636 Stunt bolt-on projekti

n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
636 Stunt bolt-on projekti

ViestiKirjoittanut n3d » 9.5.2015 1:30

Tuli hommattua legendaarinen -04 Kawasaki ZX6-R Ninja 636b stunttipyörä

Kuva

Kuva
Klikkaamalla suuremmaksi.

Pyörällä on ajettu vain 53000km.

Edellinen omistaja oli jo pulverimaalannut rungon, ruiskumaalannut katteet ja rempannu koneen, joten pyörää ei tarvitse pahemmin purkaa.

Pyörään meni vaihdossa -08 Ktm exc-r ja maksoin väliä 500€.

En kestä negatiivista palautetta.

Valmiiksi tehtyä:

-Rungon maalaus matta valkoiseksi
-Katteiden maalaus metalli siniseksi
-Kaatumaraudat
-Miw tuutti äänenvaimennin
-Maski ja pleksi sahattu
-Tankki dentattu
-Välitykset vaihdettu
-Kilpiteline siistitty
-Vilkut vaihdettu
-Keula madallettu 3cm
-Kliparit nostettu t-palan päälle
-Takapenkki rei'itetty ja verhoiltu
-Käppärin satuloiden tuet ostettu
-Käppärin letkut kaikki ostettu
-Käppärin kahvarunko ja kahva ostettu: Magura pystysylinteri
-Kytkimenkevennyskahva Righteous stunt metal RSC

Tulevaa muutosta:

-Maski pudotetaan kaivonkannen kautta helvettiin
-Etukatteet sahataan high chairin edestä
-Keula korotetaan vakioksi
-Vanteet ehkä maalataan
-Renkaisiin ehkä tussia
-Aito fatbar
-Pidempi teräspunos etujarruletku fatbarille
-Raiserit
-Maailman parhaat tupit: renthal full diamond soft
-Subcage
-Radiator cage
-12 Bar
-Äänenvaimennin
-Tank grip
-Tarroitus
-Shark fin
-Taikarengas
-Käppärin satulat 4 mäntäiset
-Jalkajarrun satula 4 mäntäinen
-Kaikki valot eteen ja taakse ledinauhasta sekä vilkut ledinauhasta
-Mittarin nopeusheitto pois
-Mittaristo vaihtaa paikkaa
-Merkkivalot ylä t-palaan
-Virtalukko t-palasta pois ja rälläkällä tasaiseksi kiinnikkeet
-Rajoitus 25Kw kaasukahvasta
-Oil pick-up modi
-Flekti katkaisimelle
-Öljyn huohotus modi

Maalaanko vanteet kokonaan vai pelkät kehät? Ja ennenkaikkea minkä värisiksi?!? Lime vihreä? Mitäs tarroja tähän? Olen suunnitellut että laittaisin VeilSide tekstin runkoon. Onko tämä paha? Autokorisarjamerkki nimittäin. Mutta onhan muillakin energiajuoma tekstejä vaikka ne kulkee bensalla. Ja sit kiinalaisia merkkejä verkkari.fistä tarkoittamaan jotain hienoa sanaa.

Mittarivirhe tuli ratastuksen takia. Millä sen saisi pois? Mistä lie ottaa nopeuden. Ja välityksistä sellanen sananen että 100 km/h ajaessa 20 piikkiä isommalla takarattaalla kierrokset pyörii 9500 rpm kohdilla. Joten ei lyhennetä niitä välejä katukäytössä. Stuntatessa tosin elintärkeää.

Led-nauha valot tulee takuulla jakamaan mielipiteitä. Vipeled on liike josta tilaan ne. 10 euroa/metri nauhat ja 5€ toimituskulut. Taakse tulee takavalo, vilkut ja jarruvalot. Onko olemassa sellasta komponenttia jolla sais takavalon himmeemmäksi kuin jarruvalon?

Tilasin aikoinani kotarin katteisiin hiilikuituteippiä metri kertaa metri, mutta pyörä meni ennen kun sain ne kiinni. Joten mihin laitetaan hiilikuitua kun sitä on liikaa? Etulokari kenties.

Mikä änkkä tähän sopisi. Joku lyhennetty. Ei ehkä tarvitse olla e-hyväksytty jos vaan näyttää suht lailliselta. Äänet saa olla kovatkin kun ei ole tarkoitus matkaa ajella.

Mites toi oil pick-up modi tehdään. Kuulemma stuntfreaksteamilla on ohjeet siihen mutta en ole löytänyt. Linkkiä jos tiedät. Ja miten öljyn huohotus modi tehdään että ei pääse öljyä ilmanputsarin koppaan? Onko jäähyttimen suojat pakolliset stunttikäytössä vaikka jäähytin ei pääse osumaan kaatuessa mihinkään?

Mistä sais kovaseos takarenkaan? Tarkoitus olisi tehdä driftileffa. Sellaset joilla vois driftata liikenneympyrää ympäri penkillä istuen ilman haarukan jatkoja. Entä paljon noissa normi takarenkaissa on maksimi baarimäärä kun sitä ei lue siinä?

Edellistä kokemusta on stunttailusta PC25 cebarilla vm -91. Painava rotisko. Käppärin sain siihen vasta viikkoo ennen myyntiä joten ei minkäänlaista taustaa käppärin käytöstä.

Korttia ei ole tällä hetkellä koska satuin ajamaan autolla ilman B-korttia. B-kortti on poissa 6kk ja Mp kortti 1kk. Ja tosiaan olen sen ikäinen että pitää olla 25Kw kortti 24 vuotiaaksi asti ja rajoittamaton teho saa olla miljoona kilowattia.

Projekti etenee todella nopeasti koska olen työtön. Rahat sain aikoinani työelämästä varastomiehenä. Nyt haen syksyksi opiskelemaan automaalariksi, ja siitä on hyötyä jatkossa tuunaushommissa.

Kommentteja tulemaan paljon...
Oliko teksti ärsyttävän sekava ja liian vähän ja huonoja kuvia eikä yhtään hymiötä. Pyörä rakennetaan ehdotuksien mukaan massaa miellyttävästi jotta saan tämän joskus myytyä poiskin. Stunttipyöränä tämä on tosin niin hyvä ettei tarvitsisi koskaan myydä pois.
ilee123
Liittynyt:
1.10.2012 20:40
Re: 636 Stunt bolt-on projekti

ViestiKirjoittanut ilee123 » 9.5.2015 15:25

Laita takavaloksi vaikka kaksi nauhaa päällekkäin jolloin molemmat palaa jarrua painettaessa? Tarrat kuulostaa hyvältä ;)
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: 636 Stunt bolt-on projekti

ViestiKirjoittanut n3d » 10.5.2015 2:38

Nyt tuli muokattua paint.net ohjelmalla tunnissa kuva valmiista pyörästä. Tollanen siitä tulee!

Kuva
Klikkaamalla suuremmaksi.
^^anttu
Liittynyt:
27.2.2012 18:33
Re: 636 Stunt bolt-on projekti

ViestiKirjoittanut ^^anttu » 10.5.2015 19:11

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 50734.html eikai vaan sama pyörä :D
innolla ootan jos ei ollu että mitä tästä rakentuu :)
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: 636 Stunt bolt-on projekti

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 11.5.2015 0:42

Miten onnistuit maksaa väliä jos 08 exc:hen vaihoit tuohon. :lol: Eikös toi oo varmaa tonnin kaks halvempi mitä sellanen kotari.
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: 636 Stunt bolt-on projekti | POLIISIT HAKKAA

ViestiKirjoittanut n3d » 11.5.2015 1:47

Elikkä lähin vetää tehaskatuu mäkkärin takaa ja nostin kolmesti keulaa kakosella. Sit näky alakauttasessa fillarin peilissä sinistä väriä. Koitin vaihtaa kanavaa mut ei tullu kun sitä. Sit jynkänkatua ajoin täyzii neloselle ja käännyin tasavallankadulle. Tasavallankadulla ajoin 220Kmh ja sitä vauhtia vanhoilta vihreiltä isosta risteyksestä läpi. Eli punasilta. Sit ajoin 150 keskinopeutta viitisen kilsaa. Enää ei sinisiä siviiliveijareita näkynyt. Silti paahoin pikkuteitä kisatyylillä eli täysillä suorat, jarrua ennen mutkaa ja mutkan jälkeen luisuun täysikaasulla. Sitten pitikin löytää vanhempien kotiin ja ajoin saman tasavallankadun läpi. Ja eikun pyörä piiloon omakotitalon takapihalle.

Hohhoijaa... Next morning. Kymmenen aikaan soi ovikello. Olin nukkumassa. En avannut. Vähän ajan päästä sitten ovi loksahti auki ja pari työtään tekevää hemmoa tuli moikkaamaan ja sanoivat että puehan poika päälle. Ei auttanut muuta kun pukea punasta päälle koska en halunnut näyttää kuuluvan työmiesten joukkoon. Sitten asteltiin ulos häiskien kanssa. Toinen niistä avasi ystävällisesti transportterin takaoven kuin naiselle. Istuin kovalle puupenkille ja katselin ympärille. Rautaa oli joka puolella joten ei päässy livohkaan. Kyyti oli töyssyinen. Siinä ois ollu siivoomista takakontissa jos ois ajettu kolari. Punasta nestettä punaisten vaatteiden kera.

Saavuttiin isoon rakennukseen. Ajettiin alakertaan. Ovi auki ja halliin sisään. Setä sitten puki kumihanskat käteen joten ajattelin että eiväthän ne vaan aio etsiä huumeita. Noh... ne vaan tarkisti taskut. Sitten kengät pois ja takki laatikkoon ja menoks. Mentiin kassaholvin näköiseen käytävään jossa oli järeillä lukoilla varustetut ovet. Sitten ukko sisään ja lukot kiinni.

Hotellihuoneeni oli 5x3m kokoinen ja seinät oli tylsän valkoiset ja pinkit. Huone oli huonosti remontoidun näköinen. Huoneessa oli vain pytty, lavuaari ja hana, josta tuli vain vettä, ei shampanjaa. Katossa kamera. Uskalsin silti tehdä tarpeeni kameran alla. He nauttivat siitä enemmän kuin minä. Siinä ei sitten auttanut kun istua lattialle seinän viereen ja odottaa että mitä tapahtuu kun ei kerrottu kauanko joutuisin olemaan siellä. Tunnin istuskelun jälkeen ovi loksahti auki ja jehun näköinen herrasmies pyysi minua tutkintahuoneeseen. Tutkintahoneessa istuin koneen äärellä olevan heebon vastapäähän pöydän ääreen.

Tutkintahuoneessa kyseinen heebo kirjoitti koneelle minä-muodossa tekstin kuulustelun perusteella. Tekstissä luki että keulin ja ajoin 140Kmh jynkänkadulla ja 180Kmh tasavallankadulla kilvettömällä pyörällä ilman ajokorttia.

Sitten takaisin huoneeseeni. Ei ollut tietoa milloin tämä tuska päättyy. Ei kelloa ei radiota ei telkkaria ei läppäriä ei nettiä eikä edes raamattua selailtavaksi tai 666 sivun etsimiseen. Katselin ympärilleni istualtani ja luin seiniin raapusteltua tekstiä. Niissä luki "TJ1" armeijatyyliin eli tänään jäljellä. Ja sitten ovessa luki legendaarinen teksti "POLIISIT HAKKAA". Se tulee lukemaan täst'edes kaikissa moottoripyörissäni.

Piina kesti 2 tuntia jolloin alkoi jo takamus puutua ja nälkä painaa kun en saanut aamupalaakaan sinä päivänä. Piti siis seisoskella. Aika venyi ja venyi. Kunnes tunnin päästä juppi tuli kysymään, missä pyörän avaimet on. Ja sanoi että saan lähteä kun pyörä on takavarikoitu. Taas meni jo viides tunti ja ovelle tuli julli ja kysyi "oletko kotiin lähdössä". Vastasin "mielellään". Sitten kengät jalkaan ja takki päälle ja koko päivän työmiesten hallussa olleet lompakko ja kännykkä taskuun. Ja sitten osoitettiin ovea ja ei muuta kun kävellen kotia.

Käteen en saanut mitään paperia ja tutkinta aika on 5 viikkoa. Sillon varmaan selviää miten kauan pyörä on takavarikossa ja miten kauan mitkäkin kortit on poissa. Toden näköisesti kortit puoli vuotta. Onneks en osunu punasia ajaessa kehenkään niin ei mennyt raajat eikä vapaus. Hyviä puolia siis. Otan tämän kokemuksen arvokkaana oppina ja osaan arvostaa paremmin vapauttani putkassa olon jälkeen. Koskaan en sinne palaa. Ja sain kuuluisuutta ja respectiä GTA meiningistä.

Se tässä tapauksessa oli törkeää että siniset tuli äidin ovelle ja kysyivät "onko tämän niminen mies teidän poikanne?" Siitähän vois heti luulla ja äiti luulikin että minulle on sattunut jotain tai että olen kuollut. Oli vetänyt äidin jalat ihan veteläks. Sellanen äitienpäivälahja...

Tuolla vielä se iltasanomien uutinen: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 50734.html
An77i
Pyörä:
Tm Enduro 125 -01, Kawasaki kx 250 -91
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
30.5.2014 12:19
Re: 636 Stunt bolt-on projekti

ViestiKirjoittanut An77i » 11.5.2015 12:25

Sillä lailla sitten. :D Kai projekti jatkuu kun pyörän saat takasin?
EX: Yamaha dt 50 -05
http://www.nettivaraosa.com/moottoripyoran-varaosat-ja-tarvikkeet/2213171 http://www.nettivaraosa.com/moottoripyoran-varaosat-ja-tarvikkeet/2234348
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: 636 Stunt bolt-on projekti

ViestiKirjoittanut Stål » 11.5.2015 16:39

Jaa, lueskelinkin tuota. Kiva että tulit tänne kertomaan :D . Miten sut tunnistettiin jos ei kilpeä ollut?
Husaberg FS 570
Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52
Re: 636 Stunt bolt-on projekti | POLIISIT HAKKAA

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 11.5.2015 20:25

n3d kirjoitti:Otan tämän kokemuksen arvokkaana oppina

Eli osaat ensi kerralla olla tunnustamatta?
pienisopoapina
Liittynyt:
11.5.2015 22:30
Re: 636 Stunt bolt-on projekti

ViestiKirjoittanut pienisopoapina » 11.5.2015 22:33

Eikö se ollut tumma mies Kokkolasta, joka koeajoi myynnissä olevan pyöräsi juuri tuolloin?
Meepi
Pyörä:
Husqvarna TE 125, exYamaha YZF R125, pv
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.5.2013 23:09
Re: 636 Stunt bolt-on projekti

ViestiKirjoittanut Meepi » 13.5.2015 0:35

Ei ole mikään turha jätkä kun tohit tulla tänne kertomaan tapahtumasta viihdyttävän tarinan muodossa. Pienisöpöapina niin sen täytyy olla :lol:
Ostetaan smotot husseen! Pistä viestiä jos sattuu löytymään
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: 636 Stunt bolt-on projekti

ViestiKirjoittanut arsori » 13.5.2015 19:21

Tarina oli aivan loistava! Muakin jäi mietityttämään miten ne sut sitten tunnisti ja osas kotia tulla... :eek:
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Meepi
Pyörä:
Husqvarna TE 125, exYamaha YZF R125, pv
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.5.2013 23:09
Re: 636 Stunt bolt-on projekti

ViestiKirjoittanut Meepi » 14.5.2015 14:46

Kyllä poliisilla on keinonsa. Jos haluavat niin kyllä ne sut löytää. Mietippä miten paljon "jalanjälkiä" olet itsestäsi jo tämänkin päivän aikana jättänyt, kännykkä, valvontakamerat jne.
Ostetaan smotot husseen! Pistä viestiä jos sattuu löytymään
kelkkailija96
Liittynyt:
7.9.2012 14:19
Re: 636 Stunt bolt-on projekti

ViestiKirjoittanut kelkkailija96 » 14.5.2015 18:53

Mutta pystyykö poliisikaan aukottomaan tunnistukseen jos kypärä päässä? Miten tunnistaminen tapahtuu? Itsekin kilvettömällä pyörällä ajanut karkuun ilman seuraamuksia joten mietityttää hieman... Ja anteeks kun menee aika pahasti offin puolelle
Meepi
Pyörä:
Husqvarna TE 125, exYamaha YZF R125, pv
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.5.2013 23:09
Re: 636 Stunt bolt-on projekti

ViestiKirjoittanut Meepi » 15.5.2015 18:06

Autokoulunopettaja kertoi miten poliisit tunnistavat kaahailijoita ynnä muita rikoksentekijöitä heidän kännyköidensa perusteella. Soitto taholle joka vastaa puhelinverkoista oli sillä joku nimikin :D jolle annetaan tiedot tapahtuma ajasta ja paikasta. Sieltä lähettävät tiedot Tukholmaan jossa kaivetan tiedot lähimpään tukiasemaan yhteydessä olleisiin puhelimiin ja sitä kautta liittymän omistajiin. Hiukan huonosti selitetty mutta asia kävi kaiketi ilmi, jättäkäähän luurit kotiin jos aikeena on hurjastella :D Offi on mukavaa ;)
Ostetaan smotot husseen! Pistä viestiä jos sattuu löytymään