Itse olen ainakin orkkisosia löytänyt aika hyvin myös purkaamoilta. Jostain syystä noita tuppaa olemaan niissäkin...
Älä jätä ikkunaa auki, muuten pesukarhut pääsevät sisään ja syövät kaikki keksit ja kakut!
SirKaarlo kirjoitti:-Zone- kirjoitti:Kupariputkesta tehdyt puslat kestää vähän aikaa, mutta parempi tulee oikeasta laakerimetallista.
Osaatko sanoa millaiset nuo alkuperäiset puslat on? Minulla on alkuperäiset tehtaan paketissa; tarkoitus on vaihtaa ne tässä keväällä. Ovatko ne juurikin tuollaiset tarkoittamasi "kupariputket" vai tuhtia tavaraa?
Johnnie kirjoitti:Olikos se Yamaha-varaosamyyjä poissuljettu vaihtoehto vai miten...? Orggisosatkaan eivät aina ole liian kalliita, esim. öljytikku maksoi vain 5 ¤!
Muut liikkeet (tarvikeosia myyvät varaosaliikkeet) taisivat jo tulla mainituksi, mutta purkupuolelta löytyy tällä hetkellä myös Motoplaza. Mutta pitäisi kuulemma mennä paikanpäälle penkomaan, kun usean eri mallin osat ovat sekaisin laatikoissa.
Georg kirjoitti:...Tukiholkkien ulkokehällä on O-rengas ja tukiholkin sisäreiässä on pakoluistiin vastaava hieman kartion mallinen akselitiiviste... PV:n luistien holkit ovat minun mielestäni pronssia tmv seosta...
SirKaarlo kirjoitti:Sama juttu, kohtuuhintaista putkistoa ollaan katseltu, tällä hetkellä parhaita on olleet Gianellit, ne oli halpojakin, mutta kuulemma paskoja toiminnaltaan. Jollymotot sitten kustantaakin sen ~850 euroa.
Lutikka kirjoitti:Hehheh, taisinpa kerrankin olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan kun Georgilta nuo Micronin putket ostin...ja niihin kun olen ihan tyytyväinenkin.
edit: Mutta kovat äänet niissä on, ainakin mitä on muita uskominen, kuulee ilmeisesti jo pitkältä kun meikäläinen tulee. Lyhyethän nuo vaimentimet noissa onkin, mutta ei se minua haittaa kun tulpat korvissa ajelen. Ainakaan niin pitkään kuin ei tule setäsiniseltä noottia asiasta.
Georg kirjoitti:Ei saa enää Microneita RD-malleihin. Valmistus on lopetettu.
Oliskohan JL (tai joku muu putkivalmistaja) hommannut lisenssit, joten jonkunlaisia versioita saattaa saada, mutta "alkuperäisiä" ei enää. Näin ainakin olen antanut itseni ymmärtää.
Lutikalla olevat Micronit ovat nk. Small Can-malliset HyPower-versiot. Ne ovat LC-malliin alunperin tarkoitetut, mutta pienellä sovittelulla menevät myös 31K/1WT-malleihin. Putkilinja jää vaan vähän matalalle ja taka-akselin kanssa tulee helposti kosketusta.
Georg kirjoitti:Lutikka kirjoitti:Hehheh, taisinpa kerrankin olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan kun Georgilta nuo Micronin putket ostin...ja niihin kun olen ihan tyytyväinenkin.
edit: Mutta kovat äänet niissä on, ainakin mitä on muita uskominen, kuulee ilmeisesti jo pitkältä kun meikäläinen tulee. Lyhyethän nuo vaimentimet noissa onkin, mutta ei se minua haittaa kun tulpat korvissa ajelen. Ainakaan niin pitkään kuin ei tule setäsiniseltä noottia asiasta.
Hyvä, että skulaavat. Mulla ei keskikierroksilla tapahtunut yhtään mitään. Ylärekisterissä pelasivat kyllä hienosti ja perstuntuman mukaan ruutia tuli lisää. Konetta piti vaan kierrättää koko ajan, että jaksoi mennä kunnolla.
Kovat äänet johtuu siitä, että ne vaimennusvillat on finaalissa. Hyvät äänet silti, kun ne on sellaiset "peltiset" kilinät. Itse tykkäsin kyllä äänistä, eikä niiden kovuus itseä ajossa häirinnyt.
bore69 kirjoitti:Muistanko väärin, mutta olikos se niin että Moposportissa myydään just noita Microneita ? Jotain 250 euroo kappale ?