talani kirjoitti:Zeri- kirjoitti:Meikäläisen vanha bergi, parin omistajan kautta tullu ilmeisesti, mulla piti kyllä öljyt hyvin sisällä :o ylämerkkihän on öljyssä bergissä sen silmän alarajassa ku pyörä on pystyssä. Näissä vanhoissa poksuu noita virtapäitä, mut tähän on laitettu espanjassa paremmilla kupareilla uudellenkäämitetty. Iteltä ku lähti ni ei ollu kyllä muuta vikaa kun kaasarin uupuvat säädöt Muutenki jos on jotain kysyttävää ni mielelläni vastailen, aikapitkälti tunnen historian ainaki omalta osaltani, tiiä sitten mitä on myöhemmät omistajat tehny. Osat kannattaa melkeinpä englannista tilata, mulle ainakin tuli taffmeister-nimisen jannun kautta kaikki. Siltä löytyy googlettamalla ihan nettikauppaki.
Nii ja tuosta kannesta kuuluis lähteä noin metrin pitunen letku suoraan ylöspäin noin 10cm, jonka jälkeen se pitäis kääntyä sinne eturattaan tienoille. vakiona menee sinne rungon sisään, mikä onki tulpattu tossa ja vetää keuloissa öljyä putsarin ohi suoraan kaasariin. Suunnitteluvirhe
Suosittelen kirjautumaan husaberg.orgiin. Sieltä löytää lähes kaiken tarvittavan tiedon koko pyörän räjäytykseen. Yläkerrasta on automaattinen puolipuristin myös päivitetty, et siihen ei mee edes enään se vanha mikä kuluu nopeesti.
mites tuon puolipuristimen vaihto tehdään? ,meneekö suoraan uudemmasta vai pitääkö modata. mulla on 2002 fs ja puolipuristimesta kulunut pala pois. mahtaakohan tuota palikkaa saada jostain? hintakin on varmaa sopiva? ei meinaa voima riittää polkasuun tai ei saa tarpeeksi liikettä aikaseks.
http://www.taffmeisters.co.uk/contact-us.html tuolta löytyy osa, ei oo pahan hintanen. 02 vuosimallissa on erilainen nokka, ja pitää sorvissa ottaa muistaakseni vähän reilu milli pois tavaraa nokasta. reilu vartin homma. www.husaberg.org löytyy tarkat mitat ja ohjeet mitä pitää tehdä.