Derbi Gp1

arppaz
Pyörä:
Derbi GP1, Honda monkey ja KTM EXC
Paikkakunta:
Rollo
Liittynyt:
13.10.2007 15:04

ViestiKirjoittanut arppaz » 11.4.2010 19:33

Kannattaa vaihtaa sen sähköryypyn tilalle käsitoiminen maksaa easypartilla 15e ja Lähtee käyntiin paljon paremmin.
-mikelson-
Liittynyt:
19.10.2009 18:30

ViestiKirjoittanut -mikelson- » 11.4.2010 21:48

arppaz kirjoitti:Kannattaa vaihtaa sen sähköryypyn tilalle käsitoiminen maksaa easypartilla 15e ja Lähtee käyntiin paljon paremmin.

samaa mieltä
Pönssi
Liittynyt:
13.4.2010 0:41
apua

ViestiKirjoittanut Pönssi » 13.4.2010 0:49

Eli, haluaisin saada oman Derbi Gp1 openin kulkemaan about 58km/h mahd. helpoilla keinoin, sillä en ole tekniikan virtuoosi.

Huollossa derbistä otettii 1 hukkaputki pois - MUTTA siihen asennettiin rajoitin CDI-boksiin (potentiometri). Tällä hetkellä rajoitin ei anna nopeuden nousta yli 50km/h EDES ALAMÄESSÄ. Tutkittiin asiaa kaverin kanssa ja katteiden pois ottaminen tuotti suuria vaikeuksia. (yritimme kattoa CDI-boksia joka on mopon etuosassa?) Eli saisko ohjeita katteiden pois ottamiseen, tai mietteitä siitä, jos saisin otettua prikan pois jolloinha saisin suuremman nopeuden samoilla kierroksilla. Potentiometri ottaisi silloin kiinni about missä nopeudessa? :(
Ja olis kiva tietää tosta suuttimen vaihtamisesta derbi gp1:seen.
sorry jos oli epäselvää, mutta tällasii ongelmii mulla :D
-mikelson-
Liittynyt:
19.10.2009 18:30

ViestiKirjoittanut -mikelson- » 13.4.2010 10:33

joo eli variaattorista prikka pois, kaasarin ilmakuri pois ja suutin muutaman numeron isommaks nii pitäs mennä mittariin sen 60.http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=102810 tuolta löytyy kuvat tosin piaggio nrghen mutta siitä on sama kone nii samat ohjeet käy gp1:seen. sivu on ruotsiks mut kuvat on hyvät.

E: http://www.motot.net/wiki/Variaattorin_ ... oistaminen huomasin just et tuoltahan löytyy kans prikan poisto ohjeet ja vieläpä iha suomeksi! :D
Pönssi
Liittynyt:
13.4.2010 0:41

ViestiKirjoittanut Pönssi » 13.4.2010 22:03

Morjens

otettii nyt sitten se prikka pois, suuttimia ei bikeworldistä löytyny mutta käydään vielä toisessa paikkaa kyselemässä. Olis tarkotus vaihtaa suutin ja rullat. Sit kiihtys paremmin :)

Mitä kokeilulla selvis oli ainakin se, että kiihtyvyys ei parantunut, mutta mopo ei lopettanut kiihtymistä 45km/h vauhdissa vaan jatkoi kiihtymistään. Rajoitin ei ottanu viellä ainakaa 70km/h vauhis kiinni. :D

Ehdotuksia jos pitäs tilaa suutin ja rullat jostai paikasta pääkaupunkiseudul? Suutin tulee olemaan 65 kokoa, rullista en vielä tiiä, keveemmät kuitenkin.

Kiitos avusta! :)
Matas
Pyörä:
Keeway Matrix
Paikkakunta:
Kuhmo
Liittynyt:
12.10.2008 18:05

ViestiKirjoittanut Matas » 13.4.2010 22:08

Pönssi kirjoitti:Morjens

otettii nyt sitten se prikka pois, suuttimia ei bikeworldistä löytyny mutta käydään vielä toisessa paikkaa kyselemässä. Olis tarkotus vaihtaa suutin ja rullat. Sit kiihtys paremmin :)

Mitä kokeilulla selvis oli ainakin se, että kiihtyvyys ei parantunut, mutta mopo ei lopettanut kiihtymistä 45km/h vauhdissa vaan jatkoi kiihtymistään. Rajoitin ei ottanu viellä ainakaa 70km/h vauhis kiinni. :D

Ehdotuksia jos pitäs tilaa suutin ja rullat jostai paikasta pääkaupunkiseudul? Suutin tulee olemaan 65 kokoa, rullista en vielä tiiä, keveemmät kuitenkin.

Kiitos avusta! :)

Jos pelkän prikan oot ottanu niin kannattaako/tarviiko sinun edes niitä rullia vaihtaa.
:nörtti: Nimittäin prikaton on vakio. Ja vakiolle vakio rullat on parhaat ;)
Tämä koskee useita skoottereita. Derbistä sit tiiä. :D
http://www.motot.net/talli/kayttaja/82786
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 13.4.2010 23:04

Ei tarvi rullia eikä suutinta vaihtaa prikattomaan.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Pönssi
Liittynyt:
13.4.2010 0:41

ViestiKirjoittanut Pönssi » 13.4.2010 23:23

Toivoin vain, että huiput laskisivat mutta kiihtyvyys paranisi. Mieluummin menee vaikka 55 km/h kunhan kiihtyy hyvin, sakkoja ajatellen. Onko siitä haittaakaan jos vaihtaisi esim. 5.4g rulliin ja koon 65 suuttimeen?
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 13.4.2010 23:57

Noin kevyillä rullilla se kiertää yli tehoalueen ja kiihtyvyys kärsii, koska teho laskee. Paras kiihtyvyys saadaan vakiorullilla, kun kone on vakio ja eikä tehoalue ole muuttunut.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
K4SSU
Liittynyt:
1.2.2010 20:59

ViestiKirjoittanut K4SSU » 14.4.2010 21:18

NO mulla on tossa pihassa derbi gp1 06 eli jos siitä ottais prikan ja sen ilmakurin pois ni tarviisko isompaa suutinta? jos kyllä niin minkä kokoinen? muuten tietääkö kukaan mistä saisi uusia katteita tähän?
arppaz
Pyörä:
Derbi GP1, Honda monkey ja KTM EXC
Paikkakunta:
Rollo
Liittynyt:
13.10.2007 15:04

ViestiKirjoittanut arppaz » 14.4.2010 23:43

Ilmakurin poiston jälkeen tarvitsee luultavasti isomman suuttimen, tietenkin pyörä kohtaista kuinka ison mutta muistelisin että 5-10 numeroa isompi mikä siinä on vakiona, omassa oli 56. Katteita saa varmaan kaikilta derbin jälleen myyjiltä tai easypartsilta.
K4SSU
Liittynyt:
1.2.2010 20:59

ViestiKirjoittanut K4SSU » 16.4.2010 23:51

Mitenkäs se ilmakuri otetaan poies:D en nimittäin oo mikään kakspyörästen ihmelapsi :P
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 17.4.2010 9:05

Täältä löytyy ohje.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Pepo
Pyörä:
Muutama manki
Liittynyt:
18.10.2008 18:21

ViestiKirjoittanut Pepo » 17.4.2010 14:18

Missä kohti racing mallissa on öljysäiliö?
nerrun
Pyörä:
Gilera Runner SP
Liittynyt:
12.9.2008 21:34

ViestiKirjoittanut nerrun » 17.4.2010 18:26

Shape kirjoitti:Täältä löytyy ohje.

Eikö tuo kävisi helpommin, jos vaan ottais kaasarin esille ja ottais ilmansuodattimen pään kumiputken irti, jonka alta se messinkilevyhän paljastuisi?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista