300EXC '05 SM ehostus

OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: 300EXC '05 SM ehostus

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 1.4.2012 17:20

Ei se siitä oikeastaan mihinkään ruostu kun sillon tällön vaikka metal polishilla vetelee ja hiomapaperilla sipasee jos yrittää ruostua :D
Jymä
Pyörä:
Husaberg FS 650e & FE 450e
Liittynyt:
9.5.2008 21:58
Re: 300EXC '05 SM ehostus

ViestiKirjoittanut Jymä » 1.4.2012 20:05

Joo näin aattelin tehdä. Vähän oikomista mutta ei tuo leikelty putki musta ole pinnoittamisen tms arvoinen. Hyvä jos pysyy siistinä, mutta jos ei niin ainakin sitten voi katella jotain toista putkea :)
Jymä
Pyörä:
Husaberg FS 650e & FE 450e
Liittynyt:
9.5.2008 21:58
Re: 300EXC '05 SM ehostus

ViestiKirjoittanut Jymä » 28.4.2012 18:32

Noniin eilen tuli ikä täyteen ja 200km ajelin. Sain aiemmin jo säädöt aika kohilleen ja siel oli valmiiksi punainen pa-säätimen jousi 8)

Nyt on myös katuvalmis ledivilkuilla ja fillaripeilillä (vaihtuu ehkä mp-vastaavaan jotta näkee paremmin)
Kuva

Vilkut räpsyy tyhjäkäynnillä vähä miten sattuu mut pääasia että vilkkuu... Otin tänään reilusti maisemakuvia kun hieno ilma ja pyöräkin vielä puhdas:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Galleriasta näkee tarkempana

Kaikki toimii hienosti ja tehoa on enemmän kuin kuski hallitsee mut pakko on vielä jotenkin laittaa ;)

- Keski-ylätehoinen putkisto kun sopiva löytyy (käytettynä?)
- 38 tai 39 kaasari (käytettynä)
- Kannen muokkaus kun ylemmät on hankittu (squish sopivammaks ja samalla vähän puristuksia)

Ei ole mikään kiire, mut jos nuo saisi kesän aikana laitettua. Nyt tulee päivityksiä harvemmin. Kommentteja ja kehitysehdotuksia saa kyllä antaa :)
mikkets
Pyörä:
Ktm exc 300 -08, Suzuki RM 250 -97, Honda cr 250 -97
Paikkakunta:
Kempele
Liittynyt:
23.8.2009 12:50
Re: 300EXC '05 SM ehostus

ViestiKirjoittanut mikkets » 29.4.2012 13:17

Nättiä nam ;) Pitäs itellekki tällanen vehjes löytää kesän aikana :lol:
http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo18738/ Suzuki rm 250 rakentelua
Masse^
Pyörä:
Raga280 '13, FE450 '09 & Freccia132
Paikkakunta:
33100
Liittynyt:
6.11.2007 22:29
Re: 300EXC '05 SM ehostus

ViestiKirjoittanut Masse^ » 29.4.2012 22:25

cool 8) kuvat parolasta?
maxev.wordpress.com | hot40plusracingteam.blogspot.fi
Jymä
Pyörä:
Husaberg FS 650e & FE 450e
Liittynyt:
9.5.2008 21:58
Re: 300EXC '05 SM ehostus

ViestiKirjoittanut Jymä » 29.4.2012 23:25

Kiitosta. Ei vaan Jäniksenlinnasta Tuusulasta ;)
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: 300EXC '05 SM ehostus

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 30.4.2012 10:43

Arvasin! Näytti jotenkin niin tutulta ;) Ootko paljonki käyny sielä ajelee?
Jymä
Pyörä:
Husaberg FS 650e & FE 450e
Liittynyt:
9.5.2008 21:58
Re: 300EXC '05 SM ehostus

ViestiKirjoittanut Jymä » 1.5.2012 13:50

Jonkun verran tuosta on ohi ajettu, mutta ei pahemmin offroadia kun ei kavereita innosta :|
comanche888
Pyörä:
KTM 450 EXC
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
19.5.2009 1:02
Re: 300EXC '05 SM ehostus

ViestiKirjoittanut comanche888 » 1.5.2012 14:22

Tuolla ollaan kavereiden kanssa noin kerran viikossa. 6km kotoa :D
Jymä
Pyörä:
Husaberg FS 650e & FE 450e
Liittynyt:
9.5.2008 21:58
Re: 300EXC '05 SM ehostus

ViestiKirjoittanut Jymä » 20.5.2012 1:23

Noniin tulikin jo tehtyä hankintoja, kun sai sopivasti :) Vähän liiankin sopivasti... putken kanssa oli hirveä vääntö et siitä sai kelpaavan näköisen. :|

Eli lommoinen doman putkisto mammuttiänkällä:
Kuva
Kuva

Kokeilin tota tollaisenaan ja niinhän siinä kävi, että tuo järkyttävä mötkäle sulatti takavilkun. :paha: Kuvaan kerkesin laittaa jo vakioänkkärin takaisin...

Kuva

Sitten oli vuorossa lommojen suoristus.. Kokeilin aluksi pakastuskikkaa, kun siitä on ollut täälläkin puhetta. Ensin täytin ainoastaan alkukäyrän vedellä => ei tapahtunut yhtään mitään. Seuraavaksi laitoin enemmän vettä ja pidemmäksi aikaa pakkaseen => lommoille ei tapahtunut vieläkään yhtään mitään, mutta sauma repesi.... :paha:

Kuva

Tästä vois tehä yhteenvedon, että pakastuskikka toimii paremmin paisarin alueella oleviin isompiin lommoihin.. Siellä laajeneminen on rajuinta, koska päät jäätyvät ensimmäiseksi ja tekevät itselleen tilaa, jolloin paisarissa tulee ahdasta ja jää puristuu seinämiä vasten. Eli ei välttämättä kannata yrittää alkukäyrässä oleviin pikkulommoihin... ainakaan täyttämällä koko putkea. :| Ja doma oli vielä niin ohutta peltiä, ettei ollut siitäkään kiinni...

Lopulta saatiin kuitenkin siistiksi hitsaamalla ja perinteisemmällä suoristusmenetelmällä (hitsattiin prikka lommokohtaan ja paukutettiin vetovasaralla)
Kuva

Perjantaina tuli kaasari 2003 250SX:stä, jossa on huomattavasti isommat suuttimet. Mulla ei ollut vastaavan kokosia niin jätin kaasarissa paikoillaan olleet, mutta ne tuntuukin toimivan suht hyvin. Tosta on ainakin hyvä lähteä säätämään. (36 kaasari: 162ps, 35tk, n3eh 3.lovi, 7 luisti... vs. 38 kaasari: 182ps, 50tk, n3ch toisiks laihimmalla, 6.5 luisti...) Eli muuten kaasarissa on reilusti rikkaammat säädöt, mutta neula on noin 1.5 sokan pykälää laihemmalla verrattuna 36 kaasariin.

Eroa ei ollut ulkoisesti muuta kuin oikeassa yläkulmassa oleva paikka kaasuasennontunnistajalle, jota japanikrossit käyttää.
Kuva

Tässä nyt vielä koko setti ja änkkä lyhennettynä, suoristettuna ja puunattuna. Änkän väliputki ja paisari olis tarkotus viedä keraamiseen tms. pinnoitukseen ja kiillottaa sen jälkeen.
Kuva

Doma ja kaasari toi ihan mukavasti voimaa mitä kokeilin vakioänkällä.. Moottori on edelleen tasainen luonteeltaan, mut ottaa jenkaa paremmin ja kiertää pidemmälle. Ihan hyvä viritys, mut pitää koittaa vielä kutitella kantta ens männänvaihdon yhteydessä :P

Tulipahan taas pitkä viesti :eek:
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: 300EXC '05 SM ehostus

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 20.5.2012 10:58

Ei hitsi mä tykkään tästä vehkeestä :D Pakko saada itellekki iso 2-t piikin jälkee :P
kakkaaap
Liittynyt:
2.4.2011 20:27
Re: 300EXC '05 SM ehostus

