Paljoa ei ole ehtinyt tapahtua hankinnan jälkeen. Pari kertaa olen viereisessä hiekkamontussa käynyt kokeilemassa.
Se vaan on niin pieni paikka, smoto renkailla ja painavalla mopolla ajamisesta ei tule oikeen mitään. Tai mitä todennäköisemmin olen vain niin käsi, kun ei mopo taivu niin kuin pitäisi..
Sainhan minä tuon jo kerran kaadettuakin siellä montussa. Ite pysyin pystyssä, mutta eivät voimat riittäneet mopon pystyssä pitämiseen. Eipä onneksi käynyt kummallekaan mitään.
Ajankuluksi tuli hieman kiristeltyä ruuveja/öljyttyä ketjut ja muuten vaan tarkasteltua pyörän kuntoa. Paria löysää ruuvvia lukuunottamatta en muuta vikaa löytänyt, kuin palaneen takavalon polttimon, joten tyytyväinen olen vielä ostokseeni ollut.
Talveksi olen etsiskellyt käytettyjä enskavanteita, jotta pääsisi tuohon järvenjäälle ajamaan. Vielä ilman tulosta. Muutenkin taitaa jäädä sitä seuraavaan talveen, kun ei tuo rahatilanne ole mikään maan mainioin. Varsinkin tulevia ajovaruste hankintoja silmälläpitäen.
Haaveissa ensi kesän jälkeen olisi koneremontti, niin tulisi tuo 4T-tekniikkakin tutuksi, mutta siihen on vielä paljon aikaa ja konekkin tuntuu toimivan erittäin hyvin.
HemmoX:lle sen verran, että Dr ainakin on erittäin kiva yleislaite. Toimii niin asfaltilla, kuin soralla. Tosin kun koeajoin ko.laitetta enskavanteilla asfaltilla, niin en voinut olla huomaamatta pyörän kankeutta ja vakiosäätöisten iskareiden löysyyttä kovempaa ajettaessa. Keulipa tuo peli helpommin löysemmän takaiskarin johdosta, kuin minun..
Sorallehan tuo laite on tehty. Varmaankin siellä ihan hyvä, mutta itse ajan vähintäänkin puolet asfaltin puolella ja silloin smoto on aivan jotain muuta kuin enduro. Kahdet vanteet olisivat kivat!