Joo, kyllähän tähän on ihan tyytyväinen voinut olla. Tosin eihän sitä vielä pahemmin tiedä, kun vasta n. 250km ajettu on, mutta ensivaikutelmat ovat nämä:
Vääntö: Vääntöä löytyy hyvin, ylämäet ei juurikaan tunnu, kun skopo vaan kiihtyy niihin.
Tavara/säilytys- tila: Penkin alle mahtuu hyvin ainakin M-kokoinen kypärä. Ns. "kassikoukku" on kätevä.
Tilavuus: Jaloille on hyvin tilaa, ei ole ollenkaan ahdasta. Matkustajalla ihan hyvät oltavat (mm. jalkatapit ovat semmoiset lätyskät, jotka taittuvat kätevästi vasten katetta.)
Ajoasento: En tiedä onko alkujäykkyyttä vai mitä, mutta mitä nyt noin 80km per päivä on tullut ajettua, niin pakarat tuppaa puutumaan ja niskoissa pientä jäykkyyttä ja kipua.
Kiihtyvyys/kulkupuoli: Pökötin omaan mittariin olen saanut tasasella asfaltilla n. 56 km/h. Mittarin valehtelu jos otetaan huomioon, jonka arvioisin olevan mahdollisesti 1-3 km/h, niin lopputulos olisi semmoinen reilu 50 km/h. (kevyt kuski 51 kg)
Kiihtyvyys on ihan hyvä, ei ihan huonoin, mutta ei parhainkaan.
Samalla tasolla tehoiltaan Kymco Agility Fat:in kanssa.
Jarrut: Ihan toimivat. Alkuun ovat tosi tehottomat, joten nekin pitää ns. sisäänajaa. 200 km kohdalla alkaa jo jarrujen tehot tuntua. Lukkoon en ole saanut jarruja ainakaan toistaiseksi kertaakaan.
Valot/vilkut: Valot ja vilkut ovat tehokkaat. Edessä ja takana hyvä valokuvio. Lyhyillä valoilla näkee selkeästi ja pitkälle, joten pitkiä valoja tarvitsee vain, kun on todella pimeää. (alkuperäiset säädöt, joten pitkät näyttävät todella kauas)
Vilkkujen merkkiääni on melko kova, joka on mielestäni hyvä asia
Peileistä ainakin henkilökohtaisesti itse pidän todella paljon. Näyttävät selkeästi, ilman että tärisee.
Bensakorkin suunnittelussa on tullut kyllä pieni kämmi. Kuullostaa ehkä naurettavalta, mutta ei sitä meinaa saada auki. Tai ei varsinaisesti itse korkissa ole mitään vikaa, vaan kun siinä ympärillä on semmoinen "kouru". Ei siis saa tukevaa otetta, ei edes pienikätisenä.
Tuossa siis faktoja ja mielipiteitä.
Edit: Ah, vielä tuosta rajottimesta. Toiminta: Kiihtyy ihan jees, ottaa kierroksia ja sit yhtäkkiä vetää vähäsen "sisään päin" ja kierrokset laskee, ja vauhti pysyy kutakuinkin samana. Tuo ei ainakaan mua haittaa, ihan hyvä vaan, ettei hinuta kauheilla kierroksilla. Jyrkkään Alamäkeen olen kyllä päässyt 64 km/h, joten ei se sillä tavalla rajoita, että vain 50 km/h menisi.