Suzuki SV 650S -05 -Tuli ja meni-

Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 22.4.2009 20:56

Erikoisen nätti pyörä on kyllä ;) Meinasitko pitää sallituissa 25 kilowatissa tehot?
Skipidiveinau
paperbox
Pyörä:
Suzuki SV 650S
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.7.2005 23:07

ViestiKirjoittanut paperbox » 22.4.2009 21:02

yzäri_92 kirjoitti:Erikoisen nätti pyörä on kyllä ;) Meinasitko pitää sallituissa 25 kilowatissa tehot?

Kiitoksia :)
Meinasin ainakin toistaiseksi pidellä. Pirteä se tuollaisenakin on sinne 100km/h asti, vaikka aina vois olla enemmänkin kiihtyvyyttä. About 150 mittarinopeutta se jaksaa kelata näköjään helposti, varmaan menis kympin lisää helpohkosti mutta ei kehtaa vingutella ku ei oo paikkaa.

niin ja tässä 200 km rupeaman aikana keskikulutus oli 6,18litraa/100km. Tuo 200 km sisälsi yli 100 kilometriä kaksi päällä ajoa ja kiihdytykset yllätys yllätys pääosin niin kovaa kun lähtee. Sekalaista kaupunki- ja maantieajoa oli. Ei kovin paha kulutus vissiin....
Anssi.
Pyörä:
VT583 café
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
19.10.2005 17:33

ViestiKirjoittanut Anssi. » 22.4.2009 22:37

Hieno pyörä, erottuu hyvin edukseen mustista ja harmaista SV:stä harvisen värinsä ansiosta. Jokin alakate voisi sopia pyörään, näyttää vähän liian nakulta omaan silmääni :nörtti:.
Kukaan ei kysy kuinka nopeasti se tehtiin, vaan kuka sen teki.
paperbox
Pyörä:
Suzuki SV 650S
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.7.2005 23:07

ViestiKirjoittanut paperbox » 22.5.2009 19:26

Kiitos prätkä pajalle, joka oli järjestänyt allrightin pihaan ilmaisen dynon hemmopäivien kunniaksi. Pitihän se SV:kin käydä rullalla pyöräyttämässä:

Kuva

Video:
*KLIKS*

Kuten voi havaita kuvasta, niin on melkoisen siisti käppyrä, mitä nyt äärettömän pieni notkahdus 5500rpm kohdalla. Tehoakin irtosi mukavat 10 hevosvoimaa ja vääntöä noin 4Nm ilmoitettua enemmän 8o
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 23.5.2009 11:05

aika hurjia lukemia :O
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36

ViestiKirjoittanut Jarez » 23.5.2009 12:50

Ootko suutinsarjaa vaihtanut tuolle sliparille ja onko sulla db killeri kiinni?

Vai oonko mä tosipöljä ja olisko toi vehje jo ruiskulla?

Tuo kuoppa voi johtua laihalle heittämisestä, harmi kun tuossa dynossa ei ollut lamdaa kiinni, olisi ihan mielenkiinnosta ollut mukava nähdä af käyrä.

"Meidän" penkissä sen aina saa näkymään, kunhan on tilaa lamdapillille.
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 23.5.2009 13:16

jarez kirjoitti:
Vai oonko mä tosipöljä ja olisko toi vehje jo ruiskulla?



ruiskupeli...
paperbox
Pyörä:
Suzuki SV 650S
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.7.2005 23:07

ViestiKirjoittanut paperbox » 23.5.2009 15:00

jarez kirjoitti:Ootko suutinsarjaa vaihtanut tuolle sliparille ja onko sulla db killeri kiinni?

Vai oonko mä tosipöljä ja olisko toi vehje jo ruiskulla?

Tuo kuoppa voi johtua laihalle heittämisestä, harmi kun tuossa dynossa ei ollut lamdaa kiinni, olisi ihan mielenkiinnosta ollut mukava nähdä af käyrä.

"Meidän" penkissä sen aina saa näkymään, kunhan on tilaa lamdapillille.

Je, eli kuten isoEGO sanoi, niin ruiskullahan tuo. Ja killeriä ei ole kiinni. Itse veikkaisin kanssa kuoppaa tuolla alueella esim. päästörajoitusten takia. Eikös ne mittaukset jossain noilla main tehdä? Tuo kuoppa väännössä on kuitenkin niin mitätön, että sitä ei huomaa.

Muakin kiinnostas nähdä seoskäyrä, mutta eipä sitä kaikkea ilmaiseksi voi odottaa.
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 24.5.2009 16:53

vaikuttaako tuo TRE muuten penkkitulokseen?
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
paperbox
Pyörä:
Suzuki SV 650S
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.7.2005 23:07

ViestiKirjoittanut paperbox » 24.5.2009 17:05

Juha S kirjoitti:vaikuttaako tuo TRE muuten penkkitulokseen?

Olikos tuo TRE se, jolla saa huijattua pyörän olevan isommalla vaihteella ja kaasuun vastaavuus paranee jne?

Jos oli, niin eipä se vissiin sitten vaikuta, kun vitosvaihteella ne tuon dynovedon tuntuivat tekevän.
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36

ViestiKirjoittanut Jarez » 24.5.2009 20:48

paperbox kirjoitti:
jarez kirjoitti:Ootko suutinsarjaa vaihtanut tuolle sliparille ja onko sulla db killeri kiinni?

Vai oonko mä tosipöljä ja olisko toi vehje jo ruiskulla?

Tuo kuoppa voi johtua laihalle heittämisestä, harmi kun tuossa dynossa ei ollut lamdaa kiinni, olisi ihan mielenkiinnosta ollut mukava nähdä af käyrä.

"Meidän" penkissä sen aina saa näkymään, kunhan on tilaa lamdapillille.

Je, eli kuten isoEGO sanoi, niin ruiskullahan tuo. Ja killeriä ei ole kiinni. Itse veikkaisin kanssa kuoppaa tuolla alueella esim. päästörajoitusten takia. Eikös ne mittaukset jossain noilla main tehdä? Tuo kuoppa väännössä on kuitenkin niin mitätön, että sitä ei huomaa.

Muakin kiinnostas nähdä seoskäyrä, mutta eipä sitä kaikkea ilmaiseksi voi odottaa.


Voin ihan kokemuksella sanoa että pc:n säätö penkissä tuning-link softan kera dynojetin omalla penkillä muuttaa pyörän luonnetta aikalailla, mutta sekin homma on se 330e. "Meille" voit tulla tekemään tehonmittauksen ja siinä samalla saat af (seoskäyrän) teholappuselle myös jos kiinnostaa. 69e sekin lysti.

Mutta ihan hyviä lukemia tuo sv nyttenkin antaa, myös ulkonäön puolesta ;)
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
paperbox
Pyörä:
Suzuki SV 650S
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.7.2005 23:07

ViestiKirjoittanut paperbox » 24.5.2009 21:59

jarez kirjoitti:Voin ihan kokemuksella sanoa että pc:n säätö penkissä tuning-link softan kera dynojetin omalla penkillä muuttaa pyörän luonnetta aikalailla, mutta sekin homma on se 330e. "Meille" voit tulla tekemään tehonmittauksen ja siinä samalla saat af (seoskäyrän) teholappuselle myös jos kiinnostaa. 69e sekin lysti.

Mutta ihan hyviä lukemia tuo sv nyttenkin antaa, myös ulkonäön puolesta ;)

Joo uskon että muuttaa, mutta ainakin toistaiseksi pyörän luonne tuntuu ihan hyvältä. Mitä nyt alakierroksille kaipaisi heti lisää puhtia, mutta se taitaa ennemminkin olla kuutiotilavuuden tuoma ongelma :) Käy kaikilla kierrosalueilla nätisti eikä mikään muutenkaan viittaa seossuhteen olevan ainakaan radikaalisti pielessä. Jos rahaa jossain vaiheessa tuntuu olevan liikaa, niin ne todennäköisesti menee juurikin kattavampaan dynovetoon (eli siis af-käyrän kera ja paperi taskuun asti) tai johonkin turhaan ulkonäköosaan, kuten ducktailiin.

Haluatkos muuten heittää villiä veikkausta, miksi tuo pyörä poksauttelee putkessa vain ja ainoastaan kolmosvaihteella (moottorijarrutuksessa siis)? Ei tee sitäkään mitenkään paljoa, mutta tietää aina tipauttaneensa kolmosvaihteelle kun kuulee parit poksumiset.

Tämän ajattelin kuitenkin tsekata seuraavan huollon yhteydessä ihan mielenkiinnon vuoksi.
VamP
Pyörä:
Cagiva V-Raptor 1000
Liittynyt:
2.11.2008 22:55

ViestiKirjoittanut VamP » 25.5.2009 10:31

Itelläni on Cagiva Raptor, jossa on toi sama SV:n kone (ruisku sekin) rupes tekemään mieli käydä dynossa, ku näin ton käyrän.. :D
Elikkäs mitä kaikkea tuohon mopoosi on vaihdettu, onko säädetty yms. ?
Don't ride faster than your angels can fly !
paperbox
Pyörä:
Suzuki SV 650S
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.7.2005 23:07

ViestiKirjoittanut paperbox » 25.5.2009 13:09

VamP kirjoitti:Elikkäs mitä kaikkea tuohon mopoosi on vaihdettu, onko säädetty yms. ?

Leovincen slipari tuossa vaan on, ei mitään muuta. Käsittääkseni ei ole säädetty ollenkaan.
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36

ViestiKirjoittanut Jarez » 25.5.2009 16:59

paperbox kirjoitti:
VamP kirjoitti:Elikkäs mitä kaikkea tuohon mopoosi on vaihdettu, onko säädetty yms. ?

Leovincen slipari tuossa vaan on, ei mitään muuta. Käsittääkseni ei ole säädetty ollenkaan.


Tuo kolmosvaihteella moottorijarrulla pieni poksuttelu putkesta johtuu laihasta tyhjäkäyntiseoksesta, jonka saa tietysti pc:llä ja tuning-link softan kanssa dynojetin penkissä helposti säädettyä ja muut 140 kohtaa ruiskussa.

Kun pyörä on tehdas-säädöiltään päästönormiystävällisen ja vakiovaimennin ei hirveän vapaasti hengitä, niin tottakai kun pyörä tuuppaa enemmän tavaraa ulos ja hengittää muutenkin paremmin, niin nuo orkkis ekun seokset heittävät hieman laihalle, ei tosin hengenvaarallisesti pelkällä sliparinvaihdolla.

Rivinelikoissa kokoputkiston kanssa seokset tosin heittävät todella laihalle joka on pidemmänpäälle epäterveellistä koneelle ja liian laiha seos nostaa moottorin lämpötilaa, mutta pelkkä sliparinvaihto tekee ruiskupeleissä yleensä pienen kuopan seoskäyrään 4000-6000rpm, noista v2 ruiskuihin voisi olettaa myös pienen kuopan tulevan, tosin ei niin pahaa kuin korkeaviritteisissä rivinelosissa.

Jos tuota lisävääntöä kaipaat niin sitäkin tulee 5-10nm moottorityypistä riippuen ja hevosvoimia suunnilleen samanverran kun tuon pc:n säädättää kunnolla penkissä. Muista, että käsisäädöt ovat suuntaa antavia ja kunnollinen käsisäätö saattaa kestää 3-4päivää eikä se välttämättä ole täydellinen. Myös penkissä säätö ilman kuormaa on lähestulkoon turhaa, koska kuorman kanssa saadaan seoskäyrät jokaiselle kierroslukualueelle tarkasti säädettyä. Tuossa dynojetin penkistä tuo kuorma löytyy ja lisenssisoftilla homma hoituu ilman ongelmia alle 2 tunnissa jos sitä joskus mietit. Nuo valmiskartat mitä saa pc:hen netistä ladattua, niin nekin ovat suuntaa antavia ja niistä on periaatteessa hyvä alkaa muokkaamaan sitä pyöräkohtaista custom mappia, mutta kuitenkin koko kartta käydään läpi penkissä ja softa automaattisesti korjaa arvot haluttuun af suhteeseen joka on yleensä 13-13.5.

Tarkoitus ei ollut mainostaa, vaan kertoa vähän faktoja tästä asiasta kun tuota poksumista ihmettelit :)
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762