Honda cb 350 cafe racer projekti

Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 7.10.2009 19:55

Jos etukatetta halajat niin apinoi dresdaa:

http://motorbike-search-engine.co.uk/cl ... triton.jpg

Pirun nätti peli katteellisenakin.
Dank memes melt steel beams.
samppa91
Pyörä:
Honda cb 350 cafe racer
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
21.1.2005 21:08

ViestiKirjoittanut samppa91 » 7.10.2009 21:13

Tume34 kirjoitti:Jos etukatetta halajat niin apinoi dresdaa:

http://motorbike-search-engine.co.uk/cl ... triton.jpg

Pirun nätti peli katteellisenakin.

Joku tommonen siitä tulisikin jos tulee. Ehkä piirun pienempi.. Tai sitten toi kuvakulma saa ton vaan näyttämään niin isolta..
Memphis Eläkeläinen
Pyörä:
610 SM
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Memphis » 7.10.2009 21:18

Jotenki tollanen kate vie pyörän ulkonäöstä sen keveyden, minkä itse miellän cafe racereihin. Ei vaan sovi pyörän linjoihin tuo pallo keulassa.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 8.10.2009 7:33

kaikki j otka on nähny mad max 1 niin osaa arvostaa pallokeuloja :) vähän ku rd350 etukate, nousee valtavan korkealle tarvikepleksillä.
samppa91
Pyörä:
Honda cb 350 cafe racer
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
21.1.2005 21:08

ViestiKirjoittanut samppa91 » 9.10.2009 19:34

MänTä kirjoitti:kaikki j otka on nähny mad max 1 niin osaa arvostaa pallokeuloja :) vähän ku rd350 etukate, nousee valtavan korkealle tarvikepleksillä.

Joo kattelin juutubesta noita.. Hienoja pyöriä :P

Tässä vaiheessa vois esitellä toisen projektin jolla tulee olemaan suuri vaikutus ite hondankin syntyyn. Eli konevasara (planishing hammer) jonka oon itte koulussa rakennellu ja kehitelly sitä mukaa kun on tarvinnu. Just tänään tein vasteet tohon uusiks. Nyt vois alkaa oleen "valmis" Tein ylös vähän kestävämmän kun edellinen pääs katkeemaan ja alas tommosen säädettävän.. No tossa kuvaa härvelistä:

Kuva

harjotusalumiinipalikka jonka paukutin tänään:

Kuva

Eli ei kait siinä muuta kun hakemaan neliömetritolkulla alumiinilevyä ja alkaa tankin peltejä paukuttaa :)
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 10.10.2009 19:46

Jätte kivan näköstä touhua! pullmaxkopio :)
samppa91
Pyörä:
Honda cb 350 cafe racer
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
21.1.2005 21:08

ViestiKirjoittanut samppa91 » 16.11.2009 23:03

Joo pikkusta tilannekatsausta taas..

Tankki ei oo edenny sitten mitenkään..

Alotin koulussa väsäämään t-paloja, emäputkea ja clip ooneja. T-palat tulee alumiinista nc- työstökeskuksella jyrsittynä, emäputki kans alumiinista ja cliponit rosterista. Clip onit alkaa pikkuhiljaa olemaan hitsausta vaille valmiit. Pitäs löytää joku joka osaa rosteria hitsata.. Tai sitten se ois ite opeteltava koulus..

Kuvaa keskeneräsestä ylät-palasta:

Kuva
Decide
Pyörä:
Paddock!
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
21.2.2008 12:36

ViestiKirjoittanut Decide » 17.11.2009 7:17

Näyttääpäs se hennolta.! :D :D
http://www.moottorit.net Nelipyöräisten keskustelupaikka!
samppa91
Pyörä:
Honda cb 350 cafe racer
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
21.1.2005 21:08

ViestiKirjoittanut samppa91 » 18.11.2009 19:51

Nojaajoo saattaa näyttää.. Alat-palasta tulee kyllä hieman jämäkämpi kun noita kevennysreikiä ei siinä jyrsitä läpi asti. Mutta Kyllä nuo kestääpi ;)
samppa91
Pyörä:
Honda cb 350 cafe racer
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
21.1.2005 21:08

ViestiKirjoittanut samppa91 » 6.2.2010 22:00

Heitetääs läppää taas ettei topikki täysin vajoa.. =) Tankinkorkki valmistu, kuva kiillotettuna:


Kuva



Ja siis tuossahan on myös tuo tankkiin hitsattava vastakappale. Clip onit valmistunee en viikolla, niistä kuvia sitte ;)
Anssi.
Pyörä:
VT583 café
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
19.10.2005 17:33

ViestiKirjoittanut Anssi. » 6.2.2010 22:59

Lookking goood 8).

Mihin noissa clipareissa hitsiä tarvitset?
Kukaan ei kysy kuinka nopeasti se tehtiin, vaan kuka sen teki.
samppa91
Pyörä:
Honda cb 350 cafe racer
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
21.1.2005 21:08

ViestiKirjoittanut samppa91 » 7.2.2010 12:32

Kiitoksia. Cliparithan siis kokonaan hitsataan neljästä kappaleesta elikkä se pumppuun kiristettävä osa, itse tanko, kiristinosat ja keskittimet tehdään erillisinä osina hitsataan yhteen. Vähän huonosti ehkä selitetty mutta sittenpähän näätte kun laitan kuvat :D
samppa91
Pyörä:
Honda cb 350 cafe racer
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
21.1.2005 21:08

ViestiKirjoittanut samppa91 » 10.2.2010 21:15

Joo elikkäs.. Siinä nyt kuva clip oneista hitsattuna mutta viimeistelyä vailla. Noi tangot ei sitten ole umpiaineesta tehty vaan noi pyöristetyt päät on hitsattu jälkikäteen putkeen jonka jälkeen saumat on sorvattu tasaiseks

Kuva

Kuvaa kiinnitettynä t-palaan ja mallailtuna pyörään (emäputken virkaa toimittaa iso taltta :D)

Kuva

Lopuksi vielä havainnollistava kuva ideasta mittariston suhteen. Elikkä tuohon t-palan eteen tulee vain yksi iso mittari, luultavasti siis tuo alkuperäinen nopeusmittari. Informaatiota olis toki hyvä saada kierroksistakin ja sen voisi toteuttaa esim upottamalla ledejä tuon mittarin sisään.. ? Vai meneekö ledit vähän väärälle vuosituhannelle? :S Yks hieno ratkasu olis kans ettiä sopivan pienikokonen elektroninen mutta analoginen kiekkamittari ja upottaa sen tankkiin? Mielipiteitä/ideoita otetaan vastaan!

Kuva

Hirvee hinku olis päästä jo kiillotteleen noi cliparit mutta kun prkl englannin yo kuuntelut pukkaa tossa maanantaina niin ei hirveesti ylimäärästä aikaa tässä taas ole :D
Viimeksi muokannut samppa91 päivämäärä 10.2.2010 23:44, muokattu yhteensä 1 kerran
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 10.2.2010 23:03

jos aijot ottaa lukemia rpm mittarista, niin tankki lienee viho viimeinen vaihtoehto. Virittelet pyörään kierrostenrajoittimen(säädettävä) ja säädät sen romurajalle, loput hoituu korvakuulolla.
samppa91
Pyörä:
Honda cb 350 cafe racer
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
21.1.2005 21:08

ViestiKirjoittanut samppa91 » 10.2.2010 23:18

MänTä kirjoitti:jos aijot ottaa lukemia rpm mittarista, niin tankki lienee viho viimeinen vaihtoehto.

Joo tuli itekkin mietittyä tota mutta päädyin siihen että tohon keulille vois laittaa alkuperäsen rpm mittarin ja siihen tankkiin sitten nopeuden. Kun tosipaikassahan sillä nopeudella ei niin paljoa tee ja sitten taas kun kadulla hissuttelee niin on aikaa tihrustaa siitä tankista nopeutta.. Ja äkkiähän myös nopeuden oppii lukemaan kiekkamittarista..

Virittelet pyörään kierrostenrajoittimen(säädettävä) ja säädät sen romurajalle,

Ei kyllä hassumpi idea tuokaan. Siisti ja simppeli eli saadaan turhaa romua pois näköpiiristä. Ehdottomasti harkintaan.

loput hoituu korvakuulolla.

No tuo on kyllä totta etenkin kun äänenvaimentimet tulee vaihtumaan megafoni-tyyppisiin. :D