Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

Distro
Pyörä:
Honda CBR 125R
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
25.5.2010 21:00

ViestiKirjoittanut Distro » 14.10.2010 22:08

Jami95 kirjoitti:
Distro kirjoitti:Okei. Eli asia on tällanen: Skootteri kävi 4000km huollossa täs eilen. Toimi illalla normaalisti, käynnisty kyllä vähän huonosti, mutta tänäaamuna ei lähtenyt ollenkaan käyntiin. Sähköstartti pyöritti tyhjää, välillä osuen etuvariaattorin hammastuksiin, nyt ei toimi ollenkaan. Pyörittää sähköstarttia aivan tyhjänä, ei osu edes lautasen hammastuksiin. Olivat huollossa ottaneet ainakin variaattorista jotkut ns. "peräöljyt" pois ja laittaneet uudet. Tarviiko tässä toimituksessa avata variaattoria? Mikä saattaisi olla ongelmana? Kaipaisin pikaista vastausta että voi käydä sanomassa huoltoon.. Kuitenkin huolto maksoi KOKONAISUUDESSAAN 210E!


ei tarvi avata varia jos alennus vaihteiston öljyt vaihetaa mutta epäilen että siä on joko joku huonosti kii tai aamu kankeutta kylmyyden takia

Enon kans avattiin vari ja JUSTIINSA HILKULLA ETTEI ETUVARIAATTORIN PULTTI OLLU LÄHTENY IRTI! D:
REAT
Pyörä:
Aprilia SR
Liittynyt:
28.11.2009 18:13

ViestiKirjoittanut REAT » 19.10.2010 15:12

OSTETAAN KYSEISEEN MALLIIN SOPIVAA TEHOPUTKEA/KURITONTA ALKUKÄYRÄÄ OULUN ALUEELTA. 0-100 e
PUH: 0445950204 VIESTILLÄ SAA KIINI PARHAITEN
Fazeh
Liittynyt:
19.10.2010 16:39
Ei toiminna

ViestiKirjoittanut Fazeh » 19.10.2010 16:51

moi.
Itellä on 07 factory ajettu 14000km toiminut melkein moitteettomasti mutta viime viikolla mopo ei enää lähtenytkään käyntiin, akun latasin koittaa startata mutta ei, vaikuttaa että oisi bensan saannissa jtn häiriötä, huolto olisi ajallaan mutta ajattelin ensin kysellä apua :D
Distro
Pyörä:
Honda CBR 125R
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
25.5.2010 21:00

ViestiKirjoittanut Distro » 20.10.2010 19:04

Fazeh kirjoitti:moi.
Itellä on 07 factory ajettu 14000km toiminut melkein moitteettomasti mutta viime viikolla mopo ei enää lähtenytkään käyntiin, akun latasin koittaa startata mutta ei, vaikuttaa että oisi bensan saannissa jtn häiriötä, huolto olisi ajallaan mutta ajattelin ensin kysellä apua :D


Ottaako bendixi starttikehään?
särä06
Pyörä:
Aprilia SR 50 R Factory -06
Liittynyt:
30.7.2010 20:58
.. :s

ViestiKirjoittanut särä06 » 20.10.2010 20:32

Laitoin prikan tossa pari viikkoo sitte paikalleen ja löin osat kii ja mopon käyntiin. Vähän aikaa toimi moitteettomasti ja oli varastossa pari päivää.. ja kun sitte yritti uudestaa lähtee ajeleen seuraavalla kerralla ni virrat meni normaalisti päälle ja bensapumppuki toimi normisti. Startatessa vaan kuulu variaattorista karmee ääni ja ei lähteny käyntiin. Ja se oli tapahtunu mitä pelkäsinki eli variaattorin mutteri oli jääny löysälle ja lautanen pois jengoilta--> pyöri tyhjää. Yritin avata mutteria et sais lautasen takas jengoille ni mutteri, sen takana oleva littee metallipyörylä ja muovinen tuuletinlautanen pyöri kans vaan tyhjää.. Miten helvatassa nuo saa irti tuosta? :eek:
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 22.10.2010 18:09

Mites ton factoryn injektorin puhdistus tapahtuu?Mitä muuta 16tkm huoltoon kuuluu kuin toi puhdistus, hihnan vaihto ja kulutusosien tarkistaminen?Isoveli on automekaanikko ja väitti osaavansa puhdistaa ton, uskaltaako antaa puhdistaa?Paljon halvemmaksihan huolto tulisi kun ei tarvitsisi veidä liikkeeseen...

E:onko muuten teillä muilla normaalia että kun painan sähköstarttia niin menee joku 3sek että käynnistyy?
Uskon kyllä asiaa auttavan uusi tulppa, uudet bensat ja akun lataus.
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
eijeij

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 22.10.2010 22:41

ei onnistu =D eivät ne kuulma laita.. ainii se avain millä ottaa prikan pois toimi hyvin =D eikä tarvii pulttipyssyä
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 25.10.2010 15:14

shalloa kirjoitti:Mites ton factoryn injektorin puhdistus tapahtuu?Mitä muuta 16tkm huoltoon kuuluu kuin toi puhdistus, hihnan vaihto ja kulutusosien tarkistaminen?Isoveli on automekaanikko ja väitti osaavansa puhdistaa ton, uskaltaako antaa puhdistaa?Paljon halvemmaksihan huolto tulisi kun ei tarvitsisi veidä liikkeeseen...

Onko muuten teillä muilla normaalia että kun painan sähköstarttia niin menee joku 3sek että käynnistyy?
Uskon kyllä asiaa auttavan uusi tulppa, uudet bensat ja akun lataus.



Minkä tehoinen laturi tässä on?Ajattelin laittaa xenonit, mutta jos ei lataa tarpeeksi niin akkuloppuu ja en saa enään käynnistettyä mopoa, eikö niin?

Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 25.10.2010 16:47

Xenonit vievät sytytyksen jälkeen yhtä paljon virtaa kuin alkuperäiset halogeenipolttimot. Syttyessään se voi imasta virtaa 6-8A riippuen ballastista. Sulaketta kannattaa suurentaa tämän takia.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 25.10.2010 19:29

Eli vakioakullakin pärjää?Manuaalin mukaan kaikki sulakkeet ovat 10-15A ja kun kävin kattomassa niin siltähän se näyttikin.Noilla sulakkeilla pärjää varmaankin.Ja se kaikkei tärkein kysymys: eli voiko tota injektoria puhdistaa ite ja miten tämä tapahtuu?
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 25.10.2010 19:51

Kyllä pärjää, ota huomioon, että sen sulakkeen kautta varmaan kulkee mullekkin valoille/komponenteille virtaa. Laita ainakin 5A isompi sulake sen tilalle, mistä etuvalolle menee virta.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 28.10.2010 20:40

Mites ton factoryn injektorin puhdistus tapahtuu?Mitä muuta 16tkm huoltoon kuuluu kuin toi puhdistus, hihnan vaihto ja kulutusosien tarkistaminen?Isoveli on automekaanikko ja väitti osaavansa puhdistaa ton, uskaltaako antaa puhdistaa?Paljon halvemmaksihan huolto tulisi kun ei tarvitsisi veidä liikkeeseen...
Vähän kiire asian kanssa!
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 28.10.2010 22:09

No heitänpäs jotain ilmaan.

Ei suorasuihkutuksen tekniikka loppujen lopuksi ole mitään rakettitiedettä, joten itse uskaltaisin antaa.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 29.10.2010 13:49

mitä muuta sitten 16tkm huoltoon kuuluu kuin hihna, injektorin puhdistus ja kulutus osien vaihtoa?
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 29.10.2010 13:59

Oletan, että olet tähän mennessä hoksannut katsoa tietopankista särän huolto-ohjelman?
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista