Cbr 600f f4 Pieni tarinanpätkä ekasta prätkästäni.

pöhöttäjä
Liittynyt:
21.4.2014 23:57
Re: Cbr 600f f4 Pieni tarinanpätkä ekasta prätkästäni.

ViestiKirjoittanut pöhöttäjä » 25.8.2015 23:31

Tämä oli juurikin sitä Matsonin(?) Rubbercomp-maalia honkkarista. Tais hinta olla about 13€/ pänikkä ja kolmella kilikalilla sai katteet väriin. Ehkä kannattaa ottaa se neljäskin niin saa inasen paksumman kerroksen. Itsellä kävi niin että pinta oli perkeleen röpöliäinen, mutta jo seuraavana päivänä oli "sulanut" tasaiseksi. Pehmeää oli kuin mikä ja nyt about viikon jälkeen on edelleen pehmosta repeämään"

n3d : Sitten semmoinen tiedoksianto että se maali "repeää" auki ihan helvetin helpolla Siis ihan _helevetin_. Itellä ihan peruskanttaillessa on ajotakin vetskari hieronu tankin "pallisektorin" auki ja jalka (kenkä) hierasee takakatetta noustessa pois niin sielläkin repsottaa jo. Eli jos jonkunlaiseen stunttailuun meinaa niin... forget aboutit :D

Eka ongelma tulee esiin siinä ku pitäis noi ötökänraadot saada jollain pois nokasta ja painepesuri ei ole oikein optio...

-toisaalta tuli tehtyä silleen tyhmästi etä näytetiin kikeiä.. eikun siis et olin just 2 päivää ennen maalausta pessyt kunnolla ja vielä vahat päälle niin voipi olla että "tarttumapinta" ei ollut ihan optimaalinen... :roll:

Ja todellakin tämä oli tämmönen testi ku ajattelin et pahimmassa tapauksessa juttu maksaa mulle ~50€ teippeineen ja sanomalehtineen (rungon ja moottorin suojaksi, tämän takia katteet käy "vähän irti"). Mitään ei oikein voi tuhota kun jos männöö vituiks, niin senku kaapii pois vaan. Oli muuten tasan eka kerta kun oon mitään oikeastaan maalannu paitti kaverin talon seinää telalla joskus penskana. ...eli rubbercomp lienee hyvää kumimaalia :D

-Mitä / mikä On "kotarityyli"? 8)
Wodan
Liittynyt:
21.12.2014 13:52
Re: Cbr 600f f4 Pieni tarinanpätkä ekasta prätkästäni.

ViestiKirjoittanut Wodan » 26.8.2015 17:21

Itsellä meni vajaa 4 purkkia auton vanteisiin, mutta näin jälkikäteen mietittynä ei olisi ollut yksi lisäkerros pahitteeksi. Tuo aine kyllä tasoittui suurimmaksi osaksi älyttömän tasaiseksi, mutta esim puolien välit jäi rösöisiksi, mikä vaikeuttaa pesua aika paljon. Kyllä mää viikonloppuna vannepesuaineella ja tiskiharjalla noita hankasin, mutta ei kyllä pinta ollut moksiskaan. Liekkö olis Sullakin parempi pinta tullut jos olisi yhden kerroksen laittanut lisää.
pöhöttäjä
Liittynyt:
21.4.2014 23:57
Re: Cbr 600f f4 Pieni tarinanpätkä ekasta prätkästäni.

ViestiKirjoittanut pöhöttäjä » 27.8.2015 20:24

4 purkkia vanteisiin! 8o :eek: Heh, joko sulla on 22+" vanteet tai mä olen liikkeellä ihan väärillä määrillä, mutta kuten jo sanoin niin ymmärrän maalaamisesta yhtä paljon kuin sika tuulesta. Eli varmaankin sitten se 4-5 pänikkää antais paremman lopputuloksen täyskatetulle pyörälle.

Selkeästi tossa etukatteessa pitää maali ihan pirun hyvin, mutta se saikin enempi suihkua päällensä. Kokeilu oli mun mielestä ~70% onnistunut joten olen ihan tyytyväinen. Josko sitten talvella ihan ajan kanssa suihkuttelisi urakalla ja antais kuivua kuukauden - pari huoltotöiden jälkeen.
Wodan
Liittynyt:
21.12.2014 13:52
Re: Cbr 600f f4 Pieni tarinanpätkä ekasta prätkästäni.

ViestiKirjoittanut Wodan » 29.8.2015 17:38

Ihan 17" ovat. Tuo aine nyt eroaa peittävyydeltään normaalista maalista aika paljon. Ja huomioon on otettava, että sen pois kuorimisen helpottamiseksi ja tasaisen pinnan saamiseksi kerroksia vedin muistaakseni 5. Muutenkin nuo honkkarin purkit on niin paskoja, että ei niitä lähellekään tyhjäksi saanut ammuttua ilman, että alkoivat räkimään..
pöhöttäjä
Liittynyt:
21.4.2014 23:57
Re: Cbr 600f f4 Pieni tarinanpätkä ekasta prätkästäni.

ViestiKirjoittanut pöhöttäjä » 1.9.2015 3:30

Hmm.. joo räkiminen on ihan totta muistaakseni. En laskenut kerroksia kun pyörin mopon ympärillä niinkun apina banaanitertun kanssa. Semmonen tasanen suih suih, koko alueelle ja välillä tupakin ja kaljan verran odottelin että "kuivuu".
pöhöttäjä
Liittynyt:
21.4.2014 23:57
Re: Cbr 600f f4 Pieni tarinanpätkä ekasta prätkästäni.

ViestiKirjoittanut pöhöttäjä » 12.7.2016 15:23

Keväthuoltona on vaihdettu ketjut ja rattaat, ilmanputsari, öljyt ja suodatin + bensansuodatin. Tulppia ei vaan viittiny kun on hitusen v-mäisessä paikassa. On se vaan peli. Nyt mittarissa ~86k eikä ainoatakaan "oikeeta" vikaa, tiellejättöjä 0 kpl ja yhteisiä kilometrejä noin 14k.

No mitä nyt inasen kakoo välistä pienillä kierroksilla ja vilkku oikeelle ei vaan suostu toimimaan sutjakasti. Kyl päälle menee kun laittaa millilleen oikeaan kohtaan ja painaa namiskaa yläviistoon. Tarvinnee aukasta ja inasen tarkastella kosketuspintoja yms.

Voin aivan varauksetta sanoa että paras modaus mitä hinta/laatu suhteeltaan voi tämmöiseen kusiaiseen... ja no miksipä ei litraseenkin tai vaikka enduroon perkale, on inasen rukata rattaiden välityksiä. Eteen -1 hammasta ja taakke vakio niin johan muuttuu luonne laakista.
Hauskuuskerroin nurkkapyörintään ja 3-4 numeroisille pikkuteille on aivan valtava. Tippuuhan ne huiput sen 20-30 km/h mutta totuuden nimissä kuinka suuren osan ajasta tykittää sitä absoluuttista maksimia? 0,001% koko ajoajasta? Kerran kaksi "saksan autobaanalla" kesällä?

Mätänetistä maksoi etunen ~20€ Eipä ole hinnalla pilattu. Kiinasta varmaan saa vielä halvemmalla.

Totuuden nimissä myös ns. pitkän suoran ajaminen muuttuu hieman rasittavaksi. Motarivauhdissa (laillisissa) kierrokset huitelee siinä 5500-6500 välissä että alkaahan se puuduttamaan. Yksinkertainen lääke, motarilta pois ja mutkatietä määränpäähän. Menee siinä aikaa, mutta varmasti saa enempi irti pikkuteillä kuin viivasuoralla motarilla.

Eipä siinä, turvallisia kilometrejä kanssamopoilijoille.

-Pöhöttäjä