Mittarissa nyt 9996km, joista 1452km allekirjoittaneen toimesta. Äsken ostin pois kelluvan takajarrulevyn, Braketechin valmistama Axis:
Eteen on harkinnassa hankkia
1x98:n alkuperäiset 330mm levyt. Nuo RS:n täyskelluvat pitävät hiljaisessa vauhdissa sellaista helinää että hävettää
Tosin nyt kun tuli korvatulpat hankittua niin ei tuohon enää juurikaan kiinnitä itse huomiota. Plus nuo nykyiset painaa aivan helvetisti kun ovat 6mm paksut, ja jossain vaiheessa keskiöt kuluvat vaihtokuntoon tuon rallatuksen myötä. Satuloiden alle tulevat 5mm spacerit löytyy jo laatikosta ja muilta osin nuo 1x98:n levyt menevät heittämällä paikalleen.
Tässä viimeisen parin kuukauden sisään on kauppoja tullut tehtyä muutaman muunkin rekkulan osalta hieman kehnoin tuloksin. Aloitusviestistä lainattua:
Alkujaan tavoitteena oli löytää himoittu ja superharvinainen 749RS:n täystitaaninen Akrapovic ja asentaa se yhdessä RS-replica-takakatteen kanssa, mutta tuollaista putkistoa ei tunnu löytyvän mistään.
Noh, tuollainen putkisto löytyi pitkän hakemisen jälkeen Hollannista. Tarina lyhyesti: myyjän näkemys putkiston kunnosta oli "perfect", ei vaurioita missään, hän on sen alkujaan ostanut omaan projektiinsa eikä olisi siihen mitään huonokuntoista laittanutkaan. Saavuttuaan putkisto näytti tältä:
Kunto ei siis ihan ollut sitä mitä piti, ja myyjä oli lähettämissään kuvissa näppärästi piilottanut nämä vauriot. Kuvasta puuttuu vielä suurin paikkaus, "kollektori" on aikoinaan mennyt puolivälistä poikki ja siihen hitsattu jatkoholkki ja kaksi jousipaikkaa... Kuuden viikon taistelun jälkeen sain Paypalista rahat takaisin ja myyjä sai pitää tunkkinsa. Toista vastaavaa putkistoa ei vielä ole tullut vastaan, eli metsästys jatkuu.
Muutama viikkoa sitten bongasin Saksasta myynti-ilmoituksen purettavasta 999R Xeroxista, tai näin ainakin kuvittelin... Ostin myyjältä toisen magnesiumisen ajovalokannakkeen ja takaiskarin jonka siis oletuksena piti olla
Öhlins DU510 (jota on käytetty ainoastaan Xerox-R:ssä). Noh, hilut saapuivat ja ajovalon kannakkeen toinen puolisko on joskus maalattu uudelleen ja pinta on aivan paska ja aavistuksen eri sävyinen kuin toinen puolisko. Se nyt ei nakertanut ihan niin paljoa kuin se että iskari olikin "perus" DU1390 eli sama kuin nykyinenkin, mutta jälkiasennetulla hydraulisella esijännityksen säätimellä.
DU510:ssä on nopean ja hitaan vaimennuksen säädöt erikseen, kahdella eloksoidulla mutterilla. DU1390:ssä vain hitaan vaimennuksen säätö mustalla muovinupilla. Tässä yksilössä tuo esijännityksen säätimen runko on vielä hiertänyt putkeen tms. itsensä melko ruman näköiseksi.
Kun kysyin myyjältä että dafuq niin vastaus oli ettei hän nimenomaan tästä maininnut että kyseessä olisi Xerox-R:n takaiskari vaan pelkästään 999R:n purkuosa. Jännästi kaikki muut osat olivat Xeroxista...
Ajovalon kannaketta ei hänen mukaansa myöskään ole ikinä maalattu eikä siinä ole mitään vikaa. Ookoo...
(suurenna kuva klikkaamalla oikealla > Näytä kuva)Näyttää kuin tuo olisi maalattu keskellä hiekkamyrskyä.
Pistin nuo hilut myyntiin vaikka avasinkin Paypalissa myös valituksen. Mikäli menevät sopuhintaan kaupaksi niin ei tarvitse alkaa taas Paypalin kanssa vääntää palautuksesta... Alustavasti on kaupat kummastakin sovittuna pienellä provikalla. Halvallahan nuo siis lähti
999R:n runko kököttää työhuoneessa odottamassa päätöstä mitä tuon kanssa tekisi. Jäykisteputkiin nakkasin titaanipultit (ei kuvassa).
Näillä näkymin ensi talveksi en saa sellaista tallipaikkaa missä jotain saisi tehtyä eli ainakaan mitään isompia päivityksiä ei ensi vuodeksi tule. Jarrulevyjen vaihto tosiaan harkinnassa ja tällä hetkellä kyttään yhtä titaanivaimenninta tuon nykyisen teräksisen tilalle. Pääsisi samalla eroon tuosta tekaistusta E-hyväksyntälätkästä ja dB-killereitten rei'istä. Uutta kytkintä tekisi myös mieli, mutta pyörivät kokonaisuudessaan tuolla tonnin paikkeilla ja seuraavat neljä vuotta pitäisi kuluttaa koulun penkkiä eikä tehdä töitä...