mankinomistaja kirjoitti:Tänään vasta huomannut tän sun mahtavan projekti keskustelun! Ihan älyttömän upee toi sun tekelees! Minkä ikäsenä alotit muuten ton stuntti harrastuksen?
Kiitoksia! Se tais alkaa joskus 15 vuotiaana skootterilla
Tänään tuli kävästyä taas tallilla. Tekeminen meinaa vähän loppua, mutta kävin hakemassa biltemasta putelin jarrunestettä ja polkupyörän peilejä pari kappaletta. Samalla reissulla apteekista jälleen yksi 20ml lääkeruisku.
Aloitin hommat käsitakajarrun ilmauksella. Vaikka uusi pääsylinteri onkin tulossa, ajattelin sen olevan helpompi ilmattava, kun muu järjestelmä on jo täynä. Ilmaus sujuikin odotettua helpommin. Aloitin irroittamalla jarrusatulan ja käänsin sen tuolin päälle ilmausnippa ylöspäin. Irroitin ilmausnipan ja laitoin sen kierteeseen tiivisteteippiä. Laitoin ilmausnippaan noin pari senttiä pitkän letkun pätkän ja siihen sitten lääkeruisku kiini. Säiliö täyteen nestettä, ilmausnippa auki ja imin lääkeruiskulla jarrunesteet järjestelmän läpi. Aikaa kului muutama minuutti ja järjestelmä olikin jo ilmattu.
Samalla tuli laitettua peilit kiini ja kalibroitua sigma.
Tässä vaiheessa ajattelin työntää pyörän pihalle ja testata miten se toimii talven jälkeen. Noh sehän lähti käyntiin hyvin, mutta ampui putkeen ja kävi huonosti. Nelospytyn pakoputki oli kylmä eli se kävi kolmella. Pyörä takaisin talliin ja pienen tutkimisen jälkeen nelosen tulppa hajalla. Eli uutta tulppasarjaa pitänee hommata
Muutamat ulkokuvat:
Pakollinen fiilistely: