Kepis kirjoitti:Jooh eivät ole ongelmat tuon kanssa vielä mihinkään loppuneet. Booaaminen ei mihinkään loppunut vaikka ilmaruuvia (?) säädi ja ilmanottoaukkoa teippasin pienemmäksi. Ja kyllähän tuolla booaamisesta huolimatta voi jotenkin ajaa, mutta tänään mopo ei suostunut pysymään käynnissä, ko kapine siis sammuu 3sek käyntiinlähdön jälkeen. Luulin aluksi että bensa on vain vähissä ja pistin tankin täyteen, tämä ei auttanut. Bensamittari ei myöskään tankkauksesta välittänyt ja jäi näyttämään tyhjää samoin bensavalokaan ei sammunut. Onkos mittari vain rikki vai onko tuossa nyt joku varatankkipäällä tj.
Tarkistappa ihan huvin vuoks alipainehanan toiminta. Voinut ihan normaalin korroosion takia alipaine kalvo rikkoutua tai suodatin tukkeutua.
Jos hana temppuilee niin kohokammion bensapinta laskee liian alas = ei syötä bensaa.
Imuvuodot kannattaa myös tarkista, (kumisessa) imukaulassa hiusmurtumia yms.
Imukaulan tiivisteiden uusiminenkaan ei ehkä olisi pahaksi noin vanhalle yksilölle.
Tulpan tsekkaus ja tyhjäkäynnin säätö voi myös auttaa hieman.
Bensamittarin toimintaan kannattaa tuo akun kunto kurkkasta ja jos lepovirtaa löytyy se +12v niin sitten bensapinnan anturin kimppuun. Eli liittimien kunto / hapettumat ym tarkistus.
Jos sekään ei auta niin anturi irti tankista ja yleismittarilla tarkastamaan anturin toiminta.
Bensapinnan anturi on yleensä muuttuva suuruinen vastus eli potentiometri. Vastuksen määrä muuttuu kun anturi liikkuu.
Eli yleismittarilla mittaat anturin antaman vastuksen lepotilassa = tankki tyhjä ja sitten taivutat anturin ääriasenttoon = tankki täynnä ja vertailet tuloksia.
Anturia voi myös mitata samalla kun sitä anturia/vipua liikuttaa, siinä pitäisi myös vastuksen muuttua tasaisesti.
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582viewtopic.php?f=5&t=86762