Suzuki XF 650 Freewind-99

Kyröskoski
Liittynyt:
12.2.2010 20:12
Kiitos vinkeistä

ViestiKirjoittanut Kyröskoski » 19.4.2010 9:24

Jarmoveelle kiitos manuaalivinkistä. Olen jo ladannut sen koneelleni, jossain vaiheessa pitää vielä printata se, tosin yli 300 sivua, kannattaako :s .
Tuo bensakysymyshän on RMK:n mukaan ihan selvä, siis 95-oktaanista koneeseen ja menoksi :P .
Ajokelejä odotellessa, kuten eräs fw'indisti sanoi - lapa pystyyn kun kohdataan :D
mrö
Liittynyt:
29.4.2010 10:12

ViestiKirjoittanut mrö » 29.4.2010 10:22

Moi Freewindin omistajat!
Itselläni on Freewind vuosimallia 2000, onko kenelläkään tietoa montako kappaletta Freewindejä on suomessa rekisterissä? Linkistä www.carlsalter.com löytyy Suzuki XF 650 Freewind huolto-ohjekirja (sivu on todella hidas latautumaan, malttia).
Jos olette Facebookissa, niin tulkaa mukaan vasta perustettuun ryhmään "Suzuki XF 650 Freewind owners Finland".
Turvallisia kilometrejä...
RMK
Liittynyt:
13.5.2008 17:24

ViestiKirjoittanut RMK » 2.5.2010 14:48

Moro mrö ja muut! Kiitokset linkeistä! Ne mun joutilaat laukkuraudat lähti sitten jatkamaan matkaa Kyröskosken pyörässä.
Jää tuo faniryhmä multa väliin, kun ei ole tullut mennyksi tuohon naamakirjaan.
Trafistahan tuon rekisteröintimäärän saattaisi saada, maksaa kyllä jotain.
Onko kenenkään fw:ssä paranneltu jousitusta, kuulisin mielellään kommentteja. Itsellä on suunnitelmissa vaihtaa ainakin etujouset Wilberssin vastaaviin. Takaiskarikin menisi vaihtoon, mutta maksaa vaan niin pirusti.
Tuolla on muutama kuva mun pyörästä, myös siitä SW-Motechin tankkilaukusta:http://kuvablogi.com/blog/25295/2/
brokencradle
Liittynyt:
7.4.2010 12:08

ViestiKirjoittanut brokencradle » 10.5.2010 1:53

Jeps 95-oktaavinen on pelittäny hyvin. Itellä on -98 Freewind. Talvella laitoin sen, 23 000 nyt ajettu. Saksasta tuotu joku vuosi sitten. Edellinen omistaja suositteli 98-oktaavista mutta tuossa oliki sillon monenmoisia käyntihäiriöitä johtuen siitä että se oli säädetty toimimaan vähän lämpimämmissä maissa. Niin ja bensahana oli rikki.

Ite oon myös ajatellu takajousituksen uusimista. Käytiin viikonloppuna tyttöystävän kanssa tuhannen kilometrin lenkki ajamassa, niin alko jo häirittemään että vähänki isommissa montuissa takaiskari lyö aina pohjaan
RMK
Liittynyt:
13.5.2008 17:24
XF jousitus

ViestiKirjoittanut RMK » 10.5.2010 17:10

brokencradle kirjoitti:Jeps 95-oktaavinen on pelittäny hyvin. Itellä on -98 Freewind. Talvella laitoin sen, 23 000 nyt ajettu. Saksasta tuotu joku vuosi sitten. Edellinen omistaja suositteli 98-oktaavista mutta tuossa oliki sillon monenmoisia käyntihäiriöitä johtuen siitä että se oli säädetty toimimaan vähän lämpimämmissä maissa. Niin ja bensahana oli rikki.

Ite oon myös ajatellu takajousituksen uusimista. Käytiin viikonloppuna tyttöystävän kanssa tuhannen kilometrin lenkki ajamassa, niin alko jo häirittemään että vähänki isommissa montuissa takaiskari lyö aina pohjaan

Moi! Samat kilsat mullakin. Itse ajettuja 9tkm. Yhdellä ollut suomipyörä on tuo minun. Oletko huomannut takajousen esisäädön ja iskarin vaimennusvoiman säädön. Jousen esisäätö on oikealla puolella näkyy pakoputken alapuolella ,vaatinee erikoistyökalun. Iskari säätö on vasemman takajalkatapin vieressä, lokasuojan sisäpuolella oleva kumitutti pois ja myötäpäivään kiertäen napsut=suurimmillaan ja löysenee tietty toiseen suuntaan. 16napsua.
Olen jonkin verran kokeillut soratiellä eri napsuilla, enkä mitään dramaattista eroa ole huomannut. Perä irtoaa vedättäessä "nimismiehenkiharalla" kaikissa tapauksissa.
Uskon kuitenkin, että paremmalla iskarilla = enemmän säätömahdollisuuksia jousitus paranee huomattavasti.
brokencradle
Liittynyt:
7.4.2010 12:08

ViestiKirjoittanut brokencradle » 11.5.2010 22:39

Empä oo muuten ollu tietonen moisista säädöistä. Pittää melkee kokkeila jos auttas yhtään mutta voihan se olla että pittää lähtä kyseleen hintoja laadukkaammille iskareille.

On muuten huonosti muotoiltu sivuseisontatuki pyörässä, tänään ku ajelin metässä niin alko kone hyytymään ja paukkumaan, säikähin jo että isompiki vika kyseessä. Huomasin sitte että tapeilla seistessä jalka hirviän helposti painaa vähä jalustinta alaspäin mikä sammuttaa koneen :)

Ja wingrack on nyt onnistuneesti asennettu pyörään, melko leveähän siitä tuli. Parin päivän projekti se oli kun pyörään ei asennussarjaa ollu, eikä tosiaan putkitelineitäkään saa enää tilattua
v16
Liittynyt:
27.5.2010 19:51
sopiva moottori Freewindiin

ViestiKirjoittanut v16 » 13.6.2010 19:24

On tullut jo senverran kilometrejä mittariin että vois vaikka uusia moottorin,mutta sopivia aihioita ei tahdo löytyä.Ei viitsisi purkaa omaa konetta kun ajellakin tekee mieli ja vanha kuitenkin vielä käy ja kukkuu.Tietääkö joku olisiko Freewindissä käytettyä konetta jossain muussakin laitteessa,tulee mieleen ainakin DR 650, olisikohan siinä?
RMK
Liittynyt:
13.5.2008 17:24
Myyty

ViestiKirjoittanut RMK » 20.7.2010 15:08

Melkein pari vuotta tuli Freewindillä ajeltua. Nyt se lähtee muihin maisemiin. Tykkäsin todella ja voin suositella jos hakee edullista pyörää joka sopii soralle ja asfaltille. Minkäänlaista vikaa ei ollut koko aikana.
Aketin
Liittynyt:
17.8.2010 15:16
Freewind

ViestiKirjoittanut Aketin » 17.8.2010 15:27

Moro vaan kaikille. Tuli ostettua -97 vuoden freewindi. Huomenna pääsen hakemaan ja siit se sit alkaa. Toivottavasti toimii niinkuin freewindit nyt yleensä kuuleman perusteella.
Aketin
Liittynyt:
17.8.2010 15:16
Tyhjäkäynti

ViestiKirjoittanut Aketin » 21.8.2010 17:29

Onko mielestänne normaalin kuuloista tyhjäkäyntiä?

http://www.youtube.com/watch?v=21yehHLuCx8
janite2
Liittynyt:
22.9.2009 8:02

ViestiKirjoittanut janite2 » 22.8.2010 12:43

Eikös tuossa ole sama kone kuin tohtorissa(DR)?
Jos on, ekana alakaisin kattoon venttiilien säätöjä...
Ja jos ne ei pysy paikallaan, niin sielä on nokka/nostin vaurio... Ei kannata säikähtää, osat on halpoja vaikka merkkiliikkeestä ja ainoo erikoistyökalu minkä tarvit on momenttiavain...

Jakoketju voi myös helkättää ja päristä, voit kattoa että kiristin toimii. Niitäkin on joskus kajahtanu...

Ja öljynä sitte käytetään näin lämpösen aikaan jotain 15W-40 tai 50 sarjan mineraaliöljyjä... Ei, sinne on ihan turha kaataa mitään hi-tec öljyjä, ei siitä haittaakaan ole, mutta ei erikoista hyötyäkään...
Itte mää olen vetäny tohtoriin Mobilin 15W-40 MX:ää... Toimii ja laulaa... Mutta mää ny yleensäkki vaihdan öljyt turhan tiheään, tohtoriin 3th välein, yleensä...

Ja jos tuolla koneessa on se tasapainoakseli ja sen käyttöketju on manuaalikiristeinen, se muistakaa kiristää ohjeiden mukaan...

Ja nuo suizan yksmukiset pitää ihan omanlaista sooloaan, ei siitä kannata säikähtää, huoltokohteet tarkistettu, eikä ääni ole raakaa metalli vs. metalli, laakerikirskuntaa tai joku on tot.pa*kana, niin lisää hanaa.
Jaa, niin, noi koneet sitte tarvii jengaa... Meinaan yläkerran voitelu häiriintyy jos oikein pienillä kierroksilla vedättää...
Aketin
Liittynyt:
17.8.2010 15:16

ViestiKirjoittanut Aketin » 22.8.2010 15:33

Pyörällä on 20tkm ajettu ja se on tuotu saksasta. Kun kone on kunnolla lämmennyt niin tyhjäkäyntikierrokset nousee vähän ja kuulostaa vähän paremmalta. Ajossa ei ilmene mitään nykimisiä tai muuta, paitsi alussa kylmällä koneella suht pienillä kierroksilla (en tiedä mikä on normaalia ja mikä ei, sen verta vähän kokemusta). Ainoa että kylmänä ja ajon jälkeen kun antaa puolisen tuntia seistä ja lyö käyntiin niin tyhjäkäynti vähän hakee.

Niin ja mikä on sellainen sopiva kierrosalue rauhalliseen ajeluun? Tuntuu että 2500 alkaa olemaan jo aika alhainen, rupeaa jo vähän nykimään.
RMK
Liittynyt:
13.5.2008 17:24

ViestiKirjoittanut RMK » 22.8.2010 19:04

Aketin kirjoitti:Niin ja mikä on sellainen sopiva kierrosalue rauhalliseen ajeluun? Tuntuu että 2500 alkaa olemaan jo aika alhainen, rupeaa jo vähän nykimään.

Joo, ei kannata vedättää alle 3tonnin. Hae sopiva pykälä niin, että kierroksia on 4-5tonnia. siitä ainakin kone tykkää niinkuin janite2 tuossa jo kertoi.
janite2
Liittynyt:
22.9.2009 8:02

ViestiKirjoittanut janite2 » 23.8.2010 8:17

v16 kirjoitti:On tullut jo senverran kilometrejä mittariin että vois vaikka uusia moottorin


Miks?
Onko vanha rikki? Jos ei, lisää hanaa vaan.
Nää yksmukiset paukuttimet helisee ja kolisee, mutta tulpat korviin ja "sinkki kireelle".
Jos se toimii, älä koske siihen.

Aketin kirjoitti: kylmänä ja ajon jälkeen kun antaa puolisen tuntia seistä ja lyö käyntiin niin tyhjäkäynti vähän hakee.


Normaalia.
Nää ny ei ole niin sivistyneitä ku joku rivinelonen tai boxeri-kutonen... Mutta jos se pysyy käynnissä, eikä sammu, niin hyvä...
Kylmänä siitä koneesta sitten kuuluu aika omanlaiset helinät ja kolinat, ei huolta, kuuluvat asiaan. Siä on välykset astetta suuremmat, ku vesikoneessa...
Ja tosiaan, toi kone tarvii jengaa... Jos vedättää ja se nykii, eli "lyö ketjuille" niin se repii ketjut p*skaksi, laatikon hajalle ja öljynkierto ei riitä kanteen.
Kiekkamittari on turha, tunnet kyllä kun se pyörä kulkee kevyesti ja pirteästi. Ja askarrelkaa hieman pienempi eturatas paikalleen, sekin auttaa asiaa...
Aketin
Liittynyt:
17.8.2010 15:16

ViestiKirjoittanut Aketin » 23.8.2010 22:00

Vaihdoin ilmansuodattimen niin rupesi vörkkimään paljon paremmin, tuntuu että tehoakin tuli heti lisää. :D