Yamaha RD 350 F II ´87

MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 15.9.2008 16:06

Ihan uteliaisuudesta, onko rd:säsi seosruuvit vai ilmaruuvit. Seosruuvi on kaasuttimen luistin imukaulanpuolella, ilmaruuvi ilmanputsarin puolella.
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29

ViestiKirjoittanut Georg » 15.9.2008 17:06

MänTä kirjoitti:Ihan uteliaisuudesta, onko rd:säsi seosruuvit vai ilmaruuvit. Seosruuvi on kaasuttimen luistin imukaulanpuolella, ilmaruuvi ilmanputsarin puolella.


RD:ssä on vakiona Mikunin VM-sarjan kaasarit (VM26 tai VM26SS riippuen vuosimallista.) joten niistä löytyy ainoastaan ilmaruuvit.

Jos käytössä on jotkut muut, kuin vakiokarbot, niin tilanne voi olla silloin toinen. Luonnollisesti.
Juhana N
Pyörä:
Aprilia
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
22.4.2004 21:22

ViestiKirjoittanut Juhana N » 16.9.2008 13:15

Eli siis ilmaruuvi. Tai niin-no, löysin sellaisen vain vasemmasta kaasarista missä on myös ryyppyvipu.
Jee jee, Jerry Cotton.
RMK
Liittynyt:
13.5.2008 17:24

ViestiKirjoittanut RMK » 16.9.2008 18:56

Juhana N kirjoitti:Eli siis ilmaruuvi. Tai niin-no, löysin sellaisen vain vasemmasta kaasarista missä on myös ryyppyvipu.

Katsoitko oikean kaasarin vasemmalle puolelle myös?
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 16.9.2008 19:51

mahtaako olla väärä kaasutin/kaasuttimet? Voi olla vähän hölmöä jos oikeanpuolen kaasutin ei toimi ollenkaan ryypyllä ja säätöruuvit piilossa.
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29

ViestiKirjoittanut Georg » 16.9.2008 20:00

RD:n vakiokaasareissa on kumiletku kaasareiden välissä yhdistämässä rikastuspiirit toisiinsa. Ja molemmissa kaasareissa on ilmaruuvi samassa kohtaa.

Oikeanpuoleisen kaasarin ilmaruuvin säätö onnistuu mopon vasemmalta puolelta sopivalla ruuvimeisselillä helposti jopa kaltaiseltani nakkisormelta..
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 16.9.2008 20:19

onpahan systeemi :D
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 16.9.2008 22:10

Jep aivan sama väliletku systeemi oli myöskin piikkisessä ilmajäähy RD:ssä. :D Vasemmassa kaasarissa oli siinäkin ryypyn käyttövipu.
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29

ViestiKirjoittanut Georg » 17.9.2008 15:46

Ihan toimiva viritys tuo RD:n ryyppysysteemi on, mutta hiukan on hankalaa saada survottua se letku paikoilleen jos on isot kourat.

Muutoinkin mopohommissa pitäisi olla 20cm pitkät pianistin sormet vähintään 5:llä taipuvalla nivelellä. :)
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 17.9.2008 17:00

En sitä ryyppysysteemiä, onhan ketussakin sama. Ne ilmaruuvit :D Ketkussa kun vm28 kaasuttimet ja ruuvit ihan oikeilla puolilla eikä kaasuttimien välissä.
Juhana N
Pyörä:
Aprilia
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
22.4.2004 21:22

ViestiKirjoittanut Juhana N » 18.9.2008 9:57

Elikkä siis kummassakin kaasarissa ilmaruuvi on vasemmalla puolella? Vai niin, no onhan se loogista. Pitää se toinen säätää siis vielä.
Jee jee, Jerry Cotton.