Hyosung Comet GT 650 R

Sami Ylläpitäjä
Pyörä:
Cagiva Raptor 650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.9.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Sami » 29.3.2007 22:57

X-Race kirjoitti:Asiallisen näköinen peli, usd-haarukka ja kaikki. Mitä säätöjä alustassa on? Etuvalo on hiukan laimea, mittaristo taas pirun tyylikäs. Mitä painoksi ilmotetaan?

Takaiskariin en oo kattonut lainkaan, enkä kyllä itseasiassa etuharukkaankaan oo speksienlukua tarkemmin vielä perehtynyt. Muistaisin että edessä esijännitys ja paluuvaimennus, takana pelkkä esijännitys. Paino 196kg, muistuu vielä ulkoa lukuisista vakuutustarjouskyselyistä. :)
tanttu
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
7.4.2004 20:30

ViestiKirjoittanut tanttu » 30.3.2007 2:39

Tosiaan näpsäkän näköinen pyörä, onnittelut! :)

Semi-OT:na: Kannattaa (tai ei, riippuu henkilöstä) kurkata http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm kyseinen linkki, "käytännön" tietoa sisäänajosta, mikäli Lontoo taittuu. Omiin tietoihin ja järkeen sekoitettuna muutti hieman omaa ajattelumaailmaa sisäänajosta. Mutta se siitä, turvallisia kilometrejä!!
Sami Ylläpitäjä
Pyörä:
Cagiva Raptor 650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.9.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Sami » 30.3.2007 8:47

tanttu kirjoitti:Semi-OT:na: Kannattaa (tai ei, riippuu henkilöstä) kurkata http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Tuon oon joskus aiemmin lukenut. Ajelen kuitenkin perinteisellä tavalla vaihtelevilla kierroksilla korkealle kierrättämättä, eipä tule takuunkaan piirissä mitään sanomista jos jotain laukeaa.
tanttu
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
7.4.2004 20:30

ViestiKirjoittanut tanttu » 30.3.2007 11:52

Juu, hyvä päätös. Lähinnä vaan ajattelin "muistuttaa", ettei kauheasti tasaista vedätystä matalilla kierroksilla jne. :P
Sami Ylläpitäjä
Pyörä:
Cagiva Raptor 650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.9.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Sami » 31.3.2007 19:12

Nyt on rumat katetarrat nypitty pois.

Ajelin eilen parisen sataa kilsaa yhtäjaksoista motariajoa eikä mitään ihmeellistä sanottavaa. Kate ohjaa ilman kivasti eikä ilmavirta rasita. Motarikierroksilla tärinäkin on hyvin olematonta eikä sitä huomaakaan. Tekniikan maailman testissä sanoivat että pidemmällä matkalla tärinä käy uuvuttavaksi, mutta eilisen ajon jälkeen tuntuu lähinnä että puhuisivat eri pyörästä. Tai ehkä siihen sitten tarvitaan vaan pidempi matka.
-pro-
Liittynyt:
22.12.2006 23:39

ViestiKirjoittanut -pro- » 31.3.2007 20:08

Eikö toi motari ole vähän huono paikka tuolle sisäänajolle? Itse kun ajelin sisään niin ajelin helvetin mutkaisia asfaltti teitä jolloin sai kaikessa rauhassa lärätä vaihteita ja käyttää eri kierroksia(max6000rpm). Btw, paljon tuossa sun pyörässäs on muuten kierroksia kun ajat 100km/h?
Sami Ylläpitäjä
Pyörä:
Cagiva Raptor 650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.9.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Sami » 31.3.2007 20:39

-pro- kirjoitti:Eikö toi motari ole vähän huono paikka tuolle sisäänajolle? Itse kun ajelin sisään niin ajelin helvetin mutkaisia asfaltti teitä jolloin sai kaikessa rauhassa lärätä vaihteita ja käyttää eri kierroksia(max6000rpm). Btw, paljon tuossa sun pyörässäs on muuten kierroksia kun ajat 100km/h?


Onhan se ehkä, mutta kun pitää siirtyä paikasta A paikkaan B ni sattuu motari väliin. :) Mutta onneks siellä on tiuhaan rekkoja niin voi välillä jäädä peesiin pikkukierroksilla köröttään ja sitten taas kierrättää välillä enemmän. 100km/h nopeudessa mennään 4000-5000 rpm ja alle 6000rpm pääsee muistaakseni vajaa 140km/h. Epäilen kylläkin että mittari näyttää vähän alakanttiin.
X-Race Eläkeläinen
Liittynyt:
13.11.2001 3:00

ViestiKirjoittanut X-Race » 31.3.2007 21:22

Kumpi mittari? Kumma olisi, jos kumpikaan mittari näyttäisi alakanttiin. Yleensä näyttävät poikkeuksetta liikaa sekä vauhtia että kierroksia.
Ei seiso
Sami Ylläpitäjä
Pyörä:
Cagiva Raptor 650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.9.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Sami » 31.3.2007 22:55

X-Race kirjoitti:Kumpi mittari? Kumma olisi, jos kumpikaan mittari näyttäisi alakanttiin. Yleensä näyttävät poikkeuksetta liikaa sekä vauhtia että kierroksia.

Ajatuskatkos tai jotain, luonnollisesti kaikki yläkanttiin. :D

Edit: niin ja nopeudesta kyse, kierroslukumittarin todnmukaisuudesta ei mitään hajua. Pitää joskus käydä ajamassa nopeusnäyttöön niin saa jotain suuntaa siitä missä nopeuden suhteen mennään.
Sami Ylläpitäjä
Pyörä:
Cagiva Raptor 650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.9.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Sami » 2.4.2007 23:05

Kirjottelin jutun Cometista wikiin, aikomuksena täydentää sitä jatkossa:

http://www.motot.net/wiki/Hyosung_GT_650_Comet
Sami Ylläpitäjä
Pyörä:
Cagiva Raptor 650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.9.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Sami » 20.4.2007 22:50

Nyt 1000km huolto tehty Elcatilla, homma hoitui joustavasti ja huoltoajan sai helpolla, tattista Hasselle!

Nyt tein Saksanmaalta löydön joka kiinnostanee muitakin Hyosungin omistajia:

http://www.hyosung-motors.com/

Löytyy kattava valikoima mallikohtaisia tarvikkeitta Cometeihin, jatkan selailua...
Sami Ylläpitäjä
Pyörä:
Cagiva Raptor 650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.9.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Sami » 23.4.2007 21:28

Uutisia maailmalta:

Hyosungeihin on tulossa ruisku, en ole maahantuojan kanssa ollut yhteydessä milloin näitä uusia malleja suomeen saadaan, mutta euroopassa tulevat ilmeisesti myyntiin jo tänä vuonna!

Kuva

Entisenä Cagivamiehenä mielenkiintoinen uutinen oli myös se että 500cc Miton sijaan saatetaankin nähdä 650cc Mito Hyosungin V2 koneella! Cagivoja aletaan valmistaa Kinetic nimisen firman toimesta Intiassa, ja Kineticillä ja Hyosungilla on jo ennestään yhteystyötä, ilmeisesti Kinetic valmistaa ainakin 250cc Hyosungeja? Kenties Hyosungin koneet saattaisi korvata myös aiemmin Cagivoissa (ainakin Raptor?) käytetyt 650cc Suzuki moottorit, sillä suzuki on ilmeisesti sanellut tiukat ehdot ja esim Jenkkimarkkinoille ei Cagivalla noilla koneilla laajemmin ole asiaa.

Siinä kunnon mutuiluannos ja sitten faktaa: Hyosungi sammui motarin varteen Tre-Hki välillä. Syy ei ole selvillä, mutta hetken kuluttua lähti käyntiin ja ajelin onnellisesti kotiin. :S
Sami Ylläpitäjä
Pyörä:
Cagiva Raptor 650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.9.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Sami » 3.5.2007 17:02

Nyt on Leovince kiinni. Parin minuutin homma, ZX-6R Ninjaan suunniteltu vaimennin meni ihan pulttaamalla kiinni. Sateen takia ei päässyt vielä kokeileen. Koitan viikonlopun aikana saada jonkinlaisen ääninäytteen otettua, kuulostaa ihan maukkaalta. :)

Edit:
Nyt on kokeiltu sekä quiet corella että ilman. Tuo quiet core on siis äänenvaimentimen perästä sisään työnnettävä putken pätkä joka on sisäpäästään suljettu ja siten rajoittaa suoraan läpi kulkevaa ilmavirtaa. Täysin avoimena vaimentimen äänet on todella munakkaat, mutta arkikäyttöön ehkä liian voimakkaat naapureita ajatellen.

Yritin nopeasti nauhottaa ääniä kännykällä, mutta eihän siitä arvatenkaan mitään tullut. Pelkkää särinää ja matalat äänet puuttuu kokonaan.

Galleriassa kuvia...
Kuva
Sami Ylläpitäjä
Pyörä:
Cagiva Raptor 650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.9.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Sami » 6.5.2007 13:27

Nyt on jotain ääniä koneella. Ohiajoa ei kunnolla saanut pihatiellä järjestettyä, mutta jotain yritystä kuitenkin.

Avoin vaimennin
dB killeri kiinni
Ajoa


dB killeri on siis tämän näköinen putki survottuna vaimentimen ulostulosta sisään:

Kuva
Ek1
Pyörä:
R1
Liittynyt:
9.5.2002 14:59

ViestiKirjoittanut Ek1 » 6.5.2007 23:08

Oisit ny antanu kunnolla runtua. ;)

Koskas videoo peliin..