Jusu.
- Pyörä:
- Honda VFR750F
- Paikkakunta:
- Kaarina
- Liittynyt:
- 11.5.2006 8:30
^rainer^
- Liittynyt:
- 25.7.2009 17:29
Noniin. Jättipähän se ditechi sitten tielle... Eli sellainen mystinen vika tuli että tehot hävisivät yht äkkiä ja ei vastannut kaasuun. Tämän jälkeen oltiinkiin jo tien vieressä miettimässä mikä on. No ensinäkään bensapumpun sirinää ei enään kuulunut ja ei lähtenyt käyntiin enään millään, joten ei muutakun työntämään kotia päin kun matkaa ei ollut kuin muutamia kilimetrejä.
Työntämisen aikana kokeilin muutamaan otteeseen että lähteekö käyntiin ja ihme ja kumma vähän ajan päästä sainkin käyntiin! Matka tosin jatkui sellaiset pari sataa metriä ja kävi tismalleen samalla tavalla ja ei muutakun työntämään. Kun olin työntänyt taas jonkun aikaa sain ditechin taas käyntiin ja nyt mentiin noin 20 metriä ja sama juttu. Eli mistä ihmeestä oikein voisi olla kyse kun bensapumppu on vaihdettu tuhatkilometriä sitten ja samaten myös koneremppaa on tehty tuhat kilsaa sitten.
NukkuMatti
- Pyörä:
- Aprilia SR Factory 08
- Paikkakunta:
- Kokkola
- Liittynyt:
- 26.6.2008 11:16
^rainer^ kirjoitti:Noniin. Jättipähän se ditechi sitten tielle... Eli sellainen mystinen vika tuli että tehot hävisivät yht äkkiä ja ei vastannut kaasuun. Tämän jälkeen oltiinkiin jo tien vieressä miettimässä mikä on. No ensinäkään bensapumpun sirinää ei enään kuulunut ja ei lähtenyt käyntiin enään millään, joten ei muutakun työntämään kotia päin kun matkaa ei ollut kuin muutamia kilimetrejä.
Työntämisen aikana kokeilin muutamaan otteeseen että lähteekö käyntiin ja ihme ja kumma vähän ajan päästä sainkin käyntiin! Matka tosin jatkui sellaiset pari sataa metriä ja kävi tismalleen samalla tavalla ja ei muutakun työntämään. Kun olin työntänyt taas jonkun aikaa sain ditechin taas käyntiin ja nyt mentiin noin 20 metriä ja sama juttu. Eli mistä ihmeestä oikein voisi olla kyse kun bensapumppu on vaihdettu tuhatkilometriä sitten ja samaten myös koneremppaa on tehty tuhat kilsaa sitten.
Kokeile tulppaa?
^rainer^
- Liittynyt:
- 25.7.2009 17:29
Olen kokeillut ja ei kyllä ole mitään vaikuttanut
^rainer^
- Liittynyt:
- 25.7.2009 17:29
Jahas. Nyt kun kävin kokeilemassa niin eipä lähde enään bensapumppu toimimaan alkuunkaan kun laittaa virrat päälle... En kyllä voi ymmärtää että missä on vika jos puoli vuotta sitten vaihettiin uusi...
zilppa
- Liittynyt:
- 26.7.2009 22:57
Moro
Pitäis vuoden -02 ditechtiin vaihtaa mäntä. kohta 18000 km rullattu. Oisko täällä jo valmiiksi topiccia sille? Itse en löytänyt
seuraaviin tarvisi vastausta
-Pitääkö kone irroittaa vai saako sen sylinterin pois ilman että moottorin irroittaa
-Eroaako männän vaihto ruiskussa verrattuna kaasariin. Tarviiko ottaa mitään ihmeellistä huomioon?
Kokemuksia voi laittaa.
soliferimies
- Pyörä:
- aprilia sr50 ditech -02
- Liittynyt:
- 21.8.2007 14:23
zilppa kirjoitti:Moro
Pitäis vuoden -02 ditechtiin vaihtaa mäntä. kohta 18000 km rullattu. Oisko täällä jo valmiiksi topiccia sille? Itse en löytänyt
seuraaviin tarvisi vastausta
-Pitääkö kone irroittaa vai saako sen sylinterin pois ilman että moottorin irroittaa
-Eroaako männän vaihto ruiskussa verrattuna kaasariin. Tarviiko ottaa mitään ihmeellistä huomioon?
Kokemuksia voi laittaa.
kaikista helepointa on ku otat suorilta koneen irti. ei siinä mitää ihmeellistä mun mielestä oo vähän enemmän työtä vaa irrottaa ku siellä on johtoja aivan perkeleesti
Furry
- Pyörä:
- Aprilia SR Di-Tech
- Liittynyt:
- 22.6.2008 20:44
Mikäs on? Käyntiääni on röpöttävä ja rengas ei pyöri. Välillä pakoputki päästää kunnon tuhahduksen. Joskus 10 min kaasuttelun jälkeen saattaa lähteä rengas pyörimään ja pääsee ajelemaan. Kun mopo on taas sammuksissa vähän aikaa, ongelma ilmenee uusiksi. Onko vika rikkaassa seoksessa (kaasarissa ylipäätään), putki tukossa, vai perinteinen tulppaongelma? Myös jäähdytysnesteet näyttäisi olevan hiukan lopussa, voiko olla syynä?
Aprilia Sr ditu 01
Jusu.
- Pyörä:
- Honda VFR750F
- Paikkakunta:
- Kaarina
- Liittynyt:
- 11.5.2006 8:30
Furry kirjoitti:Mikäs on? Käyntiääni on röpöttävä ja rengas ei pyöri. Välillä pakoputki päästää kunnon tuhahduksen. Joskus 10 min kaasuttelun jälkeen saattaa lähteä rengas pyörimään ja pääsee ajelemaan. Kun mopo on taas sammuksissa vähän aikaa, ongelma ilmenee uusiksi. Onko vika rikkaassa seoksessa (kaasarissa ylipäätään), putki tukossa, vai perinteinen tulppaongelma? Myös jäähdytysnesteet näyttäisi olevan hiukan lopussa, voiko olla syynä?
Aprilia Sr ditu 01
Sinuna koittaisin ensimmäisenä sitä tulppaa, se on halvin ja helpoin vaihtoehto.. Ja kannattaa sitä jäähdytysnestettäki laittaa lisää sit jos on vähis. Kannattaa myös putsata ilmanputsarin sieni jollain liuotinaineella.
zilppa
- Liittynyt:
- 26.7.2009 22:57
Minkä painoiset on aprilia sr50 2002 ditechtin vakio rullat?
soliferimies
- Pyörä:
- aprilia sr50 ditech -02
- Liittynyt:
- 21.8.2007 14:23
zilppa kirjoitti:Minkä painoiset on aprilia sr50 2002 ditechtin vakio rullat?
7,7 vissii
raptor
- Liittynyt:
- 21.6.2007 9:08
menee vähän ohi topicin kyllä mutta, jos joku tarvii osia moriniin niin löytyy, melkein koko skode paitsi katteet ,koneella ajettu 12tkm. ja toinen kone kaupanpäälle ilman varia ja kytkintä. hp 250 kaikki..
nolaiffi
- Liittynyt:
- 13.5.2008 15:40
soliferimies kirjoitti:zilppa kirjoitti:Moro
Pitäis vuoden -02 ditechtiin vaihtaa mäntä. kohta 18000 km rullattu. Oisko täällä jo valmiiksi topiccia sille? Itse en löytänyt
seuraaviin tarvisi vastausta
-Pitääkö kone irroittaa vai saako sen sylinterin pois ilman että moottorin irroittaa
-Eroaako männän vaihto ruiskussa verrattuna kaasariin. Tarviiko ottaa mitään ihmeellistä huomioon?
Kokemuksia voi laittaa.
kaikista helepointa on ku otat suorilta koneen irti. ei siinä mitää ihmeellistä mun mielestä oo vähän enemmän työtä vaa irrottaa ku siellä on johtoja aivan perkeleesti
Kaikista helpoiten (oma mielipide) saat pytyn auki ja männän vaihettua ku otat pelkän penkin katteineen irti! kokemusta on koska oon räplänny 2 vuotta putkeen auki kiinni auki kiinni. siit vaan pinna pultit auki ja kansi vaan kiinni ruiskutusyksikös annat roikkua siin. sit putkenkin vois irrotella siin jossai vaihees ja nesteletkut jos on nestejäähytys. voit joko ottaa pinna pultit kokonaan pois tai sit vaan ne mutterit ja sit vetää pytyn irti. voi olla niin et putken pultit ottaa siihe onko se nyt subframe vai keskijalkaan kiinni ettet saa vedettyy pois sillo otettava pinnapultit irti. sit ku sylkkä irti niin mäntä roikkuu siin kiertokanges ja siit vaan männän tappi irti ja mäntä pois ja uus tilalle. sit sammalla laitta takasi ja tiivisteet ehkä hyvät vaihtaa ;D
nolaiffi
- Liittynyt:
- 13.5.2008 15:40
Jusu. kirjoitti:Furry kirjoitti:Mikäs on? Käyntiääni on röpöttävä ja rengas ei pyöri. Välillä pakoputki päästää kunnon tuhahduksen. Joskus 10 min kaasuttelun jälkeen saattaa lähteä rengas pyörimään ja pääsee ajelemaan. Kun mopo on taas sammuksissa vähän aikaa, ongelma ilmenee uusiksi. Onko vika rikkaassa seoksessa (kaasarissa ylipäätään), putki tukossa, vai perinteinen tulppaongelma? Myös jäähdytysnesteet näyttäisi olevan hiukan lopussa, voiko olla syynä?
Aprilia Sr ditu 01
Sinuna koittaisin ensimmäisenä sitä tulppaa, se on halvin ja helpoin vaihtoehto.. Ja kannattaa sitä jäähdytysnestettäki laittaa lisää sit jos on vähis. Kannattaa myös putsata ilmanputsarin sieni jollain liuotinaineella.
aprilia ditechis ensinnäkää oo kaasaria vain ilmaläpät joka on ilmanputsarin jälkee. bensa menee ruiskuu suoraa. ja jos tulppa paskana niin olis käynnistykseskin vaikeuksia todennäkösesti mut kannattaa vaihtaa varmuudeks. männänrenkaat voi olla paskana siellä sulla. myös jos rengas ei liiku niin voisko olla niin että hihna niin kulunu että ei ota kunnolla kii. tai kytkin menny. ilmanputsari puhistukseen ja kattoo onko paskaa jossai niis kaasuläpis tai itte läpissä sitte tuolla kampikammion päällä. vois myös ostaa jostai 10 € sellasta ruiskun puhistus ainetta jota tungetaa tankkii nii puhistaa bensaväylät ja ruiskun ja estää kaikkee ruostetta sun muuta ihmettä saat jostai autokaupasta. kokeile noita ja tuu uudestaa kyselee jos ei pelaa.
Furry
- Pyörä:
- Aprilia SR Di-Tech
- Liittynyt:
- 22.6.2008 20:44
Itse asiassa korjasin viat "vahingossa" itse kun rassailin joka nurkkaa. Ilmeisesti asioihin vaikutti seuraavat asiat:
Ilmanputsari oli puoliksi irti => kiristys (vielä puuttuu pari mutteria, pitäs ettiä ettei tollein roiku parin pultin varassa... :S)
Putsasin sen sienen imurilla ja ihan vähän zippobensaa
Tulppa oli paskasti kiinni => kiristys ja tulpanhattu kunnolla paikalleen
Ja tärkein oli varmastikin jäähdytysneste. Sen tein viimesenä, jonka jälkeen toimi kuin unelma.
Tulppa kun ei mielestäni ollut paskainen, kahvinruskea oli jne...
Eli nyt enää muutama mutteri niin on taas kelpo peli.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista