Ostin 15.8.2009 elämäni ensimmäisen nelitahtisen moottoripyörän. Olen jo pitkään katsellut sopivaa tonnista FZR-Yamahaa, koska jostain syystä kyseinen laite puhuttelee minua huomattavasti muita merkkejä ja malleja enemmän.
Kyseessä on aikansa superpyörä ja kulttimainetta niittänyt laite, joka loi nykyisen superbikepyöräkulttuurin yhdessä Suzuki GSX-R mallisarjan kanssa. Erona I/Ö Gixxereihin Yamahan Fizzer oli käytökseltään ja ajettavuudeltaan verrattain sivistynyt; Suzukin "ärrät" olivat tehokkaita ja brutaaleja laitteita, jotka eivät antaneet kuljettajan virheitä juurikaan anteeksi, mutta osaavissa käsissä olivat erittäin nopeita.
Yamahan FZR1000-mallisarja oli astetta hienostuneempi. Ajokäyttäytyminen ja käsiteltävyys menivät raa'an suorituskyvyn edelle Yamahan insinöörien suunnittelupöydällä ja FZR sai alkunsa. Kyseessä oli aikansa innovatiivisin moottoripyörä, jonka yhteydessä käytettiin termiä Genesis; alku.
Moottoripyörien historiasta ja mallikohtaisesta kehityksestä en rupea luennoimaan, koska en sellaista osaa tehdä. Jokainen yhtään asiasta kiinnostunut voi netistä etsiä tietoa lähes rajattomasti...
Hankintani on tekniseltä kehitykseltään mallisarjan viimeinen, joskin pyörään tehtiin Yamahan taholta vielä yksi lähinnä kosmeettinen päivitys omistamani 3LE(3)-mallin jälkeen.
Tähän topicciin rupean kertoilemaan tarinaa minun ja Fizzerin yhteisestä matkasta. Toivottavasti matkasta tulee yhtä ikimuistettava, kuin toisen pyöräni, eli RD350LCF2:n tarina on tähän päivään mennessä ollut.
Kuva kertokoon puolestani sen, minkälaisesta laitteesta on kyse:
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... _58294.jpg
Kyseessä on aikansa superpyörä ja kulttimainetta niittänyt laite, joka loi nykyisen superbikepyöräkulttuurin yhdessä Suzuki GSX-R mallisarjan kanssa. Erona I/Ö Gixxereihin Yamahan Fizzer oli käytökseltään ja ajettavuudeltaan verrattain sivistynyt; Suzukin "ärrät" olivat tehokkaita ja brutaaleja laitteita, jotka eivät antaneet kuljettajan virheitä juurikaan anteeksi, mutta osaavissa käsissä olivat erittäin nopeita.
Yamahan FZR1000-mallisarja oli astetta hienostuneempi. Ajokäyttäytyminen ja käsiteltävyys menivät raa'an suorituskyvyn edelle Yamahan insinöörien suunnittelupöydällä ja FZR sai alkunsa. Kyseessä oli aikansa innovatiivisin moottoripyörä, jonka yhteydessä käytettiin termiä Genesis; alku.
Moottoripyörien historiasta ja mallikohtaisesta kehityksestä en rupea luennoimaan, koska en sellaista osaa tehdä. Jokainen yhtään asiasta kiinnostunut voi netistä etsiä tietoa lähes rajattomasti...
Hankintani on tekniseltä kehitykseltään mallisarjan viimeinen, joskin pyörään tehtiin Yamahan taholta vielä yksi lähinnä kosmeettinen päivitys omistamani 3LE(3)-mallin jälkeen.
Tähän topicciin rupean kertoilemaan tarinaa minun ja Fizzerin yhteisestä matkasta. Toivottavasti matkasta tulee yhtä ikimuistettava, kuin toisen pyöräni, eli RD350LCF2:n tarina on tähän päivään mennessä ollut.
Kuva kertokoon puolestani sen, minkälaisesta laitteesta on kyse:
http://i287.photobucket.com/albums/ll14 ... _58294.jpg
Viimeksi muokannut Georg päivämäärä 25.4.2010 16:49, muokattu yhteensä 2 kertaa