R6:nen sitten vaatii vähän muutoksia koneen öljynkiertoon, jos aikoo tosissaan stunttikäyttöön ottaa ja pitkiä aikoja pitää pystyssä. Kone imee öljyä stunttikäyttöä ajatellen typerästi öljypohjan keulan puolelta. Eli tarpeeksi pitkään kun vedät niin öljy painuu taakse ja pumppu haukkaa happea. Kaikenlisäksi r6:sen öljyvalo on r1:sen tavoin öljyn määrän merkkivalo, ei öljynpaineen, eli öljyvalokaan ei syty, vaikka paine laskee.
Ongelmia peruspienessä stunttailussa ja etutassun nostelussa tuskin tulee, ongelmaa voi lisäksi hieman kiertää laittamalla koneen öljymäärän ns. ihan tappiin eli lasin yläpäähän asti.
Jos tosissaan haluaa ruveta käyttämään kutosta stunttikäytössä niin kannattaa harkita koneen aukomista ja öljynkierron muokkaamista niin, että pumppu nappaa öljyt perästä. Samalla voi viritellä koneeseen öljynpainevalon.
Muutenhan kutonen on kyseiseen puuhaan ihanan kevyt ja käteensopivan kokoinen.
Hauskaa harjoittelua. Videot jakoon!
joo ei.