Mull on joku phva vaijeri ryyppy adapteri sopiiko se siihen kii ja tietääkö kukaan miten se laitetaan kii?
Kääntä kirjoitti:Tehdääs nyt tästä CPIn sähköryyppy -> manuaaliryyppy muuttamisesta jonkunlaista sepustusta kun tuntuu että alkaa oleen aiheellinen näin kovien pakkasien alettua.
Eli siis CPI SX/SM tyyppivikoihin lukeutuva sähköryypyn toimimattomuus on korjattavissa ihan CPIn omilla osilla ostamatta Lähes mitään perustarpeita kummempaa (löytyy hyvin useista talouksista).
1. Ensinnähän täytyy tietty ottaa sähköryyppy irti kaasarista.
2. Seuraavaksi pistetään se iso musta osa jonka sisällä tämä sähköhärpäke on nii ruuvipenkkiin ja kiskotaan rankalla kädellä ryyppymäntä irti muoviosista, varo kuitenkin ryyppymännän sileää ulkokehää koska jos jää jälkiä, ei mäntä enää huilaa kolossaan sulavasti!
Musta muovimötikkä on edellisen toimenpiteen jälkeen turha osa, eikä ryyppyä voi enää muuttaa sähkötoimiseksi näillä osilla, joten jos ryyppy vielä toimii, älä ala kyseiseen operaatioon.
3. Pukataan ryyppymännän neula männän sisältä pois ja pistetään TAlteen. Tämän jälkeen männän sisälle tehdään m6 kierretapilla jenga. Matkaa on niin vähän ja materiaali pehmyttä joten nesteytystä ei tarvita. Varmista jengan suoruus sitä tehdessä!
4. Valkataan itselle mieluisen mittanen m6 pultti. Pultin jengapäähän olis hyvä saada pieni kolo ihan keskelle, tai ainaki viilata/mirkelöidä pultin pää suoraksi jottei pultti väännä ryyppyneulaa vinoon! Mäntä ei pian asetu hyvin koloonsa.
5. Tehdään sopiva laippa sähkömekanismin laipan tilalle, materiaalina hyvä alumiini, kova muovi yms. Samalla tehdään tiivistepaperista tiiviste laipan alle. Laippaan porataan tietty reikä (6-6,5mm) että pultti menee siitä läpi.
Homma ei varmaan ekalla kerralla onnistu, reijät on hankalaa saada heti täysin kohdilleen. yks keino on porata reijät vaikka millin alikoon poralla ja viilalla viimeistellä tasan kohdille.
6. Kasataan koko homma; pultti käteen, laippa, laipan tiiviste, neula männän sisälle ja lopuksi ryyppymäntä jengoilleen. Sitä ei saa kiristää liikaa! pihdeillä hellästi männästä kiinni ja pikkuräikällä hellä kiristys. Sen jälkeen osat paikalleen kaasariin ja kokeilemaan.
Jos ei ymmärrä, voin neuvoa lisää. Pahoittelen kuvien vähyyttä, mutta homma aika yksinkertanen.
Täss valmis kuva
(hiiren oikea, näytä kuva)
Systeemistä otan kunnian itselle, jos joku on tehny samanlaisen ennen, kertokoon asian jos kiinnostaa.
VictorH kirjoitti:pitää kysyy mikä vitun rajotin? ^^ mull ei varmaan oo ikinä ottanu vastaan ja mull on kyll aika kova setup!
VictorH kirjoitti:nytt ois vaijeri kysees