EDIT laitetaas nyt noi kaks muuta kuvaaki viel vaikkapa läpällä, jos se mieltä lämmittäisi.
Perinteisesti venttiili kiinni porakoneesee, jollai bensaletkulla kiinnitin ne, hiomatahnaa vähäsen välii ja jenkaaaa Tuli kaikille tehtyä ja ei vuoda enää tippaakaan.
Eilen sain riisuttua tuon aivan loppuun. Tuli vähän ongelmia swingin kanssa kun sinne piti sellasta specialtoolia taas väsätä ja muutenkin vähän jumissa. Mutta irtos lopulta, kuvat jäi ottamatta kun akku pääs loppumaa.
Koneen kasasin vieläpä ihan loppuu, fzrän venttiililukot kävi oikei nätisti kun molemmissa kun on 4.5mm varrella. Kasasin tuon vaan että kokeilee mitä se sanoo, jos hyrskyttää nätisti niin avaan suoraan uudestaan. Laakerien vaihtelua ja sellasta, jos taas samaa ongelmaa mitä aiemmin niin kuusaan pojilta hakemaan toista konetta Mutta kaiken järjen takia pitäisi toimia kuin uusi.. ainakaan mitää vikaa ei pitäisi enää olla. Pitää vielä puristukset mittailla kun saa mittarin.
Laitetaas nyt ainut kuva mitä sain otettua.. Valkosta runkoa itekki vähän miettiny, tai mustaa, keltanenki vois toimia, neon keltanen, mattamusta, kiillotettu.. helvetti ei tästä päätöksestä mitää tule
Omasta mielestä ois saatanan nätti jos runko, tankki, kone yms. mattamustaks ja sitte pientä yksityiskohtaa keltaseks tai punaseks? mut hieno siitä kumminki tulee ku rauhassa rakentaa
Pärrälle kummempia tapahtunut tässä, maalautusta odottelee osat. Ja kone oottaa testikäynnistyksiä nii tietää että lähteekö uudestaan purkuun eli remonttiin vai suoraan uutta myllyä.
Sellasta päivitystä että tankille sun muille märkämaaleilla vedettäville löyty maalari. Edullisesti kuulemma ja suattaapi olla että tulee kynän kanssa jotain vähän erikoisempaaki kun samaan hintaan menee..
Jjjaa tuotauota eikai muuta nyt, tälläne updaaatti vaan juu. FZR:ää pitäis tässä ohella myös pistää "myyntikuntoon" kun kesän jäliltä päässy vähän ruoskistumaan..
Jotai pientä puuhasteltu, taino lähinnä rakentelin "adapterin" tuolle painemittarille että käy mopottimeen. ja mittasin myös samalla puristukset niin tuli suorastaa surulliset lukemat syystä X. 7 baarin tienoille iski jokasesta pytystä..
Muttaniin, en tiedä mistä johtuisi noin matalat paineet.. ristikuviot löytyy sylintereistä vielä eikä lasittumia ole. Vetäiskö mukamas renkaat viimesiä, vai johtuuko vain siitä ettei koneessa ole tippaakaan öljyä ns tiivistämässä. Tulpanreiästä kun kaatoi vähän öljyä sylinterii niin puristukset nousi taivaisiin. En osaa sitte sanoa että tuleeko samanlaista vaikutusta kun öljyt koneen puolella.. Ei todellakaan peukkua pitäisi näyttää ainakaan näinpäin Pitää kokeilla öölien kanssa/purkaa/mitata/jotain/
FZR on myynnissä jos jotakin kiinnostaa, tinkivaraakin löytyy http://www.nettimoto.com/yamaha/fzr/1769637 . Saisi rakenteluun vähän rahaa kun ei tuohon meinaa innostus riitää.. en tiedä tulisko mopo puolelle pientä topikkia kun saatan yhen DT:een hakea ja jos sitä vähän laittelis:)
Näin itsekin ajattelin, öljyn tehtävänähän on myös tiivistää. Mutta kuinka paljon, sitä en tiedä eikä tunnu kukaan muukaan tarkemmin osaavan kertoa Noh se selviää sitte kun isken öljyt koneeseen ja sitärataaaa...
Ettei talvella tekeminen lopu kesken niin tuli tähän taloon toinenkin Suzuki! Kuutioita tosin 700cc vähemmän, taino 670. Ja sehän on tietenkin PV! Kilvittäminen, kunnostaminen yms edessä. Jos jotain kiinnostaa niin tulihan sillekin nyt topikki tehtyä -> viewtopic.php?f=72&t=86631
Ikävä kyllä Suzuki lähti, PV siis Gixerille ei suuremmin tapahtunu oikein mitään, tankki lähti maalarille johon pohjat vedetty. Kotemiin meni vähätkin rahat nyt mutta sellaseen hintaan tuli ettei voinu kieltäytyä kun talveksi/ylipäätää jotain isompaa kilvellistä 2t enskaa ettiny kauan..
Gixerillähän ei mikään kiire sinänä, ajokeleihin kun on sillä aikaa varmaan vielä kuuuukausia
Niinja keidiämmä tosiaan tuli. Tuollanen valmiiksi hieman faceliftattu malli. Koneeltaan ei häpeä uudelle ja muutenkin siinä on aaaiivan upouusi sylinterikin vielä nii berglele!
Ajokelithän tuolle on aina kohdillaan, korttia vaan ei vieläkään taskussa.. pitäis jokupäivä mennä kyselemään milloinkas sen vois saada takasin. Kyhäsin tollasen "projektivideon" kotarista, lähinnä vaan hakureissu, koneen loppuu kasaus ja jooddain
Niin vähän että jopa minunlaiselle jutkulle ei tuntunu se summa kovin pahalta
Muttajuu ei ole vieläkään tapahtunu suurempia gixerille. Vanteet lähti maalarille paripäivää sitte ja takahäkin muotoja pyöritelly mielessä. Sillävälin lähinnä gruisittu kotarilla ja vähän sitä päivittäny.
Mhmp minnekköhän on suurinosa kuvista kadonnut täältä, noh jos uudemmat toimisi paremmin.
Gixeri edistyy hitaasti mutta hitaasti. Osat vieläkin maalarilla kun ruuhkaa on, kuhan ennen kesää saisi kasaan
Kotaria tässä laiteltu, hieman piristystä sillekin vielä. Kesäksi pitäs vielä smoto vanteet hommailla. Tossa yks tylsä päivä tallissa ja piti kiillotella t-palat, no ohjausakseli/ala-tpala oli juntannu aika tiukkaan kiinni niin teippasin umpeen ja maalasin rungon mustaksi
Runkoa hieman karheeksi ja aivan puhtaaksi, kun vakio maalit vielä hyvässä kunnossa, todettu toimivaksi aiemminkin.
Maaalia ja lakkaaa päälle, kuvat nyt vähän on mitä on kun alunperin vaan piti whätsäpin kautta lähettää kaverille
Kun suurinpiirtein oli kuivanu niin oiiikein varovasti palikoita paikalleen kun hirveä hinku oli kasaamaan. Pyörä sai vähänaikaa sitten uudenvanhan huolletun iskarin mutta ikävästi kellastunu jousi :/ Kytkinkoppaki pitäs maalailla ja jarrun kohille aitoa hiilikuitu teippiä ettei kulu heti puhki maalipinta.
Ja sitteeen se kohta olikin ajossa, tarkkasilmänen saattaa huomata että putkestaki lommot kadonnu+vähän kiilloteltu. Ja ultimaattisen hieno kytkinkopan muokkaus mustaksi
Lommotki suoristu nätisti paineilmalla+lämmöllä. Kuumottelin aluksi koko hommaa kun vaikka mitä kauhutarinoita kuullu mutta eihä siinä kummempia, toiseen päähän joku vanha peeveen sisukumi/venttiili tukkeeksi klemmareiden kanssa ja toisen pään joutu hitsaamaan kun sellanen homo kartion muotonen sylinteriin menevä liitos niin sitä ei oikei järkevästi saanu tiiviiksi. Sitte vaan vaivanen baari tai puoltoista nii hienosti tuli lommot ylös:)
Isketääs tällänen jonkilainen purku video/timelapse tähän loppuun.
Tänään oli gixeri työn alla senverta että hain metalpölishiä ja kiillotuslaikan muttamutta sitten taas jäi vähän hommat kesken kun rungon pinnassa oleva anodisointi(?) on aika tiukasti siinä joten en jaksanut yhtä palkkia enempää hinkata. Kyselin myös maalarilta osien perään, ehkä vielä jokupäivä tämä alkaa kasaantua.
En edes ole varma jääkö kiiltäväksi vai ei mutta katellaas nyt miltä tulee näyttämään, eikä kyllä edes tuo yksi palkki aivan valmiiksi tullut..
Kotemiin taas tuli askarreltua kiinni budjettismotot, hintaahan noille tuli noin 18€ joten se korvaa jutku_kuskille kokonaan ulkonäön Enskuun alkuun myös suunitelu kangen/laakereiden vaihtoa kotariin mutta saa nähdä, ei toisaalta mitään merkkejä ole näyttäny rempan tarveesta mutta kun ei mitään tietoa kokonaistunneista tuossa niin varman päälle olis hyvä ehkä ottaa. Eihän se näissä kalliiksikaan tule, jotain 200e tienoilla jos itse tekee.