussa startin runkoon kenties?
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut ramba__ » 25.10.2012 0:52

Jos oikein muistan niin se startti on valmiiksi maadoitettu koneeseen. Eli akulta sähköstartin plussaan kaapeli.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Palezu » 25.10.2012 0:56

Tai vielä yksinkertaisemmin, ohittaa starttireleen tökkäämällä starttireleen mutterinapojen väliin lenkkiavaimen jolloin virta pääsee suoraan startille akulta. Kannattaa myös akun liittimet putsata ja kiinnittää kunnolla, mulla aiheutti joskus satunnaista toimimattomuutta kun akun navat ei ollu kunnolla kiristetty.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut ramba__ » 25.10.2012 1:11

Muista virrat päälle vaan^^
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Reizeri
Liittynyt:
22.10.2012 22:35
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Reizeri » 25.10.2012 13:24

Palezu kirjoitti:Tai vielä yksinkertaisemmin, ohittaa starttireleen tökkäämällä starttireleen mutterinapojen väliin lenkkiavaimen jolloin virta pääsee suoraan startille akulta. Kannattaa myös akun liittimet putsata ja kiinnittää kunnolla, mulla aiheutti joskus satunnaista toimimattomuutta kun akun navat ei ollu kunnolla kiristetty.


Molempia keinoja tuli kokeiltua, kuului vain epämääräistä surinaa satunnaisesti, joten ilmeisesti starttimoottori paskana. Noh, yksi toimiva startti nyt ainakin löytyy.

Sitten tarvitsisi vinkkejä siihen, että miten saan pakoputken pultin sylinteristä pihalle, kun on sinne katkennut, eikä porailemaankaan huvittaisi ruveta, sillä ihan tarpeeksi tullut todistettua sitä, miten on sylinteri haljennut kun on poran kanssa ruvettu leikkimään.

Edit: Onko 08 f-act malleissa jotain muitakin rajoittimia kuin prikka ja putken kurit? Kun laitoin teharin kiinni tuohon toiseen, niin jää vain huutamaan siinä 45-50km/h vauhdissa, ja tuntuu kuin olisi prikka paikallaan, vaikka myyjän mukaan se on otettu pois.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista