Éki
- Pyörä:
- Ex. Aerox -10 Ex. Nitro -00 Ex. Aerox -02 Ex. Aerox -06 Nyt. Aerox -03 orange projekt
- Paikkakunta:
- Mikkeli
- Liittynyt:
- 18.7.2009 20:45
janne_30_2013 kirjoitti:mikähän on vuosimallin 2012 roksissa kun poistin prikan(hihnan alta) kyyti ei parantunu yhtää. olenkohan poistanut oikea osan vai mistä tämä mopon laiskuus johtuu.
Uusissa roxeissa on hihna sen verran pitkä että jos pelkän prikan otat pois niin ei jaksa mennä mihikään vaan se hihna luistaa. Myös kun sinulla on opetukseni mukaan kuristettu putki? Niin ei se mikään raketti ole. Hihnan vaihdolla kiihtyvyys paranee, näin ainaki omassa oli (vm10)
Riptide
- Pyörä:
- Yamaha Aerox
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 14.11.2011 19:30
Miten kauan voi pitää mopoa käynnissä/huudattaa ilman jäähdytystä? Ei viittis alkaa testien ajaksi jäähdytysta alkaa asentelemaan, jos joutuu purkamaan jonkin syyn takia.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... ari-32252/ Kellään kokemusta? Miten vastaa roxin jäähdytystä, eli missä asteissa kannattaa alkaa jo konetta jäähdytteleen, normaali lämpötila?
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
En käyttäisi konetta ilman jäähdytystä kuin korkeintaan käyntiinlähdön kokeilemiseksi. Nestejäähdytteinen kone on suunniteltu niin että rakenteen sisällä kiertää lämpöä sitovaa ja siirtävää pakkasnestettä. Jos tuo kierto puuttuu, saattaa ongelmia olla tiedossa kun lämpö pyrkii sylinteristä pois. Ensimmäisenä veikkaan kannentiivisteen ja kannen vahingoittuvan, kierrättäessä myös männän lämpöleikkaamisen vaara lienee ilmeinen etenkin koneremontin jäljiltä.
janne_30_2013
- Liittynyt:
- 19.4.2013 7:56
minkä pituinen sen hihnan pitää olla ja olisko tarvetta suurenraa suutinta ja onkohan tässä mallissa jo kuristertu sylinteri
Sudee
- Pyörä:
- -tön
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 7.11.2008 20:35
Suutinta ei tarvitse suurentaa, kuristettu sylinteri on.
janne_30_2013
- Liittynyt:
- 19.4.2013 7:56
kiitti joo. Mitenkähän tos
pääsis sit vähimmällä jotta kulkis alle verorajan
korker0
- Pyörä:
- Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 2.11.2011 16:27
Mikäs vois roksissa olla, että mitä pitää tehä jotta kulkis enemmän vakioputkella.
Eli, hukkaputki tukittu, sylinteristä viilattu pakoaukkoa, prikka otettu poissa ja menee huimat 47 kmh.
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
--JogR--
- Pyörä:
- Yamaha jog-r
- Liittynyt:
- 16.11.2011 21:19
Ootkos muistanut suutinta vaihtaa isommaks, seosta pitää rikastaa varsinkin jos hukkiksen poistaa.
Tai sit vois olla vp-jousi löystyny.
Jos nissan motorsport on nismo niin mikäs silloin on honda motorsport?
Atte1
- Pyörä:
- MBK Nitro -06
- Liittynyt:
- 4.9.2012 17:11
Nitro pitäisi saada kulkemaan 60-65 niin mitä muuta kannattaisi säätää prikan poisoton lisäksi?
Riptide
- Pyörä:
- Yamaha Aerox
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 14.11.2011 19:30
Joo on en ota sitä riskiä, eli nesteet sisään vaan, pitää sitten vaan tukkia letkut jos joutuu purkaamaan.
Sitten toiseen asiaan, ostin biltemasta tuon jäähdytinnesteen lämpömittarin, asteista 40-120 Mietinkin vaan tuota suhdetta, missä menee ylikuumenmisen raja? 100asteessa alkaa vesi kiehumaan, eli alle sen varmaan ainakin, Eli missä asteissa kannattaa alkaa konetta jäähdyttelemään ettei vaan lämpöleikkaa. Nimimerkillä 2 kertaa lämpöleikannut..
Atte1
- Pyörä:
- MBK Nitro -06
- Liittynyt:
- 4.9.2012 17:11
Kaverin puolesta kirjottelen, ja apua tarvittaisiin.
Eli -06 roxi kyseessä. Kaverin käynnistäessä roxin kone alkaa huutamaan vaikka ei paina kaasua. Sammutti sen ja ei lähde enää käyntiin. Mikä vikana?
Ari$aka
- Pyörä:
- Honda CRF 450 '04
- Paikkakunta:
- Soini
- Liittynyt:
- 2.10.2006 20:01
Imuvuoto luultavasti. Kattokaa eka imukaula, ettei oo halki. Siitä sitte seuraavaks kattelemaan läppärungon tiivistettä, sen jälkeen lohkojen välistä tiivistettä ja kampiakselin stefoja.
"Kun haluton laittaa tarpeettoman tekemään hyödytöntä, tuntuu siltä, että turha työ menisi hukkaan"
Qki Jr
- Liittynyt:
- 31.10.2011 21:30
paljo auttaa pakoukon viilaaminen pyöreeksi?
Yamaha-poju
- Pyörä:
- Yamaha DT 50/70cc -10, Yamaha YZ 125 -05, Aprilia RX 80cc -03, Lynx Rave RC600sdi
- Paikkakunta:
- Mustasaari
- Liittynyt:
- 3.9.2011 18:45
no niin elikkäs ongelmana on se pytyn ja putken välinen tiiviste eli periaatteessa pakoaukon tiiviste... Niin omassa roxissani se tiiviste palaa koko ajan on koitettu monia erilaisia tiivisteitä ja lämmönkestävän tiivisteliiman kanssa ja ilman sitä. Pinnat ovat suora putkessa ja pytyssä. Mitä helvettiä tämän kanssa nyt tekisi? Tuntuisi kun kone kävisi liian kuumana (?) mutta ei se mitenkään huomattavasti kuumempana käy edes omasta mielestäni. Ja putkenahan on s6 pro replica
YAMAHA EI PAMAHA! ;
Riptide
- Pyörä:
- Yamaha Aerox
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 14.11.2011 19:30
Onko haittaa jos sylinterinkannessa on koloja? Kerran kiinnileikannut, ja siitä syystä männästä lähti paloja jotka sitten tekivät semmoisia pieniä koloja sylinterin kanteen, en vielä uskalla käynnistää jos siitä on jotain haittaa? Ei kai siitä ole vai onko?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista