Husaberg FS 650e Supermoto / 2006

tsounas
Pyörä:
Husaberg FE 400 E , Tunturi City E50S
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
20.5.2008 15:02
Re: Husaberg FS 650e Supermoto / 2006

ViestiKirjoittanut tsounas » 5.5.2011 19:38

Tekniikkalaji, ja sekin vähä niin ja näin :D Omaa aluks potkin vaa kuolokohan kohtilta sen puolipuristimen avulla käyntiin, mutta ku tottuu nii aikalailla lähtee ku polkasee vaa kunnolla! =)

Uuden akun kanssa tietty sähköllä kans ;)
P. Lanttola
Liittynyt:
7.3.2006 14:36
Re: Husaberg FS 650e Supermoto / 2006

ViestiKirjoittanut P. Lanttola » 28.5.2011 0:10

Meikäläinenkin vaan polkaisee siitä mihin on sattunut jäämään, jos on puristustahti menossa niin siitä yli puolipuristimella. Tärkeää on että polkaisee koko matkalta, eli ylhäältä alas asti polkimen niin ei ole niin vaaraa että potkaisee takaisin.
tsounas
Pyörä:
Husaberg FE 400 E , Tunturi City E50S
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
20.5.2008 15:02
Re: Husaberg FS 650e Supermoto / 2006

ViestiKirjoittanut tsounas » 14.6.2011 21:56

Moro!
On vähän outo pyyntö mutta saisiko hieman kuvaa noista katteista. Pitäisi omaan ostaa uudet katteet eikä noita tuon vuosimallin katteita löydä mistään, eikä niitä enää tehdä. Niin suunnitelmissa olisi modata katteet uudemmasta pyörästä.
laser_tk
Pyörä:
Husaberg FE 570
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
5.2.2004 21:20
Re: Husaberg FS 650e Supermoto / 2006

ViestiKirjoittanut laser_tk » 15.6.2011 22:34

No nii, aika rustailla tännekkin! Pyörällä on nyt ajettu tänä kesänä 1600 km ja kaikki on toiminut tähän asti moitteettomasti. Pyörän heikoimmaksi lenkiksi on osoittautunut ehdottomasti etujarrunestesäiliön kiinnitysrauta, joita on jo kaksi mennyt poikki. Kovassa kiihdytyksessä jarrunestesäiliö taipuu sen verran, että pellistä taivutettu kiinnitysrauta napsahtaa poikki. Teinkin uuden töissä vahvemmasta raudasta, joten nyt sekin ongelma on eliminoitu. Kytkin vuoti hieman kytkinnestettä kahvasta, joten laitoin sen heti ajokauden alussa kuntoon.

Edellinen omistaja (joku niistä) oli sen verran kaatunut joskus pyörällä, että rungosta oli yksi jäähdyttän suojan kiinnityspisteistä irronnut. Viime viikolla hitsasin runkoon uuden kiinnityspisteen ja nyt odottelen uusia jäähdyttäjän suojan kiinnityspultteja, saa nekin nyt kunnolla kiinni. Lämpötila-anturin asensin viime huollossa pyörään, nyt siis näkee nopeusmittarista moottorin lämmötkin.

tsounas: Koitan viikonlopun aika ottaa kuvia katteista jos vielä kiinnostaa. Mikä eniten askarruttaa, haluutko ihan kuvia katteiden kiinnityksistä yms. ?
tsounas
Pyörä:
Husaberg FE 400 E , Tunturi City E50S
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
20.5.2008 15:02
Re: Husaberg FS 650e Supermoto / 2006

ViestiKirjoittanut tsounas » 16.6.2011 12:03

Joo ne kiinnitykset kiinnostaisi! Kun omassa tulee tankkiin kahella ruuvilla ja yhellä pultilla sitten niihin jäähyttimen suojiin. Ei motokeitaalta löydy enää noita 2000vm katteita, mutta omaan silmään jopa nuo 2005vm katteet on aika saman näköisiä.
Jos vaan viitsit niin on luultavasti suuri apu! Kiitosta vaan =)

Mukava kuulla että on Husa pelannu hyvin!
Tosi hyvännäköne peli siulla on!
laser_tk
Pyörä:
Husaberg FE 570
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
5.2.2004 21:20
Re: Husaberg FS 650e Supermoto / 2006

ViestiKirjoittanut laser_tk » 16.7.2011 12:34

Husa rupes pitämään ihmeellistä kolinaa tyhjäkäynnillä, joten päätin ottaa kytkinkopan irti ja tarkastaa tilanteen. Syykin löytyi kivuttomasti! Kampiakselin päässä oleva mutteri oli päässyt aukeamaan, koska hammasratasta paikallaan pitävä kiila oli kulunut.

Samalla kun kytkinkoppa ja venttiilikopan kansi oli auki, huomasin että nokkaketju on päässyt venymään sen verran pitkäksi, että kiristimestä on loppunut kiristysvara. Samalla siis ketjun ja laahainten vaihto. Toivottavasti ensi viikolla saadaan osat ja pyörä kasaan... :P