KTM 525

jussi666
Liittynyt:
10.5.2006 16:52

ViestiKirjoittanut jussi666 » 4.6.2009 15:01

Ja sitten se mieli muuttuu, kun pääsee piikkisitä eroon, hommaa nelarin ja ymmärtää hiukan nelitahdin toimintaa. Eli täähän on selkee ikäkysymys. Ja tää kommentti ei ollu viisastelua.

Tuohon se liittyy mutta offtopicia kumpainenkin.
Loud Pipes Save Lives.
Peki-
Paikkakunta:
Uusikaupunki
Liittynyt:
16.6.2006 23:40
KTM 525

ViestiKirjoittanut Peki- » 12.1.2010 21:57

Eikös 450 exc:ssä ole täysin sama alakerta kuin 525 kotarissa?
Rumilus
Pyörä:
Rieska
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
1.6.2006 12:17

ViestiKirjoittanut Rumilus » 15.1.2010 15:10

Peki- kirjoitti:Eikös 450 exc:ssä ole täysin sama alakerta kuin 525 kotarissa?

450 on 6 vaihetta ja mutuilen et täs taitaa olla 5?
Ei värillä väliä, kunhan se on musta.
-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 15.1.2010 15:45

Kyllä siinä exc 525:ssa on myös 6 vaihetta. :) 450 ja 525 sx-malleissa on sitten 4.

Ja on siinä 450:ssä sama alakerta kuin 525:ssa.
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 15.1.2010 16:19

Riku Rassi kirjoitti:Kyllä siinä exc 525:ssa on myös 6 vaihetta. :) 450 ja 525 sx-malleissa on sitten 4.

Ja on siinä 450:ssä sama alakerta kuin 525:ssa.


2010 malleissa 450SX on jo 5 vaihteinen.
zipman26
Liittynyt:
17.1.2010 20:18
Valot

ViestiKirjoittanut zipman26 » 31.1.2010 21:52

Terve. onkohan 05 525 sx:sään mahdollista saada pienin muutoksin valoja ja kahvalämppäreitä?
|auri
Pyörä:
SMR
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
1.10.2005 15:19

ViestiKirjoittanut |auri » 31.1.2010 23:31

Pistetään nyt ihan mutulla ja katotaan jos osuis. 250sx:ään saa tollasen virtapään millä saa valot toimimaan ja veikkaisin että 525 saa samanlaisen systeemin. Kahvalämppärit ei pitäis olla vaikee homma laittaa toimimaan.
http://www.motot.net/talli/kayttaja/31720 HUSSEEN OSIA!!
zipman26
Liittynyt:
17.1.2010 20:18

ViestiKirjoittanut zipman26 » 30.1.2011 17:37

Saako käynnistyspolkimen akselissa olla välystä?
Hakala-
Pyörä:
TE 450
Paikkakunta:
Lempäälä
Liittynyt:
8.1.2007 15:41

ViestiKirjoittanut Hakala- » 20.2.2011 10:36

Kyllähän käynnistyspolkimen akselissa on pieni edestakaisin liike mutta ei sitä voi sanoa "välykseksi".
Pienellä tarkoitan milli-kaks
[johan]
Pyörä:
ktm
Liittynyt:
16.3.2009 22:13
Re: KTM 525

ViestiKirjoittanut [johan] » 24.7.2011 18:19

Itellä on ktm 525 rossi -03 ja vaihteita on 4 tai 5 en muista eli sx on kyse!
Tehoa takapyörältä pyörähti 61hp ja koneelta oli joku 80hp eli kaikki tehot on otettu koneesta irti putkistolla ja kaasarilla..yms!!
Kellari pääsi kotkassa huonoon kutoon nii noi vaihde rattaat pitäisi vaihtaa ja mahdollisesti siirtäjä ja laakerit. Onko iso homma tossa koneen aukaisussa lähinnä ton nokkaketju arvelluttaa onko se niin kireä että pitää katkasta vai saakoi ventiilejä löystämällä tai rattaan pois ottamalla pyöräytettyä?
Mistä kannattaa hommata osat varmasti/nopeasti/halvasti? tietääkö kukaan onko kellään/missään myynnissä käytettyjä alakertoja eli 450cc sx 4 vaihteisen tai 525cc sx 4 vaihteisen kellaria??
Mitä öljyä te käytätte enska pyörissä ja kuin usein vaihdatte niitä?
supermoto31
Liittynyt:
7.9.2006 18:19
Re: KTM 525

ViestiKirjoittanut supermoto31 » 25.7.2011 17:52

[johan] kirjoitti:Itellä on ktm 525 rossi -03 ja vaihteita on 4 tai 5 en muista eli sx on kyse!
Tehoa takapyörältä pyörähti 61hp ja koneelta oli joku 80hp eli kaikki tehot on otettu koneesta irti putkistolla ja kaasarilla..yms!!
Kellari pääsi kotkassa huonoon kutoon nii noi vaihde rattaat pitäisi vaihtaa ja mahdollisesti siirtäjä ja laakerit. Onko iso homma tossa koneen aukaisussa lähinnä ton nokkaketju arvelluttaa onko se niin kireä että pitää katkasta vai saakoi ventiilejä löystämällä tai rattaan pois ottamalla pyöräytettyä?
Mistä kannattaa hommata osat varmasti/nopeasti/halvasti? tietääkö kukaan onko kellään/missään myynnissä käytettyjä alakertoja eli 450cc sx 4 vaihteisen tai 525cc sx 4 vaihteisen kellaria??
Mitä öljyä te käytätte enska pyörissä ja kuin usein vaihdatte niitä?

Öjynä motorexia ja vaihtoväli 5-7 t riippuen käytöstä. Vai 81hp, sen haluisin nähä ja kuulla :)
[johan]
Pyörä:
ktm
Liittynyt:
16.3.2009 22:13
Re: KTM 525

ViestiKirjoittanut [johan] » 25.7.2011 20:10

supermoto31 kirjoitti:
[johan] kirjoitti:Itellä on ktm 525 rossi -03 ja vaihteita on 4 tai 5 en muista eli sx on kyse!
Tehoa takapyörältä pyörähti 61hp ja koneelta oli joku 80hp eli kaikki tehot on otettu koneesta irti putkistolla ja kaasarilla..yms!!
Kellari pääsi kotkassa huonoon kutoon nii noi vaihde rattaat pitäisi vaihtaa ja mahdollisesti siirtäjä ja laakerit. Onko iso homma tossa koneen aukaisussa lähinnä ton nokkaketju arvelluttaa onko se niin kireä että pitää katkasta vai saakoi ventiilejä löystämällä tai rattaan pois ottamalla pyöräytettyä?
Mistä kannattaa hommata osat varmasti/nopeasti/halvasti? tietääkö kukaan onko kellään/missään myynnissä käytettyjä alakertoja eli 450cc sx 4 vaihteisen tai 525cc sx 4 vaihteisen kellaria??
Mitä öljyä te käytätte enska pyörissä ja kuin usein vaihdatte niitä?

Öjynä motorexia ja vaihtoväli 5-7 t riippuen käytöstä. Vai 81hp, sen haluisin nähä ja kuulla :)


Juu 80hp koneelta! takarenkaalta 61hp en tiä sitten kuinka paljon huijjaa noi mutta luulis ettei hirveesti. murinat on semmoset että naapuritkin tykkää ku lähtee ajaan! vauhtia otettu 160km/h jaksaa keulia milloin vain eli vääntää tarpeeks. alakerta tällä viikolla auki ja kattoon mitä osia sinne tarvis laittaa.
jerwwe
Pyörä:
gixxer 1l
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
6.10.2007 13:33
Re: KTM 525

ViestiKirjoittanut jerwwe » 25.7.2011 21:44

Ei siitä vakio 525:sta lähe millään 80 pollea :D 50hv taitaa olla lähempänä totuutta :roll:
E: konetehoja siis
[johan]
Pyörä:
ktm
Liittynyt:
16.3.2009 22:13
Re: KTM 525

ViestiKirjoittanut [johan] » 26.7.2011 16:16

joku puhunu vakiosta?? onko vakio jos putkisto ja kaasarit yms vaihetaan että tehoja saa irti kaiken mitä vain moottori antaa????? kerro mulle miten saisin sitte "viritettyä" mun vakio kotaria??

jerwwe kirjoitti:Ei siitä vakio 525:sta lähe millään 80 pollea :D 50hv taitaa olla lähempänä totuutta :roll:
E: konetehoja siis
jerwwe
Pyörä:
gixxer 1l
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
6.10.2007 13:33
Re: KTM 525

ViestiKirjoittanut jerwwe » 26.7.2011 16:42

En nyt laskis kisavehkeissä virittämiseksi sitä, jos putki vaihetaan ja kaasari säädetään :D Jos oikeasti aletaan virittämään, niin kyllähän se kannen muokkaus on näissä nelkuissa keskeisin asia, jos tehoa halutaan ja silloinkin tuo 80hp on luultavasti mahdottomuus. Putken vaihdolla tehoa joko tulee pari heppaa, tai sitten vastaavasti lähtee. Tuossa muutama linkki dynotetuista 525 kotareista( suoraan googlesta :D ) http://www.google.fi/imgres?q=525+ktm+d ... 80&bih=681, http://www.google.fi/imgres?q=525+ktm+d ... 80&bih=681, http://www.google.fi/imgres?q=525+ktm+d ... 80&bih=681 Että ois kiva nähä ne sun penkkilappuset, kun kerta puolet enemmän tehoa "löytyy" :lol: