Suzuki GT 250 (Ojahierontaa mopolle ja miehelle)

MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 15.7.2004 17:48

Nyt on pakoputken mutteri auki ja tiivisteen kera kasattu uudestaan.
Ei löytynyt naapurustosta mitään polttopilliä tai vastaavaa, jouduin k-raudasta ostamaan puhalluslampun. Ostoksellani sainkin mutterin heti ja helposti auki, tiiviste väliin ja kiristys. Asensin myös tekemäni lukituslaatan paikalleen vasempaan putkeen, oikeaan putkeen laittaessa onnistuin katkaisemaan pultin... perkl. Ei se onneksi mitään haittaa kun liima ajaa samanasian(todistetusti :) ).
Ensi talvena voisi varmaan tuonkin sitten korjata repimällä vanha pultin jämä pois ja korjata kierteet(jos tarvitsee) jotenkin.
Purkasin, putsasin ja säädin sytkän. Pelaa mukavasti. Huomenna saan tyhjäkäyntisuuttimia jos tuusmotorin heppu pitää lupauksensa.
Tarkistan vielä rengaspaineet ja kokeilen että miten alkukäyrät pitää.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 16.7.2004 21:50

Doddiin. Latasin akun, lienee täysi nyt. Kiinnitin sivuposket. On paremman näköinen. Irrotin kaasutin vermeet ja huomasin että toinen imukaula hieman revennyt, ei hätää kun ei kriittisessä paikassa ja hyvä ystäväni liima auttoi asiaan sen verran ettei tarvitse uusia mokomaa ennenkuin huvittaa. Laitoin myös toiseen imukaulaan liimaa jokaiseen kohtaan jossa pientäkin halkeamaa ettei vuoda. Vaihdoin tyhjäkäyntisuuttimet koosta 30 kokoon 35. Eipä siinä mitään, ei käynyt tyhjäkäyntiä kylmänä niinkuin ei ennenkään kun nyt oli 1,25 kierrosta 0,75 tilalla, ei tyhjistä. Sitten ruuvasin puoli kierrosta lisää tyhjäkäyntiä molemmista kaasuttimista ja kappas se röpsöttää oikein iloisesti ja tasaisesti. Pistin vielä 0,25 kiekkaa lisää tyhjäkäyntiä niin että käy voimakkaasti. Veistelin toisesta ilmanputsarin letkusta ylimääräisiä kumeja pois että sopii paremmin konetilaan, olisi pitänyt tehdä jo aikaa sitten mutta tuorevoitelupumpun koppa oli viimeinen pisara. veistelyn jälkeen ilmansuodatin meni todella nätisti paikalleen eikä mitään väsäilyä, laitoin tipan liimaa lukitusklipsiin ettei karkaa.
Vähän kytkin jotain sanoo mutta huomisen testietapilla selviää jos joutuu availemaan vielä näinkin myöhään jotain ennen reissua. Niin ja vaihdoin öljyt, täytin tuorevoitelusäiliön täyteen ja tankkasin jerryt täyteen 98e.
gt350
Liittynyt:
3.3.2003 11:49

ViestiKirjoittanut gt350 » 16.7.2004 23:35

Öh ! Mulla neulat auki vakio tyhjäkäynti suuttimilla "VAIN 1/4 osa kierros" Ovat niin koloutuneet. Säätö alue luokkaa milli sinne ja tänne. Mutta että okein kierroksia pitäis noita avata , ei todellakaan onnistu.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 16.7.2004 23:47

no, sinusta en tiedä mutta nyt käy tyhjäkäyntiä ja ennen ei :) johan jo manuaalissakin seisoo että 1-1½ kiekkaa...
gt350
Liittynyt:
3.3.2003 11:49

ViestiKirjoittanut gt350 » 17.7.2004 0:41

No hyvä, kun pelaa. Sehän tärkeintä on. Ja mitä manuaaliin tuleen, sillä voi pyyhkäistä peen, kun kuluneiden osien kanssa touhuaa. Ja toisaalta mua´ei tuo tyhjäkäynti kiinnosta ollenkaan, kunhan seokset on kunnossa keski ja täyskaasu alueella. Eli siellä , missä konetta yleensä käytetään.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 17.7.2004 10:07

jep minua ottaa lähinnä kaaliin se kun joutuu laittamaan välikaasua vaihteiden välissä, kaasuttelemaan valoissa AINA eikä kylmänä mitään toivoa mistään tyhjäkäynnistä, jos nyt kaikki sujuu hyvin niin tyhjäkäyntiä löytyy. Se selviää tänään.
gt350
Liittynyt:
3.3.2003 11:49

ViestiKirjoittanut gt350 » 17.7.2004 20:10

Tuo GT:n laatikkohan toimii mainiosti vaikka ilman kytkintä. Kyllä mäkin silti alaspäin vaihdan kytkimen ja välikaasun kanssa yleensä. Leipomaan sitä valoissa kyllä joutuu. Tuntuu jotenkin siltä, että alkaa tukehtuun lämpösenä tyhjäkäynnin tuntumassa. Alkaa mielestäni kerään öljyä koneeseen liikaa. Ainakin siitä pilvestä päätellen, joka valoista lähtiessä perään jää.
mikkom
Paikkakunta:
varkaus
Liittynyt:
17.6.2003 1:05

ViestiKirjoittanut mikkom » 17.7.2004 21:46

Mulla on piikki-gt:ssä sama ongelma, että hissukseen ajellessa se ikäänkuin kerää öljyä jonnekkin kampikammion pohjalle ja sitten kun lähettää kunnolla niin se pöllähtää sankaksi savupilveksi vaikka kone olisikin kuuma. Liekkö normaalia? Synteettisellä öljyllä tuota ei huomannut mutta nyt mineraaliöljyllä jää aina se pilvi taakse...
gt350
Liittynyt:
3.3.2003 11:49

ViestiKirjoittanut gt350 » 17.7.2004 22:50

Kyllä tuo taitaa olla ihan ominaisuus, eikä vika. Anna pöllyytellä vaan. Mulla oli aikoinaan heh! (n. 20v sitten piikisiä GT Suzukeja parikin eri yksilöä ) . Voihan kele ! MÄ OON VANHA !
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 18.7.2004 19:45

jepa jee, siis nyt se kytkin sitten vittuilee. ei irrota kunnolla mutta edes jotenkin. huomasin samassa että tuohan syö vaihteet alas ja ylös ihan siististi, ei kytkimestä melkein mitään apua kun kolmoselta neloselle´? lähinnä pikkuvaihteilla välttämätön. pakko on laittaa vapaalle hyvissä ajoin ettei joudu valojen ajan huudattamaan konetta kun meinaa ryömiä :) pitää laittaa jossain vaiheessa kuula sinne kytkimen päähän josko vähän helpottaisi sorvaus ongelmaa ja samalla vaikka iskeä yksi ohuempi levy paksun tilalle että irrottaa.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 27.7.2004 22:29

http://koti.mbnet.fi/hiltunee/ajot/
tuolla on pari pätkää kun kiihotan mikroautoradalla ketulla, siis rovaniemellä :) aika kaukana kotoa uskalsin :D luottoa löytyi kettuun.. .huomenissa laitan tuusmotorilta ostamani männänrenkaat kiinni niin löytyy vääntöäkin ihan erilailla luulisin. jos intoudun niin putsaan hanankin että saa bensaa.
furtzi
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
12.12.2002 23:39

ViestiKirjoittanut furtzi » 27.7.2004 22:43

Aijai, olikos hienoa lasketella mikroautoradalla? :) Olisi siistiä päästä testaamaan tota itsaria radalle myös.. tosin mikroautoradat taitavat olla liian lyhyitä/liian tiukoilla mutkilla?
Tämän käyttäjän viestit sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille.
Laakeri
Paikkakunta:
rovaniemi
Liittynyt:
8.7.2003 8:59

ViestiKirjoittanut Laakeri » 27.7.2004 22:49

ei ne mutkat mahdottomia ole, mutta liiaksi vauhtia ei tuolla radalla saa. parhaillaan saapi piikillä 90 mittariin pisimmällä suoralla :) mut ihan lysti siinä on treenata noita kurveja, kyllä pyörä taittuu kun kunnolla vaan kanttaapi :P
furtsi, jäit paljosta paitsi kun et uskaltautunut männän matkaan :D
niinja, meikäläinenkin voi egota, että olen ajanut ihkaoikealla legendalla ;) tuolla tuli kokeiltua tuota männän kettua :D
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 27.7.2004 22:53

samoin voin sanoa kun kokeilin skileraa samaisella radalla, kyllä alko löytymään vauhtia! kun olisi vielä pari kierrosta ajanut niin varmaan sekunteissa puhuttaisiin erosta kettuun.
Laakeri
Paikkakunta:
rovaniemi
Liittynyt:
8.7.2003 8:59

ViestiKirjoittanut Laakeri » 27.7.2004 22:53

MänTä kirjoitti:samoin voin sanoa kun kokeilin skileraa samaisella radalla, kyllä alko löytymään vauhtia! kun olisi vielä pari kierrosta ajanut niin varmaan sekunteissa puhuttaisiin erosta kettuun.

no sehän on kesytetty ratapeli ;)

koska otetaan uusiksi? :D pian pian pian :D:D:D