Sytkää käänsin hiukan aikaisemmalle, ei jaksanut nelosella oikein kulkea alakierroksilla ja savutti niin, ettei peileistä näkynyt takanatulijoita...
Käänsinpä sitten toiseen suuntaan, eli hiukan myöhäiselle, samalla vaihdoin luistin neulan kiinalaisesta kaasarista.
Orkkisneula on melkoisen kulunut ja karhea, kiinalainen on aavistuksen pidempi ja sileä.
Nyt voi ajella normaalisti, ei nykimistä taajamanopeuksissa, 60km/h nelosella kun kääntää kahvaa, ei enää röpöttele vaan lähtee kiihtymään.
Jarruvalokin toimii taas, virittelin vanhasta katkaisijasta ja vaijerinpätkästä.
Sulakerasia menee vaihtoon, jostain syystä tuota heilutellessa katkoo virtoja.
Sain isäukolta volttimittarin, Ladasta alunperin, kukaan ei huomaa, että on jälkikäteen asennettu, sen verran samaa tyyliä on mittaristossa.
Kun jaksaisi Yamahan jakoketjun katkaista, jotta saisi sen käyntiin ja kuulosteltua loppuuko ylimääräiset äänet, tulee vielä tiukka paikka miettiä kummanko raaskii myydä pois.
Jawa on mahtava allroundpyörä, menee soralla ja varmasti ainakin kovapohjaisella metsätiellä, assusta puhumattakaan, Yamahalla taas ei asfalttia nappuloilla satoja kilsoja ajele, mutta saa melkoinen suo olla, ennenkuin pysähtyy.
Mistähän Jawaan keksisi takaiskarit, nykyiset on hiukan turhan pomputtavat. Saa ajaa tapeilta, jos on monttuja, muuten tippuu kyydistä, pomppii kuin kenguru...
Kulutus on 5l/100km pintaan, saa nähdä pieneneekö, kun tuntuisi nyt säädöt olevan kohdallaan.