Jaahas, lukee tätäkin näköjään vielä joku. Päivitetään sitten.
Palikan puolesta pyörään on tullut LSL kaatumatapit, piikin pienempi eturatas sekä Speedohealer. Välitysten tihuntaminen oli kohdallaan jo pelkästään erittäin pitkän ykkösvaihteen takia. Pyörähän meni ykkösellä vakiona n. 150kmh, mikä on aivan turhaa nakulle. Eron kyllä huomaa selvästi, pyörä kiihtyy nyt pirteämmin eikä tartte reippaissa ohituksissakaan vaihtaa pienemmälle. Keulakin nousee paremmin, vaikkei vieläkään samalla lailla kuin ex 9R:ssä. Ykkösellä kuitenkin helposti ja pienistä töyssyistä kakkosella ja kolmosellakin.
Putki on vielä vakio tämän kauden johtuen useista muista rahareijistä, ja eipä ole vielä tullut sen näköistä putkea vastaan, mikä olisi ehdottomasti saatava. Toisaalta odotan lähes malttamattomana putkenvaihtoa, sillä FZ1 on melkoisen kuristettu vakio rännillä. Muut omistajat ovat olleet suu muikeana muutoksesta.
Kilometrejä on kerääntynyt tällä kaudella 6500. Ja hyvältä vaikuttaa pyörä edelleen. Takanakki meni vaihtoon tossa 4000km:n kohdalla. Aika huono saavutus Sporttouring renkaalle, Dunlop D221ST:lle. Luulin, että kovana renkaana kestäisi tuplaten. Tilalle tuli kehuttu Metzeler Roadtec Z6, jossa pitoa on vaikka muille jakaa. Eturengas menee vaihtoon ihan justiinsa, vaikka keskellä onkin vielä pintaa, mutta rupee oleen reunoilta loppu. Nätisti on muuten kulunut, eikä se ole vielä vaikuttanut ajo-ominaisuuksiin.
Öljyjäkin on kokeiltu kahta erilaista. Shellin Advance Ultra 10w40, ja 15w50. Huomasin, että jälkimmäisellä toimii vaihteet paremmin sekä kone käy nätimmin. Öljy on aavistuksen paksumpaa kuin edellinen. Voitelee paremmin kuumissa oloissa. Lämmöt ovat kuitenkin samoissa molemmilla, vaikka 10w50 jättääkin hippasen paksumman suojakalvon koneeseen..