Aprilia DI-Tech

Naikou6
Pyörä:
'03 rs
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
17.11.2008 22:26

ViestiKirjoittanut Naikou6 » 14.7.2009 14:19

Scooter-attackin listauksessa taitaa mennä aprilian koneena. Mitäs osia olisit tilaamassa sieltä, että onko sillä väliä ollenkaan.. tuskin on

Tossa on kuitenkin tarkemmin noita malleja kuvien kanssa

http://www.easyparts.nl/choosesubmodel/ ... orini.html
Aprillimopo myydään/vaihdetaan autoon. Kuva galleriassa, lisää tietoa ja kuvia yksityisviestillä.
-kekkonen-
Pyörä:
aprilia sr
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
11.3.2008 20:33

ViestiKirjoittanut -kekkonen- » 14.7.2009 14:40

Eli morini=aprilia? Ja mitä eroo on noil racing ja sport mallilla? Et osaan ottaa oikeen siit scooter-attackin valikost! :roll:
Naikou6
Pyörä:
'03 rs
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
17.11.2008 22:26

ViestiKirjoittanut Naikou6 » 14.7.2009 15:35

Luit ilmeisesti ton ylemmän postauksen, muttet loppuun asti :)
Aprillimopo myydään/vaihdetaan autoon. Kuva galleriassa, lisää tietoa ja kuvia yksityisviestillä.
-kekkonen-
Pyörä:
aprilia sr
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
11.3.2008 20:33

ViestiKirjoittanut -kekkonen- » 14.7.2009 19:22

Naikou6 kirjoitti:Luit ilmeisesti ton ylemmän postauksen, muttet loppuun asti :)

No en huomaa nois eroo!? Ja onkos se morini=aprilian kone!
Jusu.
Pyörä:
Honda VFR750F
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
11.5.2006 8:30

ViestiKirjoittanut Jusu. » 14.7.2009 19:41

Joo, Morini on sama kuin Aprilia.
Naikou6
Pyörä:
'03 rs
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
17.11.2008 22:26

ViestiKirjoittanut Naikou6 » 14.7.2009 20:01

Mitä noista voisi päätellä (ja korjatkaa jos ole väärässä) on se, että se racing/sport on pelkkä värikoodi.
Aprillimopo myydään/vaihdetaan autoon. Kuva galleriassa, lisää tietoa ja kuvia yksityisviestillä.
nolaiffi
Liittynyt:
13.5.2008 15:40

ViestiKirjoittanut nolaiffi » 14.7.2009 22:01

Naikou6 kirjoitti:Itellä teki oma ihan samaa viime kesänä, tuntu ettei se meinannu kiihtyy ollenkaan. Kuitenki ku tuli syksy ja kylmemmät kelit ni ko. ongelma katos ihan itestään, tiedä sitte mistä johtuu. Rullia en lähteny vaihtamaan.
Yks mitä tietysti vois kattoa on se takalevy, ettei siinä oo mitään uria tms, mitkä estäis niiden rullien liikettä mitenkään


mikä takalevy? ja onko mitää muita ehotuksia? voiko tulpasta olla jos kylmemmillä keleillä lähti???
asmo_91
Pyörä:
Aprilia Sr Ditech -01 & Honda Cr 125 -96.
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
26.9.2006 22:19

ViestiKirjoittanut asmo_91 » 14.7.2009 23:16

nolaiffi kirjoitti:voiko tulpasta olla jos kylmemmillä keleillä lähti???


no tulpalla nyt ole mitään tekemistä siinä onko kesä vai talvi :D
nolaiffi
Liittynyt:
13.5.2008 15:40

ViestiKirjoittanut nolaiffi » 14.7.2009 23:58

asmo_91 kirjoitti:
nolaiffi kirjoitti:voiko tulpasta olla jos kylmemmillä keleillä lähti???


no tulpalla nyt ole mitään tekemistä siinä onko kesä vai talvi :D


on sillä nyt vähäse
Naikou6
Pyörä:
'03 rs
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
17.11.2008 22:26

ViestiKirjoittanut Naikou6 » 15.7.2009 0:34

Ei sillä viel tollasilla lämpötilaeroilla (10'c) oo vaikutusta. Nro.7 https://www.apriliayorkshire.co.uk/cata ... e=Variator

Ittellä oli yhessä rullassa sellanen muutaman millin tasanen kohta, ja levystä löyty samasta kohtaa "kynnys"... En tiedä vaikuttiko toi sitten, ku itestään korjaantu.
Aprillimopo myydään/vaihdetaan autoon. Kuva galleriassa, lisää tietoa ja kuvia yksityisviestillä.
nsn
Liittynyt:
6.2.2008 19:31

ViestiKirjoittanut nsn » 15.7.2009 8:10

nolaiffi kirjoitti:
nsn kirjoitti:
nsn kirjoitti:
Nuustis kirjoitti:
Laitappas kevyemmät rullat kehiin, rupeaa toimimaan


Pitääpä kokeilla, kiitokset vastauksista!


