Ja sitten se mieli muuttuu, kun pääsee piikkisitä eroon, hommaa nelarin ja ymmärtää hiukan nelitahdin toimintaa. Eli täähän on selkee ikäkysymys. Ja tää kommentti ei ollu viisastelua.
Tuohon se liittyy mutta offtopicia kumpainenkin.
[johan] kirjoitti:Itellä on ktm 525 rossi -03 ja vaihteita on 4 tai 5 en muista eli sx on kyse!
Tehoa takapyörältä pyörähti 61hp ja koneelta oli joku 80hp eli kaikki tehot on otettu koneesta irti putkistolla ja kaasarilla..yms!!
Kellari pääsi kotkassa huonoon kutoon nii noi vaihde rattaat pitäisi vaihtaa ja mahdollisesti siirtäjä ja laakerit. Onko iso homma tossa koneen aukaisussa lähinnä ton nokkaketju arvelluttaa onko se niin kireä että pitää katkasta vai saakoi ventiilejä löystämällä tai rattaan pois ottamalla pyöräytettyä?
Mistä kannattaa hommata osat varmasti/nopeasti/halvasti? tietääkö kukaan onko kellään/missään myynnissä käytettyjä alakertoja eli 450cc sx 4 vaihteisen tai 525cc sx 4 vaihteisen kellaria??
Mitä öljyä te käytätte enska pyörissä ja kuin usein vaihdatte niitä?
supermoto31 kirjoitti:[johan] kirjoitti:Itellä on ktm 525 rossi -03 ja vaihteita on 4 tai 5 en muista eli sx on kyse!
Tehoa takapyörältä pyörähti 61hp ja koneelta oli joku 80hp eli kaikki tehot on otettu koneesta irti putkistolla ja kaasarilla..yms!!
Kellari pääsi kotkassa huonoon kutoon nii noi vaihde rattaat pitäisi vaihtaa ja mahdollisesti siirtäjä ja laakerit. Onko iso homma tossa koneen aukaisussa lähinnä ton nokkaketju arvelluttaa onko se niin kireä että pitää katkasta vai saakoi ventiilejä löystämällä tai rattaan pois ottamalla pyöräytettyä?
Mistä kannattaa hommata osat varmasti/nopeasti/halvasti? tietääkö kukaan onko kellään/missään myynnissä käytettyjä alakertoja eli 450cc sx 4 vaihteisen tai 525cc sx 4 vaihteisen kellaria??
Mitä öljyä te käytätte enska pyörissä ja kuin usein vaihdatte niitä?
Öjynä motorexia ja vaihtoväli 5-7 t riippuen käytöstä. Vai 81hp, sen haluisin nähä ja kuulla
jerwwe kirjoitti:Ei siitä vakio 525:sta lähe millään 80 pollea 50hv taitaa olla lähempänä totuutta
E: konetehoja siis