Paikkauskittiä tarkoitin, saumoja tiiviiksi yms. Mutta tuli positiivinen muutos, tutulla pääsen hitsauttamaan nuo väliputken liitokset ja kavennuslovet joten eipä tartte kittailla. Itse en hitsauskalustoa omista. Putkisto on auton paksissa jigissään, katsotaan josko huomenna ilmestyisi uusia kuvia.
Pientä päivitystä jälleen, purku käännetty kasaamiseksi. Tällä viikolla jos saisi kaasuttimen säätöihin kun ilmansuodatin tuli. Pieni takapakki säätöihin että seosruuvi on hapettunut paikoilleen ja ruuvinkanta sökönä.
Vielä puuttuu muoveja ja paikkojen puunaus vaiheessaan.
Etupää on käytännössä kunnossa, käsisuojat ja ohjaustangon härpäkkäiden lopulliset paikat selviävät kunhan käsisuojat tulee postista.
Päätin sitten säilyttää tuon alkuperäisen mittariston, kaunishan se ei ole, mutta ajaa asiansa. Eikä rakokaan omasta mielestä pahaksi jäänyt. Koso tai muu vastaava on harkinnassa, mutta ei ainakaan täksi kaudeksi rahatilanteen myötä.
Tosiaan pakoputkisto kävi kaverin hitsipilliä tervehtimässä, pääsi luopumaan putkikiinnikkeistä. Alkukäyrään joutui käytännön syystä jättämään liitoksen, hieman se puskee paineita kutistuslovesta mutta eipä tuo haittaa kun ei enempää melua siitä synny.
Valokatkaisija sai uuden paikan maskin kyljestä. (Alkuperäinen katkaisija oli kulunut ohjureistaan puhki ja jäi pitkät vallan päälle. Ja tuossa kuva KN-filtteristä, pitäisi saada lopullinen paikka kotelon sisään pois sään vaikutuksilta.
Muuten pyörä on vielä kesken, lukuunottamatta etupäätä ja pakoputkistoa.
Jännää . Näitä fmx 650:ja ei (suomessa ainakaan) hirveesti laitella, joten mukava seurailla. Ei toi mittaristokaan mun mielestä niin paha ole, mutta tolla pienellä mustalla "etulokarilla" heittäisin itse vesilintua, lähtis muutama gramma painoa siinäkin.
Ei noita pahemmin suomessa ole laiton alla, tuontipelejä kaikki. Onneksi mittaristossa tuo kiiltävä pinta ja virtaviivanen muotoilu niin ei edestäpäin näytä kovin sopusuhdattomalta. Etulokarin kohtaloa en ole vielä päättänyt, asia olisi jo ratkaistu jos se olisi irroitettava yksistään, mutta kun on pumpumsuojien kanssa yhtenäinen. Tukee samalla pumpunsuojia taipumiselta. Jonkin verran mittarinvaijeri ja jarruletku panttaavat.
Samoin ja pikkulokarilla on tuo rakenteellinen merkitys noiden pumpunsuojien kannalta. Kamelipenkille ei oikein voi mitään, enkä ala sitä uudelleen muotoilemaankaan.
Kamelipenkki/-tankki on just jees, se kuuluu tähän samalla tavalla kuin se kuuluu vanhempiin lc4 kotareihin. Mutta pakko vielä puuttua tohon pikkulokariin, eikö sen voisi vaan leikata irti pumpunsuojista ja tarpeen vaatiessa hioa pumpunsuojia jälkeenpäin?
Pikkulokarin poisoton huonot puolet: - konehuone likastuu enemmän - kiveniskelmät ja kura pinttyy jäähdytyslevyihin - Pumpunsuojat menee vinksalleen ja alkavat hankaamaan pumppuihin (jarruletku sekä np-mittarin vaijeri panttaavat kovin pumpunsuojia ulospäin)
Pikkulokarin poisoton hyvät puolet: - Ulkonäkö kohenee (riippuu kenen silmällä katsotaan)
Hyviä puolia saa ehdottaa enemmän jos mieleen juolahtaa, itse en enempää keksi Ja tässä tilanteessa en sano sitä tyypillistä: ''teen tätä projektia itselleni''. Koska täytyy pyörä jossain vaiheessa poiskin myydä ja mikäs sitä paremmin helpottaisikaan kuin massan miellytys.
Mitäs näissä on teho/paino ? Tossa ois mahdollisesti tulossa vaihdokkina tuollainen, epäilyttää vaan, että onko tuo aivan liian raskas tehoon suhteutettuna katuajoon ja satunnaiseen leikkimiseen, metsäautoteiden jne koluamiseen?
vakiona teho 38hp, vääntö 55nm, paino 160kg. Tossa on niin paljon ylimäärästä härpäkettä painona että tästä lähteny +10 kiloa painoa pois uskoisin. Ketterä tämä ajaa on, ja hyvin tuo vääntää alhaalta, ylempiä kiekkoja en ole päässyt kokeilemaan kun kaasarin säätö vielä vaiheessa. Honda-foorumin mukaan pitäisi kakkosella vielä nostaa ihan kaasusta. Tuo paino tuntuu vasta silloin jos joutuu työntämään eteiäpäin
Kiitokset vastauksesta. Mitkä palikat vaihtamalla olet noin paljon painoa saanut tippumaan? Mitenkäs, oletko kokeillut/onko kenelläkään tietoa, miten esimerkiksi ison CRF:n takamuovit istuisivat tähän?
Mm. Putkisto, vakiovaimentimet käy käsipainoista, ilmanputsarikoppa, uusi akku 1,5kg kevyempi, pakokaasunkierrätysjärjestelmä karkeesti pari metriä turhaa letkua siinä, stonga, kilventeline, vilkut ja yms.
tilaukses on 250 crf r 2012 musta täysi takakatesarja, sittenpähän näkee kunhan postiin saapuvat.
Terve pitkästä aikaa, hondaa laiteltu tiiviiseen tahtiin ongelmien kera, mutta niistä ratkaisuun päästen teille kuvia! Seosruuvikin aukesi pienen pähkäilyn kera, ja pyörän sain loppuviikosta säätöihin, hyvin kulkee ja hymy raukeaa lärviin nelarikevarin jälkeen
crf:n katteet sopivat omasta mielestäni ihan kohtuu hyvin, pieniä kosmeettisia virheitä huomioiden. Penkki ei ollut kuvissa takaata kiinni, täytyy vähän lämmitellä penkinjatketta että yltää lukollensa asti. DB-killeri lähti mittatilauksena paikalliselle jantturille tehtäväksi, saa ääniä karistettua ja virkavaltaa tyytyväisemmäksi. Enää öljyjen vaihto ja maanantaina kortin saadessa asfalttia taittamaan.
Kokeilin hieman visuaalisia taitoja, kommenttia?
Kiitokset seurailijoille ja hyvää ajokautta! -Miiggz