Tomppade kirjoitti:Decide kirjoitti:Sport Demonit on mopojen, dt jne. esiasennusrenkaita. Santsaa vaikka pilot powereihin.
Renkaista juttua...
Bridgestonen bt090 on itsellä ollut molemmissa päissä, tai eessä vieläkin, mutta takanen oli 3 rengasta sitten samaa merkkiä ja mallia vai öö oliko.
Eli mulla on ollut Suzuki gs 500 hyvät renkaat(jos joku googlettaa niin löytää, siksi<<--noin):
Bridgestonen bt45 etu/taka. (silloin kun ostin pyörän)
bt-45 etu/Sava mc-25 takana. (tätä savaa ei tuu enään ikinä, ellei sitä käytä vaan polttamiseen, nulju ajaa)
bt-090 etu/taka.(parhaat)
bt-090 etu/Metzeler lasertec taka
bt-090 etu/bt45 taka
bt-090 etu/Sava mc50 taka. (nykyhetki)
Ja parhain on ollut tuo, kun oli takana myös bt-090 bridgestone. Tosin 140 koossa, nuo muut on ollut 130 takasia ja 110 etusia ja 70 profiilisia.
Yks varteenotettava vaihtoehto vois olla Bridgestonen bt-003 Racing Street Hypersport, nää vois olla hyvällä tuurilla vielä paremmat kuin bt-090:set. Mutta siis bt-090:llä on ollut noista ketterin käsiteltävyys, myös kuivan kelin ohella paras pito sateella. Kuivalla mutkaan aggressiivisesti tullessa voi tulla vaikka pienosessa "motosladissa" eikä oo mikään "pompottava" rengas lukkojarrutuksessa, koskaan ei ole tiukassa kanttauksessa tullut " hui helvetti" tilanteita, siis että ois salamana lähtenyt pito irtoamaan.
Tuo nykynen mc50 savan takanen on ollut paras kulutuskestävyydeltään noista kaikista, ei tosin ole niin ketterä ajettava, eikä pitävä kuin bt-090. Myös ns abs jarrutusta matkien rengas käy pompottamaan. Eli jarruttaa silleen että rengas ei ole ihan lukossa, vaan pyörii hitaammin kuin pyörä liikkuu. Tätä pompotusta ei ilmennyt bt-090:ssä ja pidän kyllä hyvänä ominaisuutena tuota, ettei pompottaisi.
Edit: noi muut sitten on ollut noitten muiden välissä laadultaan, aikalailla 2-4tkm noilla ollaan päästy/rengas. Eturenkailla jotain vähä päältä 11tkm per rengas
Eikohan siinä ollu gessun renkaista taas juttuu kerrakseen