ViestiKirjoittanut kakkaaap » 20.5.2012 11:42

Tosta putkestahan tuli siisti! Niinku koko muuki pärrä :P Paljos tämmöne muute hörppii satasella?
Täysin homoseksuaalisesti käyttäytyviä eläimiä ovat vain kesytetyt pässit.
On olemassa epätoivoista pätemistä ja paskaa läppää, mä harrastan paskaa läppää
Jymä
Pyörä:
Husaberg FS 650e & FE 450e
Liittynyt:
9.5.2008 21:58
Re: 300EXC '05 SM ehostus

ViestiKirjoittanut Jymä » 20.5.2012 14:50

Oon säilyttäny tankkauskuitit niin sellasta vähän reilua yheksää litraa on hörppiny keskimäärin katuajossa. Kulutushaarukka on ollut 8,5-10 litraa satasella. Ajelu on ollut suht rauhallista katuajoa, mut tuntuu ruuhkas kuluttavan enemmän kuin jos päästelee syrjäsempiä teitä kovempaa.

Oon kerran tankannu kaasarin+paisarin vaihdon jälkeen ja kulutus oli alle 8 litran? Oli viel reilusti kiihytyksiä. :eek: Tuntuu et tasavauhtia pystyis ajamaan paljon pienemmällä kaasulla.. Voi olla et käy laihemmalla vajaakaasulla kun neula on noin paljon laihempi. Vastaa kuitenkin heti, eikä ala mitään booaa. Pitää nyt seurata miten kehittyy, mut oishan se oikein mukavaa jos kulutus vielä laskis. 8)
^Ton-Za_
Pyörä:
Fzr600
Paikkakunta:
Kouvostoliitto
Liittynyt:
3.11.2010 22:14
Re: 300EXC '05 SM ehostus

ViestiKirjoittanut ^Ton-Za_ » 22.5.2012 14:33

Minkäs lainen tällänen isompi 2T vehe on luonteeltaan? Onko tehoalue lähellekkään samantapainen kuin esim. piikkisessä kotarissa? Ja millaset huoltovälit näissä on? Pitäis syksyllä ruveta isompaa pyörää katteleen ja noista 4T pyöristä pyyetään aika suolasia hintoja eikä tällänenkään varmaan oo yhtään huono vaihtoehto :P Niin ja kieltämättä on kyllä tyylikäs laitos!
Jymä
Pyörä:
Husaberg FS 650e & FE 450e
Liittynyt:
9.5.2008 21:58
Re: 300EXC '05 SM ehostus

ViestiKirjoittanut Jymä » 22.5.2012 21:36

On ihan eri luonteinen kun piikkinen :) Ajettavuudeltaan hyvin nelarimainen, mut ei tietty oo moottorijarrua yms. Ja tasakaasul pröpöttää ja tärisee vähän kuin muutkin 2-tahdit, mut matkanajo onnistuu kuitenkin piikkistä paremmin, kun jaksaa mennä pienemmilläkin kierroksilla kovassa vauhdissa. Ei ole yhtä herkkä säätöjen suhteen eikä mene tukkoonkaan läheskään niin helposti. Kulutus on samaa luokkaa. Mulla ollut kaasarin vaihdon jälkeen alle 8 litran, mikä ei todellakaan ole paha.

Huoltoväli pidempi mitä piikkisessä ja säästää hyvin nelareihin nähden. Laatikkoöljyt kannattaa vaihtaa 10h hujakoilla, mut männällä ajaa reilusti yli 100 tuntia ja alakertaremppa on ajankohtainen vasta 300h jälkeen. Kannattaa vaihtaa vähän oman käytön ja mieltymyksen mukaan, kun voi olla että kestää pidempäänkin taikka ei sitäkään.. Näillä mä aattelin mennä. Ei ole tarvinnut vielä tehdä mitään isompaa niin en ihan kunnolla pysty vastaamaan. :|

Googlailin tehokäyrää, josta näkisi tota nelarintasaista vääntöä, niin löyty tuollainen käppyrä missä on verrattu juuri 36mm ja 38mm kaasareita. Tehotkin vaikuttaa realistisilta (JD:n tekemä). Suosittelen kaikille 300 omistajille, varsinkin kiertävämmän putken kanssa! ;)

http://www.pbase.com/jdjetting1/image/40869563