Suzuki GT 250 (Ojahierontaa mopolle ja miehelle)

MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 27.7.2004 22:55

ens keväänä tai alkukesästä, intti alkaa keskikesällä :S
furtzi
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
12.12.2002 23:39

ViestiKirjoittanut furtzi » 27.7.2004 22:56

LaaKeRi kirjoitti:furtsi, jäit paljosta paitsi kun et uskaltautunut männän matkaan :D


No hitto, se on sitten ensivuonna toivottavasti ei-kilisevällä-sekä-öljyä-vuotavalla pyörällä mukaan, mikäli mäntä lähtee uudestaan, ellei tietenkään tule vaihdettua leiriä nelitahtien puolelle ;)
Tämän käyttäjän viestit sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille.
Laakeri
Paikkakunta:
rovaniemi
Liittynyt:
8.7.2003 8:59

ViestiKirjoittanut Laakeri » 28.7.2004 11:26

hih, nojoo. pitää täs kattoo tuunko mä eka sinne etelään :D keräis helvetisti uskallusta ja pörähtäis italialaisella suoraan männän pihaan ;)
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 28.7.2004 12:26

:) tilaa jo valmiiks uudet osat sitten ku pääset kärryllä kotia.... :D no ei vaisinkaa. hyvinhän se on pelannu.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 28.7.2004 22:57

Doddiin. Asensin männänrenkaat kiinni kettuun eli nyt on neljä rengasta yhteensä kun ennen vain ylemmät renkaat. Oli vähän taistelemista mutta meni kiinni kummiskin. Kyllä muuten vääntää ja kulkee! suatana vitosella ottaa keveästi 140 mittariin tuolla kylänraitilla :D pitänee käydä pyörää läpi sieltä sun täältä kun pitkä reissu takana kummiskin. tyhjäkäyntiki pitää säätää paremmille alaväännöille.
Laakeri
Paikkakunta:
rovaniemi
Liittynyt:
8.7.2003 8:59

ViestiKirjoittanut Laakeri » 29.7.2004 7:26

MänTä kirjoitti::) tilaa jo valmiiks uudet osat sitten ku pääset kärryllä kotia.... :D no ei vaisinkaa. hyvinhän se on pelannu.

HAH, gilerahan on varma ku tauti, ei se mua petä ;) sekotat nyt Gileran laatutuotteen cagivan paskakasan kanssa :D juujuu, toimii ku kello, vaikka italialaiselta ois voinu oottaa aivan muuta :P

nonni, hyvä että alkaa kettu pelittää. hmm, oliko siinä kuus vaihdetta? kokeilehan toki joskus huiput sille. voi olla, että ihan kivasti kelaa. :)
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 29.7.2004 14:42

joo pitää kokeilla, varmaan pitää iskeä sen ajaks 1% bensan sekaan racing öljyä :D mutta tosiaan tehoa löytyy laajemmalta alueelta ja tuntuu vetävän. Siis ennen oli semmonen mopo alle 5,5trpm kun ei tuntunu mitään. nyt semmonen vetävä tunne kokoajan melkein.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 29.7.2004 17:29

Tänään tuli tehtyä ainakin semmosta että kävin sigman jutut läpi kun ei toiminut. Kokeilin bilteman mittaria ja anturia käyttäen paikat läpi ja vika löytyi sitten itse mittarintelineestä ja sen liitoksista. Putsailin ja renasin liittimiä niin alkoi toimimaan omin voimin.
Laitoin myös kannen pultteihin kierreliimat ja momenttiin kun ajettu kertaalleen kuumaksi kone. Pistin myös pakoputkien muttereihin kierreliimat. Pistin liimaa ilmanputsarin kiristysklipsiin että pysyy paikallaan. Rasvasin ketjut, olivat päässeet vähän kuivahtamaan. Katsoin etujarrukahva systeemiä että josko saisi kiristettyä säätöä kun menee kahva pohjaan, ihan idiootti systeemi kun ei mitään säätöä! en ainakaan huomannut mitään siihen viittaavaa. No laitoin pari prikkaa kahvan ja männänvarren väliin niin parani varmaan vähän eikä mene pohjaan ainakaan niin herkästi. kiristin tuorevoitelupumpun letkuliitosta ettei vuotaisi, oli näköjään 3500km aikana vuotanut jonkun verran. Pistin jerrykannut tyhjäksi tankkiin ja sekaan jonkun 0,5dl mobil racingia. Pistin myös tuorevoitelusäiliöön mobil extran ja racingin sekoitusta. Ei tuo muutamasta desistä rikki ainakaan mene. Päästin myös laatikosta ylimääräisiä pihalle, ihme homma kun tuntuu suorastaan täyttyvän tuo laatikko ajossa :) varmaan tuorevoitelupumppu vuotaa sinne tai jotain, väristä päätellen ihan loota öljyä kylläkin laatikossa? tiedä sitten. Päästin bensaa kaasuttimiin primella ja huomasin kun bensafilsuun tulvahti paskaa tankista, perkele! pitää ainakin tankki putsata huolellisesti hanan kera kun siihen ryhtyy. Onneksi on nuo suodattimet letkujen varrella... kuvitella jos tommoset ryönät pääsisi koneeseen. Huomasin että tarakan poistettua olin unohtanut laittaa iskareiden ylämutterit takaisin kiinni! Huh huh mikä riski, ajoin vielä jotain 140 parhaimmillaan eilen :S Nooh ovat nyt kiinni mutterit niin eipähän iskarit karkaa mihinkään vaikka eivät olleet liikkuneet milliäkään sijoiltaan :) Pitäisi kyllä pestä tuo ryökäle, niin paskainen kyllä jokapaikasta! konehuonekin pitäisi putsata oikein kunnolla kun siellä on öljyä ja vaikka mitä ryönää. Pitäisi saada joku ketjusuoja kyllä ettei sotkut lennä ympäriinsä.
Säädin takaiskarit myös normaaliasentoon nyt kun tarakka on poissa. Pitää vielä rengaspaineet katsoa kompuralla ja sitten alkaa olemaan pyörä taas kunnossa. Niin ja säädin piirun tyhjäkäyntiruuveja pienemmälle ettei huuda niin pirusti kuumana.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 29.7.2004 19:29

Pientä tuli vielä tehtyä, eli laitoin rengaspaineet kohilleen ja pesasin hieman pyörää. Kokeilin käynnistää niin tokalla vasta lähti, sitten röpsötteli ryypyllä pari minuuttia, ryyppy pois sehän kävi ihan hyvin tyhjäkäyntiä :) jeees.....
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 1.8.2004 20:02

Doddiin. Otin koeajoa noiden pikkusäätöjen jälkeen ja koetin samalla huiput kylänraitilla :) semmoset 143 digimittariin semi bätmäninä eli suotuisissa olosuhteissa, moottoritiellä, cafe racer stongalla ja imussa varmaan ottaisi sen 155 :)? No ensi keväänä uudestaan kun talven verran rakennellut tuota perkelettä taas.
Septique
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
19.4.2004 18:56

ViestiKirjoittanut Septique » 5.8.2004 12:34

Oltiinko me samaan aikaan tänää valoissa joskus ~12 aikaa ? :P kattelin et ois lukenu kyljessä GT250
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 5.8.2004 18:58

tänään? ikäväkseni voin sanoa että mun pyörässä ei lue GT250 :S mutta kuvista näet että miten erilainen kuin mikä tahansa gt250. niin ja olin tänään autolla :)
laittelen muuten pyörän seisontaan kun ehdin, on vähän rahat tiukoilla ja meinasin että ainakin talven pärjään jos jotain menee vikaan. Siis esim amiksessa pitkittyy opinnot eikä pääsee duuniin.
Septique
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
19.4.2004 18:56

ViestiKirjoittanut Septique » 5.8.2004 21:30

jaajaaa.. no se oli melkeen samanlainen ja heti ajattelin tota sun pyörääs :) se kaveri vielä moikkas BD
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 7.8.2004 17:26

joo, voi olla että minäkin olisin moikannut :) joskus ei kyllä ruuhkassa pysty keskittymään kolmeen asiaan yhtäaikaa.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 8.8.2004 14:55

doddii. Nyt on muutama kuva tullut lisää albumiin, en nyt viitti upata serverille ja linkittää kun laiskottaa. enkä viitsi alkaa katsomaan motot.netin albumin osotteita :) Lyhyesti sanottuna albumissa on kesällä otettuja kuvia eri vaiheilta, pari kuvaa vielä puuttuu kun kaveri tonkii konettansa niitä etsiessään.