Suzuki DR 650 -98 SM

katukamikaze
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
16.3.2004 17:15
Suzuki DR 650 -98 SM

ViestiKirjoittanut katukamikaze » 29.7.2006 19:55

Nyt on sitten eka "iso" pyörä hankittu ja pitkällisen myynti-ilmoitusten tarkkailun jälkeen tälläinen tarttui haaviin. Hintakin loppujen lopuksi saatiin tyydyttämään ostajaa, vaikka kilometrimäärä onkin jo n.49tkm.

Pyörä on siis supermotovantein varustettu DR 650 -98. Tänään iltapäivällä kävin pyörän viimein hakemassa ja vaikka kortti ei aivan vielä tuohon riitä, niin hieman hiekkateitä tuli tuon kanssa ajeltua. Aika kivasti tuo potki reilusti lyhyemmillä välityksillä (vrt.vakio) ja kierrosrajoitin soi turhankin helposti parilla ensimmäisellä vaihteella.

Pyörästä löytyy sm-vanteiden lisäksi mm. G.P.R putki, KN-putsari ja suutinsarja eli ääntä löytyy enemmän kuin pienestä kylästä. Toisin kuin tehoa, vaikka eipä sitäkään vähää näin piikin jäljiltä pysty täysin hyödyntämään ;). Tehokäppyrätkin sain mukaani ja ehkä ne joskus saan skannailtua koneelle, niin laitan sitten tänne. Ulkonäköä on parannettu uudella maskilla, pienemmällä etulokarilla ja poistamalla takalokari.

Pyörä seisoo tällä hetkellä tuolla autotallin perukoilla ja sitä se tulee tekemäänkin vielä 1,5kk, kunnes 18-v tulee täyteen. Tosin isähän se siitä innostui siinä määrin, että tuota viimeistä tulee kyllä epäillä..

PS. kuvia saattaa tulla vielä tänään, jos vain saan kameran käsiini, mutta viimeistään huomenna.
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 29.7.2006 20:15

tuo kilometrimäärähän on vasta sisäänajo tuollaiselle motille :).
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 29.7.2006 21:01

Juha S kirjoitti:tuo kilometrimäärähän on vasta sisäänajo tuollaiselle motille :).


jos tuo pyörä ei oo millään sokealla papilla ollu työmatkapyöränä, niin kyllä sitä saa jo varautua remppaa tekemään. ei noi ykspyttyset nelarit mitään ikiliikkujia nimittäin ole...:)

kuvia vaan näytille nopsaan :)
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 29.7.2006 21:09

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=359994

tämähän se kait?
nikoherra
Liittynyt:
14.6.2003 20:18

ViestiKirjoittanut nikoherra » 29.7.2006 21:13

Nätti peli näyttäs olevan.
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 29.7.2006 21:22

isoEGO kirjoitti:
Juha S kirjoitti:tuo kilometrimäärähän on vasta sisäänajo tuollaiselle motille :).


jos tuo pyörä ei oo millään sokealla papilla ollu työmatkapyöränä, niin kyllä sitä saa jo varautua remppaa tekemään. ei noi ykspyttyset nelarit mitään ikiliikkujia nimittäin ole...:)

kuvia vaan näytille nopsaan :)


miksi tuollainen ykismukinen ei pitkään kestäisi`?
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 29.7.2006 21:33

Juha S kirjoitti:
miksi tuollainen ykismukinen ei pitkään kestäisi`?


siis voihan se kestää helkkarin pitkääkin, mutta kyllä yleensä tossa 60tkm nurkilla saa viimeistään konetta rempata.

kiertokankihan noissa on helkkarin lujilla. yks pyttynen muutenkin täristää hitosti ja sitten vielä kohtuullinen vääntö, joka kohdistuu sitten vaan yhteen kankeen. lisäksi noilla ajetaan monesti liian pienillä kierroksilla ja isoilla vaihteilla, jolloin kone "hakkaa" kiertokangen/laakerin ja vaihteiston paskaksi... ei siis välittömästi, mutta pitemmällä ajalla. kovat kierroksetkaan ei tee niin pahaa tollaselle myllylle kuin tuo liian pienillä kierroksilla täryttäminen.

onhan noita joitain yksilöitä, joilla on ajettu lähemmäks satatonniakin, avaamatta pataa, mutta kyllä minä tossa 50tkm jälkeen jo varautuisin remonttiin ja varmaan kiertokangen ja männän jo vaihtasinkin, ennen täystuhoa.
katukamikaze
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
16.3.2004 17:15

ViestiKirjoittanut katukamikaze » 29.7.2006 21:50

isoEGO kirjoitti:http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=359994

tämähän se kait?

Juurikin tuo.

edit. Unohtu vielä mainita, että alusta on jäykennetty\huollettu. Etupäätä jäykistetty esijännityspaloilla ja takaiskarista en tiedä, mutta selkeästi jäykempi se on, kuin mitä tähän asti on tullut vastaan.

Niin ja täytyy kattoa tuota remonttia vielä. Jos vielä ensi kesän tuolla yrittäisi ajella ja katsoisi sitten miten intoa riittää. Nyt ei ainakaan pysty, kun yksi ylimääräinen pyörä tallissa (NSR) ja DR:stä vielä muutama hassu saturainen maksamatta..
katukamikaze
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
16.3.2004 17:15

ViestiKirjoittanut katukamikaze » 29.7.2006 22:11

Täytyy nyt vielä hieman tarinoida.

Eli entisen omistajan(joka kyllä kuulosti ihan rehelliseltä tyypiltä) kertoi olevansa pyörän toinen omistaja. Ennen häntä pyörä ollut "matkaenduro" käytössä ja itse hän oli omistanut pyörän viimeiset kolme vuotta/10tkm. Eli eipä hirveästi ole ajellu.

Vanteet oli vaihtanut viime talvena ja vahingossa pistänyt taakse liian leveän kumin(160), josta johtuen ketjut ovat syöneet hieman reunasta pois.

Pyörähän on erittäin hyvä/helppo ajaa johtuen paljolti erinomaisesti säädetystä alustasta.
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 29.7.2006 22:36

isoEGO kirjoitti:lisäksi noilla ajetaan monesti liian pienillä kierroksilla ja isoilla vaihteilla, jolloin kone "hakkaa" kiertokangen/laakerin ja vaihteiston paskaksi...


On muuten varsin yleistä, että monet ajavat vääntävillä pyörillä liian pienillä kierroksilla. Tuo pienillä rundeilla ajaminen rasittaa myös koko voimansiirtoa, joka näkyy esim. nopeutuneena ketjujen venymisenä.
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
Elazi
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
24.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Elazi » 29.7.2006 22:53

Mä en millään saa tuosta kilven kulmasta kolmeakymmentä astetta.. :O ;) Kokovalkosena toi vois olla nätti! :P Samalla ku laitat uusia kuvia, niin anna myös ääninäyte. :)
Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill. Myydään ;)
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 29.7.2006 23:51

Elazi kirjoitti:Mä en millään saa tuosta kilven kulmasta kolmeakymmentä astetta.. :O


Puhumattakaan kilven valosta ;)
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
iikka88
Pyörä:
Suzuki Rmx 250 -90, Solifer-Suzuki S -85
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
8.2.2004 16:33

ViestiKirjoittanut iikka88 » 29.7.2006 23:56

Elazi kirjoitti:Mä en millään saa tuosta kilven kulmasta kolmeakymmentä astetta.. :O ;)


Ehkä se on 30 astetta vaakatasosta.:roll:
Näin se menee.
katukamikaze
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
16.3.2004 17:15

ViestiKirjoittanut katukamikaze » 30.7.2006 0:59

Ääninäyte ei ikävä kyllä onnistu, mutta voin vakuuttaa ettei ilkeinkään ihminen viitsi käskyttää tuota yhdelläkään asuinalueella! Eivät nuo äänet kuskia haittaa, mutta aivan varmasti muita :) .

Ja mikä ihmeen kilven valo? Tuo takavalokaan ei pala kuin jarruttaessa(jarruvalo siis) ;)

Vakio-osat kuuluivat kyllä kauppaan(vanteita lukuunottamatta), mutta tuskimpa niitä pyörään on tulossa..

Kivaa löytyy kyllä koko rahan edestä. Toivottavasti motti vaan kestää! Ei saa enää pelotella, jooooko?
Ei vaan hyvä, että tuli esille tuo liian matalilla kierroksilla ajaminen. En ite ois muuten tajunnu!
Ja täytyy tuota remonttia miettiä, kunhan saan NSR:n myytyä ja rahatilanteeni kuntoon.
katukamikaze
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
16.3.2004 17:15

ViestiKirjoittanut katukamikaze » 30.7.2006 10:47

Nyt löytyy kuvia galleriasta. Tosin en kyllä ole kaksinen kuvaaja.. Mutta laitetaan tuo kuvien taso kameran piikkiin?