Ensi pyöräni Kawasaki ZXR 400

laatite
Pyörä:
kilonen k5
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut laatite » 8.6.2008 13:32

Se on kyllä totta :D pitäis varmaan käydä vilauttamassa :) Ongelmaa ei ole ollut pariin päivään kun neuvojen mukaan laitoin oikean määrän nestettä säiliöön heh :D
markketo
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2003 21:36

ViestiKirjoittanut markketo » 8.6.2008 13:52

Jos siellä on ollut liikaa nestettä, niin totta kai ylimääränen tulee yli... :)

Ihan vastaisen varalta on kuitenkin hyvä tietää, että kansipahvin / kannen kunnon selvittäminen hoidetaan helposti katsomalla onko nesteessä hiilidioksidia. Korjaamolla siis, mutta joka tapauksessa nopeaa (ja halpaa?).
"Install the optional water temperature sensor to the optional water pipe and connect the sensor
and the optional meter unit with the optional harness." ZX-6RR Kit Manual
laatite
Pyörä:
kilonen k5
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut laatite » 11.6.2008 12:48

Tyhmä kysymys,mutta kysynpä kuitenkin. Jos tilaan renkaan saksasta ja vien sen sekä irrotetun vanteen nakkeineen johonkin liikkeeseen joka myy kumeja niin suostuvatko he vaihtamaan ja tasapainoittamaan sen? Onko joissain paikoissa periaate ''että ei vaihdeta kun ei ole täältä hankittu rengas''?

Olisko ehdotuksia mihin kannattaisi viedä asennettavaksi? (kotoa ei välineitä löydy eikä oikeastaan intoakaan)
/Wille/
Pyörä:
Kawasaki ZX-6r
Paikkakunta:
Iitti
Liittynyt:
23.10.2004 20:09

ViestiKirjoittanut /Wille/ » 11.6.2008 13:59

^ Joo kyllä minulle ainakin renkaan heittivät vanteelle Euromasterilla pientä maksua vastaan.
turhake
Pyörä:
DRZ -07 ja pappis -82
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
31.10.2005 1:02

ViestiKirjoittanut turhake » 11.6.2008 14:01

mp-liikkeet vaihtavat sen renkaan pientä korvausta vastaan (esim. turun stormilla tasapainoituksineen ym 15e, jos ostaa kumin sieltä niin vaihto kaupanpäälle)

E: hidas
Turhake.kuvat.fi
Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51

ViestiKirjoittanut Johnnie » 11.6.2008 15:19

Irtovanteelle asennus hyvinkin halpaa (tuota 15 ¤ luokkaa), alta-alle asennettuna vähän enemmän (muutaman kympin per rengas). Kyllä kotimaan liikkeistä saa ihan hyvällä hinnalla kumeja, kunhan vähän katsoo, ja toisinaan jopa alle asennus kaupan päälle.
Asian & American cars / bikes only.
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 11.6.2008 15:23

ite harrastin tuota ennen, muttakun nykyään saa 165e renkaan liikkeesta hintaan 150e päälle asennettuna (viet koko mopon korjaamolle), niin olen luopunu tuosta irtovanteen ja kumin viemisestä.

mutta kuitenkin; paljo renkaat maksaa sitten saksassa? oks jotai sivua heittää tms?
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
Issor
Pyörä:
R6R
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
4.3.2005 17:34

ViestiKirjoittanut Issor » 11.6.2008 15:53

Juha S kirjoitti:ite harrastin tuota ennen, muttakun nykyään saa 165e renkaan liikkeesta hintaan 150e päälle asennettuna (viet koko mopon korjaamolle), niin olen luopunu tuosta irtovanteen ja kumin viemisestä.

mutta kuitenkin; paljo renkaat maksaa sitten saksassa? oks jotai sivua heittää tms?


Tämmönen http://www.mprengas-online.com/moottori ... nkaat.html jos et vielä oo kuullu.
laatite
Pyörä:
kilonen k5
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut laatite » 11.6.2008 18:25

Joo tuolta mp-rengas mestasta meinasin renkaan hankkia. Kun saa tollasen michelinin pilot powerin paljon halvemmalla sieltä. Ainakin jos suomalaisten liikkeiden hintoihin vertaa. Tietysti jos tintiä osaa niin voi varmasti saada samalla hinnalla suomestakin :D
laatite
Pyörä:
kilonen k5
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut laatite » 2.7.2008 20:40

Iltaaa tännekin taas vaihteeksi!

Kilometrejä on tullut tälle kaudelle neljä tuhatta. Huomenna taas noin 400 lisää kun tarkoituksena on startata heti aamusta kohti mökkeröä voikoskella :D tarkoitus on ajaa pikkuteitä, ensin kylläkin vanhaa lahdentietä heinolaan asti ja sieltä sitten mutka pätkää. Saas nähdä kuinka moneen kertaan eksyn :lol:

Luultavasti täytyy käydä uimassa ja rillata parit makkarat ennen kotiin lähtöä. Täytynee toivoa ettei sade pääse yllättämään ja pilaa koko reissua. Matkan varrella on muutamia pitkiä suoria niin vois koettaa kuinka se mopo kulkee. Saattaa myös olla niin että takanakki jää sille tielleen, kun uusi jo varastossa odottaa :seko:
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 2.7.2008 21:06

toivottavasti kortti on myös kotia tullessa :)
S^X
Liittynyt:
9.10.2006 12:41

ViestiKirjoittanut S^X » 2.7.2008 22:25

laatite kirjoitti:voikoskelle :D


Sällihän tulee meikän "huudeille" :D
Kun Jaalantien risteyksestä lähdet Voikoskelle päin,läheisellä suoralla saatat nähdä muutamankin donitsin ;)
Täytyy bongailla jos näkyy pyörääsi.
Ei enää 2-T...
///M
Vaitteria vaitteria...
spegulaattori
Pyörä:
kawasaki zxr 400
Paikkakunta:
espoo
Liittynyt:
18.10.2004 12:04

ViestiKirjoittanut spegulaattori » 3.7.2008 18:05

Tällainen pikkukawa tuli sitten loppuenlopuksi ostettua tossa viikko sitten. Kilometrejä on tullut viikon aikana ehkä noin 500.Ihan hauska pyörähän se on, juurikin moottorin luonteen takia. Alle neljän tonnin ei kone jaksa vetää ollenkaan. Viiden ja kahdeksan tonnin välissä on suhteellisen käyttökelpoista vääntöä ja sitten päälle kahdeksan tonnin kone alkaa vetää kunnolla. Punaraja taitaa olla neljässätoista ja puolessa tuhannessa. Ajo-ominaisuuksiltaan pirun hyvä pyörä. Hiukan liioitellen voisi sanoa, että mutkanopeuden rajaa vain oma rohkeus.

Tosiaan oma pyörä on vuodelta -96 ja sillä on nyt ajettu noin 33tkm. Väärän värinen se kyllä on (musta pohja ja vieoletit ja siniset teipit). Kuvia näppäilen kunhan saan kameran käyttöön.
rahalla saa ja kawasakilla pääsee
laatite
Pyörä:
kilonen k5
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut laatite » 3.7.2008 19:53

No niin

Täällä taas reissulla tuli kilsoja mittariin 425 :D taka renkaasta on jäljellä vielä sen verran että kotiin pääsi.
Kortti on tosiaankin vielä taskussa Ja niitä donitseja näkyi melkolailla matkanvarrella :D ei taida siellä päin olla oikein muuta tekemistä :lol:
lähdin liikkeellä aamulla puoli kasin aikoihin hyvillä mielin kun lähdettäessä paistoi aurinko, ehdin ajella jokusen kilsan kohti lahtea ja kohdalle iski mieletön saderintama :x siinä sitä sitten oltiin. Mieleen juolahti josko kääntyisi takaisin, mutta se ei mun motoristi luonteeseen kuulu :P valitettavasti valkkasin aamulla nahkatakin ylle kun OLI niin hieno ilma :D siitä sitten oli kiva jatkaa matkaa pari tuntia ihan märkänä.

Reittiin tulikin muutos kun huomasin että idässä päin oli pilvetöntä. Käännyin kohti porvoota ja selvisinkin pois sateesta, mutta se seurasi perkele :D taas meni puolituntia niin sitten kastuttiin lopullisesti. Mulkkuset ja sormet ihan jäässä, repussa sortsit ja kesähanskat ja kevyemmän ajohousut JEs!!

Pääsin sitten lopulta mökille märkänä ja tärinöissä, Kaiken kaikkiaan melko mielenkiintoinen matka oikein sieluntutkimusmatkailua :lol: Ja pakko se on todeta että suomenluonto on vaan aivan mahtava!Ja toinen totuus on että prätkällä on helvetin tylsä ajella suuria valtateitä. Kyllä se on vaan hienoa löytää uusia mutkan pätkiä ;)

Muutamia kuvia on mahdollisesti tulossa matkalta kunhan tältä perse jumiltani kerkiän 8)
laatite
Pyörä:
kilonen k5
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut laatite » 3.7.2008 20:10

Ja spegulaattorille vielä...

Tosiaan väännöstä voi sanoa sen ettei mitään tapahdu alle neljän tonnin, siinä vaiheessa kun kierrokset nousee yli 12 tuhannen ja sinne 14 tuhanteen kun pääsee niin etupyörä kevenee hiukan ykkösvaihteella :D mutta ei keuli ei :D keveyden ansiosta on helppo kurvailla mutta toisaalta kaksipäällä ei teho enää riitä ja jousituksesta alkaa loppua säätövara :) mutta ihan hyvä pyörä :)

isompaa tekis jo mieli, mutta tällä on ollut hyvä alotella. Seuraavaksi voi olla että tonninen tulee alle, mutta se on vasta vuoden tai puolentoista päästä.