Ketjun rasvaukseen on niin monta tapaa kun tekijääkin. Itse asensin ylempään ketjukumiin rasvanipan http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/35321 Rasvaus onnistuu näin kätevästi rasvaprässillä(2-4 painallusta). Toinen hyvä tapa on raottaa ylempää ketjukumia takakiinnityksestään ja laittaa prässinpää raosta sisään ja pumpata samalla metodilla kun nipan kanssakin. Jos et omista rasvaprässiä, niin mätä sormineen tai lusikalla vaseliinia sopivalta tuntuva määrä ketjulle samalla takapyörää pyörittäen. Ketjua ei kannata rasvata liian usein, sillä ylimääräinen rasva tuppaa jostain raosta tihkumaan ja sotkee ainakin takavanteen. 3-5tkm välein riittänee oikein hyvin.
Karstanpoistohommassa suosittelen ehdottomasti irrottamaan sen päätymutterin auki ja irrottamaan sisuskalut sitä kautta. En nyt ihan 100% muista onko chopperin putkissa sivuilla mitään ruuveja. Ohjekirjaa ei todellakaan kannata joka asiassa uskoa. Se on minun mielestä lähinnä vitsi koko opus. Etenkin se huoltotaulukko mikä väittää mm. keulan öljyn vaihdon 2tkm välein. Jos et pääse tarpeeksi hyvin "nuohoamaan" putkia takakautta niin jotain liuotinta voi kokeilla. Sen pitäisi ainakin pehmentä karsta, joten poistunee helpommin.
Joo ne jalkatappi tärinät alkaa mullakin siinä n.4000rpm. Tosin nykyisin ovat jokseenkin siedettävät. 80km/h se on todella vähäistä, mutta 100km/h ylöspäin se vähäsen häiritsee. Taas jotain uutta jalkatappikonversiota pitäisi jossain vaiheessa itsekin kokeilla. Tosin kuten sanoin, nykyiselläänkin melko siedettävää se tärinä. Kerro ihmeessä miten vaikutti kun saat sen tappivirityksen tehtyä.
Noista sähköjutuista en hirveesti tajua. MänTä on enemmän perillä niistä hommista.
Hyvää kesän jatkoa ja päristelemisiin!