Juuh niinhän siinä kävi.. kaikki rahat mulla meni ja hermot kun ei se saatana polkemalla käynnisty.. Ja sitte kun tilasin puolipuristimen niin se ei edes ikinä tullut perille asti. Siinäkohtaa oli jotenki viimenen niitti ja juuri sopivaan aikaan tuli vaihtoehdotus mistä en voinut kieltäytyä..
Tuossa kunnossa lähti uusille teille
Ja laitetaas siitä vielä joku pieni pätkä mikä kuvattu päivää ennen myymistä.. ultimaattisen paskalla laadulla höystettynä tottakai.
Nooh vaihdossahan tuli tuollanen Honda CBR 1000RR, VIHDOIN oli pyörä alla, kesääkin vielä vähän jäljellä. No kerkesinhän siitä viikon verran ja parituhatta kilometriä jo nauttia kun se lähti varkaille. Kerennyt edes omiin nimiin iskeä... no onneksi vanhan omistajan vakuutukset seuraa kaskon osalta kaksi viikkoa. JA onneksi sattu olemaan kasko, muuten ei olisi tulisi pennin latia korvauksia.
Tässä nyt venailen vakuutusyhtiön 30vuorokauden odotusaikaa jos pyörä löytäisi, onkos sitä nyt jotain 23päivää vielä jäljellä. Sitten pitäisi korvauksia tulla. Ja tässä miettinyt että minkälaista pärrää tilalle olisi tulossa, hieman kallistunut johonkin hieman uudempaan (08->) kolmisatku kotardiin. Ja tietysti sivusilmällä tutkailee jos Ebaysta löytyisi kohtuu hintaan mieluiten suoraan kasassa oleva/toimiva CR500 moottori.. Tai sitten mahdollisesti 380 kittiä ja muutenkin vakio koneeseen päivitystä. No sitä pitääpi katsella Hyvä tässä olisi se että noihin uudempiin runkoihin menee CR motti about heittämällä, ei tarvi kun uudet korvakkeet..
Juuh niinhän siinä kävi.. kaikki rahat mulla meni ja hermot kun ei se saatana polkemalla käynnisty.. Ja sitte kun tilasin puolipuristimen niin se ei edes ikinä tullut perille asti. Siinäkohtaa oli jotenki viimenen niitti ja juuri sopivaan aikaan tuli vaihtoehdotus mistä en voinut kieltäytyä..
Tuossa kunnossa lähti uusille teille
Ja laitetaas siitä vielä joku pieni pätkä mikä kuvattu päivää ennen myymistä.. ultimaattisen paskalla laadulla höystettynä tottakai.
Nooh vaihdossahan tuli tuollanen Honda CBR 1000RR, VIHDOIN oli pyörä alla, kesääkin vielä vähän jäljellä. No kerkesinhän siitä viikon verran ja parituhatta kilometriä jo nauttia kun se lähti varkaille. Kerennyt edes omiin nimiin iskeä... no onneksi vanhan omistajan vakuutukset seuraa kaskon osalta kaksi viikkoa. JA onneksi sattu olemaan kasko, muuten ei olisi tulisi pennin latia korvauksia.
Tässä nyt venailen vakuutusyhtiön 30vuorokauden odotusaikaa jos pyörä löytäisi, onkos sitä nyt jotain 23päivää vielä jäljellä. Sitten pitäisi korvauksia tulla. Ja tässä miettinyt että minkälaista pärrää tilalle olisi tulossa, hieman kallistunut johonkin hieman uudempaan (08->) kolmisatku kotardiin. Ja tietysti sivusilmällä tutkailee jos Ebaysta löytyisi kohtuu hintaan mieluiten suoraan kasassa oleva/toimiva CR500 moottori.. Tai sitten mahdollisesti 380 kittiä ja muutenkin vakio koneeseen päivitystä. No sitä pitääpi katsella Hyvä tässä olisi se että noihin uudempiin runkoihin menee CR motti about heittämällä, ei tarvi kun uudet korvakkeet..
Tää kotariproju oli kyllä mielenkiintoisin projekti pitkiin aikoihin, oli kiva seurailla! Onks uus omistaja saanu toimimaan, kattelin mopotuuningista kuvan ja tästähän on tulossa oikeen viimesen päälle kermanen peli.. Toivottavasti päivittelet seuraavasta pelistä kans, ehdottomasti siihen kans se 500cc motti Saa jo pikkasen ajella että viikossa saa sen pari tkm kerättyä mittariin
Kyllä sai naurua pidätellä, kun nopeasti selailin topikin läpi, varsinkin ton koneen suhteen. Melko surkuhupaisa tapaus.
No, kokemusta kokemusta, ja niinpäin pois.
Velipojan kanssa laitettiin 96- CR500 kone 05-SMR huskyn runkoon joutessaan tänäkeväänä, ja kun kone on kasattu oikein ja oikeilla osilla niin varsin kiva peli ollut radalla ja kadulla.
Niin ja ei se käynnistys nyt niin vaikeaa ole kun myytti kertoo Ruutia reisiin vaan.
