Noniin tulikin jo tehtyä hankintoja, kun sai sopivasti
Vähän liiankin sopivasti... putken kanssa oli hirveä vääntö et siitä sai kelpaavan näköisen.
Eli lommoinen doman putkisto mammuttiänkällä:
Kokeilin tota tollaisenaan ja niinhän siinä kävi, että tuo järkyttävä mötkäle sulatti takavilkun.
Kuvaan kerkesin laittaa jo vakioänkkärin takaisin...
Sitten oli vuorossa lommojen suoristus.. Kokeilin aluksi pakastuskikkaa, kun siitä on ollut täälläkin puhetta. Ensin täytin ainoastaan alkukäyrän vedellä => ei tapahtunut yhtään mitään. Seuraavaksi laitoin enemmän vettä ja pidemmäksi aikaa pakkaseen => lommoille ei tapahtunut vieläkään yhtään mitään, mutta sauma repesi....
Tästä vois tehä yhteenvedon, että pakastuskikka toimii paremmin paisarin alueella oleviin isompiin lommoihin.. Siellä laajeneminen on rajuinta, koska päät jäätyvät ensimmäiseksi ja tekevät itselleen tilaa, jolloin paisarissa tulee ahdasta ja jää puristuu seinämiä vasten. Eli ei välttämättä kannata yrittää alkukäyrässä oleviin pikkulommoihin... ainakaan täyttämällä koko putkea.
Ja doma oli vielä niin ohutta peltiä, ettei ollut siitäkään kiinni...
Lopulta saatiin kuitenkin siistiksi hitsaamalla ja perinteisemmällä suoristusmenetelmällä (hitsattiin prikka lommokohtaan ja paukutettiin vetovasaralla)
Perjantaina tuli kaasari 2003 250SX:stä, jossa on huomattavasti isommat suuttimet. Mulla ei ollut vastaavan kokosia niin jätin kaasarissa paikoillaan olleet, mutta ne tuntuukin toimivan suht hyvin. Tosta on ainakin hyvä lähteä säätämään. (36 kaasari: 162ps, 35tk, n3eh 3.lovi, 7 luisti... vs. 38 kaasari: 182ps, 50tk, n3ch toisiks laihimmalla, 6.5 luisti...) Eli muuten kaasarissa on reilusti rikkaammat säädöt, mutta neula on noin 1.5 sokan pykälää laihemmalla verrattuna 36 kaasariin.
Eroa ei ollut ulkoisesti muuta kuin oikeassa yläkulmassa oleva paikka kaasuasennontunnistajalle, jota japanikrossit käyttää.
Tässä nyt vielä koko setti ja änkkä lyhennettynä, suoristettuna ja puunattuna. Änkän väliputki ja paisari olis tarkotus viedä keraamiseen tms. pinnoitukseen ja kiillottaa sen jälkeen.
Doma ja kaasari toi ihan mukavasti voimaa mitä kokeilin vakioänkällä.. Moottori on edelleen tasainen luonteeltaan, mut ottaa jenkaa paremmin ja kiertää pidemmälle. Ihan hyvä viritys, mut pitää koittaa vielä kutitella kantta ens männänvaihdon yhteydessä
Tulipahan taas pitkä viesti