Alkaa keinot vähän loppua, kokeilin kevyemmillä rullilla (6g:aan asti) ja paikaltaa skootteri toimii nyt ihan hyvin mutta liikkeestä kiihdyttäessä ei vaihde mene "pienemmälle" millään. Kokeilin myös malossin punaista vp-jousta mutta senkään avulla ei mutkasta lähdettäessä saa kierroksia tehoalueelle. Voisiko variaattorin tai kytkimen päässä jokin jumittaa ja johtaa moiseen käytökseen.. ovat kuitenkin aika paljon ajettuja (20tkm, koneremontti tehty 13.5tkm)?

Ja tosiaan kyse ei ole normaalisti tehon puutteesta, koska mopo ei oikeasti kiihdy minnekkään.



siis sulla on iha sama juttuku mullaki. itellä malossi 70 cc sarja malossi vl12 läpät lazeri putki polini speedcontrol 2003 malossi delta clutch punanen vp ja 5,5 gr rullat keltaset kytkin jouset ymsyms. elikkäs voisko joku auttaaa hieman? ja itelläkää tehosta tosiaankaa kii


Nyt löytyi ainakin itellä tähän ratkaisu, vaihoin kytkimeen uuden vakiojouset, niin vp:n kuin kytkinjousetkin. Rulliksi vaihdoin 6.5g:set. Nyt vetää alusta loppuun loistavasti ja vastaa kaasuun myös mutkista lähdettäessä.

Jostain syystä monella näyttää olevan ton 70cc pytyn kanssa joko vakio tai jopa valkonen vp-jousi, johtuu varmaan siitä että kevyet rulla ja jäykkä jousi ei taida olla kovin hyvä yhdistelmä.
nolaiffi
Liittynyt:
13.5.2008 15:40

ViestiKirjoittanut nolaiffi » 15.7.2009 20:27

nsn kirjoitti:
nolaiffi kirjoitti:
nsn kirjoitti:
nsn kirjoitti:
Nuustis kirjoitti:
Laitappas kevyemmät rullat kehiin, rupeaa toimimaan


Pitääpä kokeilla, kiitokset vastauksista!


Alkaa keinot vähän loppua, kokeilin kevyemmillä rullilla (6g:aan asti) ja paikaltaa skootteri toimii nyt ihan hyvin mutta liikkeestä kiihdyttäessä ei vaihde mene "pienemmälle" millään. Kokeilin myös malossin punaista vp-jousta mutta senkään avulla ei mutkasta lähdettäessä saa kierroksia tehoalueelle. Voisiko variaattorin tai kytkimen päässä jokin jumittaa ja johtaa moiseen käytökseen.. ovat kuitenkin aika paljon ajettuja (20tkm, koneremontti tehty 13.5tkm)?

Ja tosiaan kyse ei ole normaalisti tehon puutteesta, koska mopo ei oikeasti kiihdy minnekkään.



siis sulla on iha sama juttuku mullaki. itellä malossi 70 cc sarja malossi vl12 läpät lazeri putki polini speedcontrol 2003 malossi delta clutch punanen vp ja 5,5 gr rullat keltaset kytkin jouset ymsyms. elikkäs voisko joku auttaaa hieman? ja itelläkää tehosta tosiaankaa kii


Nyt löytyi ainakin itellä tähän ratkaisu, vaihoin kytkimeen uuden vakiojouset, niin vp:n kuin kytkinjousetkin. Rulliksi vaihdoin 6.5g:set. Nyt vetää alusta loppuun loistavasti ja vastaa kaasuun myös mutkista lähdettäessä.

Jostain syystä monella näyttää olevan ton 70cc pytyn kanssa joko vakio tai jopa valkonen vp-jousi, johtuu varmaan siitä että kevyet rulla ja jäykkä jousi ei taida olla kovin hyvä yhdistelmä.


joo no vaihoin mun malon kytkimeen ne jouset siis vakioyt kummakki ja nyt kyllä tasasesti kiihtyy mut ottaa iha sairaat kierrokset alkuu ennenku liikkuu ja eikä kiihy yhtä hyvi
siis no melkee samallalailla mut ei iha ;D
NukkuMatti
Pyörä:
Aprilia SR Factory 08
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
26.6.2008 11:16

ViestiKirjoittanut NukkuMatti » 19.7.2009 12:21

Minkä painoset rullat laser x-pron ja kisa ruiskun kanssa?
nolaiffi
Liittynyt:
13.5.2008 15:40
sopiiko noi kaikki

ViestiKirjoittanut nolaiffi » 21.7.2009 23:20

http://www.easyparts.nl/showarticles_info/0129467865//

http://www.easyparts.nl/showarticles_info/0118303310//

http://www.easyparts.nl/showarticles_info/0129440067//

http://www.easyparts.nl/showarticles_info/01384042//
asmo_91
Pyörä:
Aprilia Sr Ditech -01 & Honda Cr 125 -96.
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
26.9.2006 22:19

ViestiKirjoittanut asmo_91 » 22.7.2009 1:10

NukkuMatti kirjoitti:Minkä painoset rullat laser x-pron ja kisa ruiskun kanssa?

mitä vikaa vakiorullissa ? :roll:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista