Narakut ovat nelitahteihin ja muutenkin en rupeisi sitä merkkiä käyttämään, huonoa kokemusta kyseisen valmistajan osista. Esim. 4 t pytyt leikanneet / väljähtäneet, kytkinjouset löystyneet nopeasti.
Jouset ovat liian löysät ja sarja 299605 Malossin tuotenumerolla sopii ainoastaan Kymcon vakiokytkimeen. (Vihr. sin. ja pun.)
Siitä sarjasta punaiset niin johan luulis lähtevän paikaltaan. Nappaa 6000-8000 eli vie huippukierroksille asti.
Vain 2 vastapainejousta menee Kymcoon, koska muita ei alhaisen huippukierrosluvun (8000) takia tarvita:
Malossi "sport" keltainen 15 % (297042SY)
Malossi "racing" punainen 50 % (297043SR)
Eli, niin kauan kun kierrokset pysyvät max 8000 RPM, skootteri antaa parhaan tehonsa optimaalisesti koneesta irti. Ei siinä niin alhaisessa kierroksissa oo mitää häpeämistä, 6500 RPM ovat Bugatti Veyronin huippukierrokset.
Mutta valitettavasti Kymcon ilmajäähykone on vakiona laiska, se kaipaa 70 cc konetta mitä olen seuraavaksi hankkimassa. Eli siis 2-tahti Kymcossa haetaan teho väännöllä, niinkuin nelitahdeissa, ei kierroksilla. Eli yli 8000 RPM vievät viritykset eli liian kevyet rullat + liian kireät jouset kytkimessä hajottavat ainakin vakiokoneen ja aiheuttavat tehohäviötä.
Kymcon vakiomittari täyteen (80) on todellista 67. (Uusi Koson mittari on säädetty GPS kanssa.) Ja sen pääsen vakiopytyllä maksimissaan tasasella tasaista vauhtia mennen ja laite liikkuu optimaalisesti tehoalueella 6000-8000, jos jää painavilla rullilla alle ton alueen, vauhtia kyllä löytyy, mutta ei jaksa liikkua sitte mihkään, ja liian kevyillä rullilla on turha huudattaa ja rikkoa kone.
Summa summarum: Säätöä, testailua ja pitkät hermot niin hyvä tulee.