Yamaha RD 350 '85

Vieras

ViestiKirjoittanut Vieras » 12.5.2006 7:41

PV:n luistien välikalikan saa irrotettua ilman sen kummempia purkamisia. Luistit pitää vaan kääntää sopivaan asentoon ja kahdella pienellä kuusiokoloruuvilla se kalikka on kiinni.

Luistien irrottaminen vaatii tosiaankin vähintään toisen sylinterin irrottamisen. Joskin kannattaa irrottaa molemmat sylinterit samalla, sillä putsaus ja tsekkaus yläkerran osalta kannattaa tehdä silloin tällöin.
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29

ViestiKirjoittanut Georg » 12.5.2006 7:42

Vielä kun muistaisi kirjautuakin...
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 12.5.2006 15:10

Mielipiteitä (hinta/ulkonäkö-kunto) ?
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=353275
Jos vaikka palais takaisin kolmepuokkiin.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29

ViestiKirjoittanut Georg » 12.5.2006 17:01

-Zone- kirjoitti:Mielipiteitä (hinta/ulkonäkö-kunto) ?
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=353275
Jos vaikka palais takaisin kolmepuokkiin.


Kivat peilit.

Jotenkin tuo laukkusarja ei oikein käy tyyliin. Reissaamista ajatellen tietysti hyvät, mutta..
Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51

ViestiKirjoittanut Johnnie » 12.5.2006 21:25

Hinta: No on ainakin halpa, 10 t enemmän ajettu ja tonnin kalliimpikin on myynnissä. Josta pääsemmekin seuraavan kohtaan,

Kunto: Sitä nyt ei voi ilmoituksesta päätellä, ja monesti se "hyväkuntoinen, tytön käytöstä" -pyöräkin on minun asteikkoni mukaan aika huonokuntoinen.

Ulkonäkö: Laukkusarja on sinänsä vanhanmallisena vanhaan pyörään sopiva, mutta ei hivele minun silmääni - tosin en laukuista yleensä pidäkään. Käytettävyys on kuitenkin eri asia, ja eihän niitä laukkuja ole pakko pitää. Sama asia noiden peilien kanssa (taitavat olla orggikset jatkovarrella) - ulkonäkö on mitä on, mutta nuo peilit varmasti jo näyttävät taakse eli kerrankin hoitavat tehtävänsä. Maalaus ja tarrat näyttävät muuten alkuperäisiltä, mutta etukatteeseenkin on laitettu keltaiset raidat ja olisiko niiden välinen alue maalattu mustaksi (kuvat sen verran tummia, etten erota)? Myös pleksi taitaa olla musta tai tumma ainakin.
Asian & American cars / bikes only.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 12.5.2006 21:37

Joo, itsekkään en pitänyt kalliina. Peilit + laukut on nopeesti muutettavissa, enkä tolla ulkonäköasialla niitä meinannutkaan. Lopullista kuntoa ei tosiaan näe kuvista, mutta ei vaikuttaisi aivan ritsaltakaan, joten ei minusta ihan paha pyynti. Toi laukkusarja kielisi hiukan matka-ajo käytöstä, joten ei taida olleen saanu (ainakaan nykyisen omistajan käytössä) "rankasti kenkää".
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51

ViestiKirjoittanut Johnnie » 12.5.2006 21:46

Niin, tosiaan ihan siistiltä vaikuttaa yleisolemus sikäli kun kuvista voi päätellä, joskin nuo hieman erikoiset mustaksi maalatut kohdat (myös sivukatteissa) voisivat olla kaatumisen seurauksena tehtyjä, tai toki aivan yhtä hyvin "huvikseen". Ja tosiaan aika suurella todennäköisyydellä on ainakin välillä ollut matkakäytössä, ei kolmea laukkua kyllä kukaan pelkkä "päristelijä" tähän pyörään tai mihinkään muuhunkaan laita... Onpahan taas yksi osoitus RD:n sopivuudesta myös tuohon käyttöön, aiemmin mielessä on ollut lähinnä täällä todettu lause: "hyvä peruspyörä matka-ajoon. Kaksitahtimoottori antaa sopivasti tehoa normaaliajoon, jopa kaksin ajettaessa."
Asian & American cars / bikes only.
SirKaarlo
Paikkakunta:
Veemaa paikasta riippuen
Liittynyt:
1.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut SirKaarlo » 14.5.2006 12:23

Voin kyllä kuvitella millainen tuo on ajaa noi laukut lastattuna; meinaa muutenkaan pysyä eturengas maassa. Saati sitten hirviän laukkusatsin kanssa. :) Mutta voihan sitä kiihdyttää rauhallisemminkin.

Sinänsähän toi on hintaan nähden siistin oloinen. Paha sanoa. Ei ole pyörää nähnyt oikeasti tai päässyt kuuntelemaan ääniä... Käy katsomassa, sillä se kunto parhaiten selviää.
Älä jätä ikkunaa auki, muuten pesukarhut pääsevät sisään ja syövät kaikki keksit ja kakut!
Vieras

ViestiKirjoittanut Vieras » 16.5.2006 10:29

kuka on ekana suomessa? ;)
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29

ViestiKirjoittanut Georg » 16.5.2006 12:20

Anonymous kirjoitti:kuka on ekana suomessa? ;)


Juuri tuo kyseinen turbosatsi kaikkine vermeineen oli myynnissä taannoin Alekin rd-foorumilla. En tiedä, menikö kaupaksi.

Vakiokoneeseen saa tuolla tehot tuplattua. Ei mitenkään kaunis paketti, mutta olisihan se tietysti mukava, kun rede tyrkkäisi sen 100 kaakkia koneesta..
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 16.5.2006 12:39

Bongasin tollasenkin. RD 350:n pienoismallina:
http://www.hosndrega.de/modellrd350_03.htm
Edit: Pistetäänpä myyntiesitteitäkin näkyville:
http://www.rd500ypvs.co.uk/Brochures.htm
Viimeksi muokannut -Zone- päivämäärä 16.5.2006 15:15, muokattu yhteensä 1 kerran
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
abivaanenopi
Paikkakunta:
pieksämäki
Liittynyt:
28.10.2004 13:03

ViestiKirjoittanut abivaanenopi » 16.5.2006 13:16

on kyllä aika siisti vehje.. ja tehoakin löytyy kolmepuolikkaaks.
juho kivinen
Virittäydy aitoon prätkäilytunnelmaan: Istu kylmän suihkun alla ja revi 100¤:n seteleitä.
SirKaarlo
Paikkakunta:
Veemaa paikasta riippuen
Liittynyt:
1.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut SirKaarlo » 23.5.2006 11:52

Sattuisiko joku tietämään minkä kokoinen on tämä pahamaineinen pääakselin stefa? Oletteko saaneet hyvin noita, vai joutuuko kääntämään puoli Suomea ympäri tiivisteen takia?
Älä jätä ikkunaa auki, muuten pesukarhut pääsevät sisään ja syövät kaikki keksit ja kakut!
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29

ViestiKirjoittanut Georg » 24.5.2006 6:07

SirKaarlo kirjoitti:Sattuisiko joku tietämään minkä kokoinen on tämä pahamaineinen pääakselin stefa? Oletteko saaneet hyvin noita, vai joutuuko kääntämään puoli Suomea ympäri tiivisteen takia?


Mikähän mahtaa olla pääakseli?

Tarkoitatko kampiakselin stefoja? Niitä saapi alkuperäisinä yammun varaosina.
SirKaarlo
Paikkakunta:
Veemaa paikasta riippuen
Liittynyt:
1.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut SirKaarlo » 24.5.2006 13:05

Pääakseliksi tietääkseni kutsutaan sitä, jonka päässä on eturissa.

Ja siihenkin sai kyllä Yamahan alkuperäisen tiivisteen, maksoi 6 euroa.
Älä jätä ikkunaa auki, muuten pesukarhut pääsevät sisään ja syövät kaikki keksit ja kakut!