Pyörä on muutama vuotta sitten tuotu Ruotsista, jossa se on ollut kilvissä. Pyörä ajautui jonkin autoliikkeen kautta vaasalaiseen Aquamar-veneliikkeeseen myyntiin(?), ja siellä se seisoi aikansa kunnes tämänkertaista myyjää edeltänyt omistaja sen sieltä osti. Hänellä pyörä oli kaksi vuotta, joista ensimmäisen vuoden ajossa (tarina ei kerro missä, kun pyörä ei kilvissä ole Suomessa ollut :D). Ekan vuoden jälkeen silloinen omistaja teki pyörään koneremontin, jonka jälkeen pyörä seisoi lähes ajamattomana vuoden omistajan ollessa armeijassa.
Konremontissa uusittiin mäntä, venttiilit, pakonokka, nokkaketju, tulppa, öljyt ja ilmansuodatin. Samalla kertaa huollettiin takaiskari sekä etupumput. Takaiskari on säädetty n. 80kg kuskille. Pyörä siirtyi minua edeltäneelle omistajalle vaihtokauppojen yhteydessä, eikä ko. heppu sillä juurikaan ajellut. Hakusessa oli monttupeli ja sinne GG kuulemma oli hieman turhan arvokas ja hyväkuntoinen.
Pyörällä ei siis konerempan jälkeen ole ajettu kuin muutama sataa kilometriä. Mittarissa on lukema 5678km. Pyörän ulkoinen kunto on hieno, lukuunottamatta takakatteissa näkyvää käytön jälkeä ja muutamia pikkujuttuja. Rungossa ei etupyörän takana näy juuri minkäänlaisia kiveniskemiä.
Paperiasiat ovat hyvin pitkälti hoidossa ja omistajuushistoria tiedossa. Mukana tuli mm. entinen Ruotsin rekisteriote, jossa maksiminopeudeksi merkitty 120km/h :) Vaan eipä tuollaisella sen kovempaa juuri huvita ajaakaan.. Papereiden lisäksi mukaan tuli käynnistyspoljin, jotkut paskat kahvasuojat sekä dB-killeri vaimentimeen. Myyjää edeltäneeltä omistajalta saan vielä lisää papereita sekä ylimääräisen nokka-akselin. Veroarvio on 800€ tuntumassa.
Pyörä on jo vakiona melko hyvin varusteltu.
- ruisku
- sähköstartti
- Marzocchi Shiver -supermotokeula
- Öhlinsin säädettävä takaiskari
- nestekytkin
- 300mm kelluva etujarrulevy
- nelimäntäinen Brembon satula
- digimittaristo
Ruotsissa mopoon on asennettu myös ruiskun lastu jolla luvataan 17% tehonlisäys sekä Arrowin kokoputki. Näillä eväillä koneelta pitäisi paukkua irrota jossain 60hv tuntumassa.
Tuo edellämainittu kytkinkoppa lähtee vaihtoon ja tilalle on jo tulossa Saksasta löydetty ehjä purkuosa kohtuuhintaan. Jos vaikka saisi tuon kiksinkin toimintaan.. Tallissa on pari vuotta pölyttyneet myös hiilikuituinen, todella kevyt kopio KTM:n supermotoloksusta sekä vastaava kopio Hussen numerokilvestä, jotka saattavat ehkä tulevaisuudessa löytää tiensä tähän mopediin. Uudet muovit sekä tarrat myös harkinnassa, vaimentimeksikin voisi joku hieman lyhyempi / sirompi soveltua. Takalippa + valo vaihtuu varmasti, ja vilkuilla varustetut käsisuojat kaiketi ilmaantuvat myös jossain vaiheessa.
Alla vielä kiireessä napattu foto, pyörä on kyllä pikaisesti pesty mutta likainen.. Ja kyllä, renkaat vaihtuu myös :D Galleriassa pari räpsyä lisää.