Aloitin kasailun vaihtamalla jokaiseen kolmeen vanteeseen pyörän laakerit,myöskin vetopakat saivat uudet laakerit.
Hain paikallisesta laakeriliikkeestä niin ei tarvitse MP-lisiä maksella.
Myöskin ohjauslaakerit vaihtuivat uusiin.
No homma alkoi sillä että runko ripustettiin kattoon roikkumaan ja siihen ruettiin kasamaan.
Takaswingi,linkut ja iskari löysivät paikkansa helposti.
Sitten takavanne kasaan ja kiinni,koepyöritys ja perkele.
Jarrulevyn pultit hankasivat jarrusatulan kiinnikkeeseen vaikka akseli ei ollut edes kunnolla kiristetty.
Tätä pähkäiltiin jonkin aikaa ja mittailtiin kaikkea mahdollista,sitten päädyttiin koittamaan toisella vanteella.
No tämähän meni paikalleen kuin enkeli ja pyöriikin kuin mikä.
Ongelman syy: ostamassani varavanteessa jarrulevy on jostain syystä noin 9mm ulompana verrattuna orkkis vanteeseen.
Ongelman ratkaisu ei sinänsä ole vaikea,vanne joko tarpeeksi isoon sorviin kiinni tai NC-jyrsimen pöytään ja lastu lentämään. Ajan kanssa vain tuppaa olemaan ongelmia...
Keulatputket menivät hyvin kiinni.
Sitten etuvanteen kimppuun.
Tämän näköinen on Susnan orkkis etuvanteen jarrulevyn kiinnityskohta.
Siihen kiiinnitettiin orkkis jarrulevyn pulteillä tälläinen:
Tämän jälkeen se näyttää tältä:
Ja jarrulevy paikalleen:
Vanne sopi erittäin hyvin paikoilleen.
Etujarrusatuloihin vaihdoin uudet palat ja laitoin kiinni,yllätys yllätys se hankasi jarrulevyyn.
Tämä uusi jarrulevy olikin sitten myös halkaisija suunnassa hieman suurempi kuin orkkis.
Ongelma ratkesi kun jarrusatulan "pohjasta" miurasi pari milliä poies,johan pyörii.
Enempää osia ei ollut maalattunua joita olisi voinut kasata,mutta yllättävän paljon hommaa oli noissakin.
Samalla vedetiin uusi satsi osia happomaaliin,saavat lopullisen värinsä varmaankin ensi viikolla jolloin kasaileminen jatkuu.
Mosa olisi ainakin tarkoitus saattaa runkoon ja jtn pientä ehkä...