Ei siihen edes tarvi älyttömiä voimia kun on oikea tekniikka. Tämähän käynnistyi aina ekasta polkasusta tulille aluksi, yhtäkkiä vain lopetti käynnistymisen. Sitten kaikki tarkastettiin, vaihdettiin kaikki kuluvat osat/tiivisteet, moottorin tiiviys testattiin, 3x sähköt ja mitäsmuuta.
Pyörää kävi tuloksetta ihmettelemässä joukkio ihmisiä mukaanlukien kunnon 2T velho mekaanikko joka muistaakseni jopa mm-sarjassa toiminut pyörien parissa. Juurikin kyseisten 500/600/700cc 2t vehkeiden kanssa..
Aluksi korjasin kaikki ns varmat viat, sen jälkeen kaikki kikat mitä tuli mieleen, sitten vain osa kerrallaan vaihdeltiin kaikki siinä toivossa että pakkohan sen on lähtä mutta ei.. Noh samapa tuo sinänsä nyt, toivottavasti uusi omistaja saa nätisti pelaamaan.
No koskaan ei ole liikaa...Mutta Cr kone lieger pytty sarjalla on niin kova luu, ei oikein ajamisesta tule mitään. No niille jotka haluaa keulia on hyvä, kun keulaa työntää ylös kokoajan, vaikka alustaa olisi vähän tuunattukkin..
Zabelin 700 olisi kyllä varmaan hassu, 100nm vääntlä.. Suht "edullisiakin" verrattuna vaikka siihen että ns täysin uusi CR500 moottori maksaa melkein 10 000€ veroineen, kuljetuksineen yms..
Tosin Zabeleiden osien hinnat kyllä järkyttäviä ja saanti vaikeaa.. mäntä halvimmillaan 500€, muut sisuskalut vielä tyyriimpiä.
CR500 viritys olisi mielestäni parempi vaihtoehto, kuten yllä mainittiinkin^^^. 550cc sylinterillä lähennellään sataa hevosta ja se on varmaan aika passeli kun vehje painaa siinä 100kg. Ja sitten jos on rahemiehiä niin valmistaja lupailee 640cc kitillä ja kaikilla hilppeillä 125hp tienoille Ehkä se keulan nostaisi?
Topikki kotardin osilta on kuollut mutta tämän voisi elossa pitää kun ehkä jo ensiviikolla saattaisi uutta pyörää olla tallissa
Laitetaas nyt tännekin pieni päivitys, tuollainen itävaltalainen tuli hommattua tuon 1000rr jälkeen.
Ihan hassuhan on, vakiohko myöskin ja tuollaisen viritys sen verta omalle pussille kallista joten sellaisena se pysyykin todennäköisesti
Löytyy siitä tuo Akrapovicin pönttö ja kartat toki päivitetty. Pitäisi tarkistaa vielä että onko 2/3 vaihteen rajoitin ohitettu vai ei. Paritonnia tullu tuolta kruisailtua, eipä vielä ole muita vikoja ilmennyt kun pyörän 500km hakumatkalla akku ja pyörä samassa simahti jotain 9km ennen kotia, kävi kyllä tuuri tuon suhteen ettei jäänyt yksin keskelle ei mitää pyörällä ja keskellä yötä. Noh uusi akku ja nyt on toiminut moitteetta
SILTIKIN jotain hämärää siinä on.. diagnoosiksi löysin että tahteja liikaa kaksin kappalein, tuossa kävi yksi 300temmi vaihtoehdokkaana mutta ei se napannut. Kotari pitäisi olla, tai sen siniset veljekset. Betoja myös katsellut mutta pitäisi päästä tesmimään.. Melkein kyllä vaihdoin, suloinen 2t savu tunkeutui sieraimiin ja aivot vain hokivat "pakko ottaa", kun moottorikin niin kauniisti löi tahtia
Kortin sain myös hyllylle viikon ajojen jälkeen tuolla.. Tässä vielä 23päivää kortin saantiin!
Pakko kysyä että mitkä välit sulla tossa smc:ssä on? Takaratas näyttää siltä että ainakin 50 piikkinen, joten taitaa olla keula aika kevyenä vaikka tahtien määrä ei miellytäkään . Itellä 15-42 rattaat eikä silti keula meinaa pysyä maassa.
Ilosanomaa pitää tännekkin levittää kun pääsi taas tahterin sarviin, SMC vaihtui siis tuollaseen -14 kolmisatkuun On tuossa 2tahterissa kyllä vääntöä omalla tavallaan, ajattelin että 690 jälkeen saattaisi ainakin hetken tuntua hiukan "laimealta" tuo kolmisatku mutta kyllä se vaan varsinkin alhaalta vetää kuin pieni eläin
Todennäkösesti suht vakiohkona pysyy, vähän oli mielessä putken vaihto ja ehkäpä kansi mutta pitää katsella. Myös pytyn käsittelyllähän tulee ns helposti vähän lisää, mutta se menisi ammattilaisen käsiin siinä vaiheessa. 380 setti kiihottaisi, mutta sitten se taas lähtisi ihan käsistä. Noo, tällä kuosilla varmaan tää syksy/talvi menee. Smotoa sitten alle ja muuta perus kakkea, toki suunnitelmat kerkeää varmaan sen kymmenen kertaa muuttua