Yamaha RD 350 '85

-Zone-

ViestiKirjoittanut -Zone- » 24.5.2006 13:12

SirKaarlo kirjoitti:...kutsutaan sitä, jonka päässä on eturissa...

Vetoakseli.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
bore69
Olis osan tarvetta

ViestiKirjoittanut bore69 » 25.5.2006 23:09

Tuli nimittäin hankittua sellainen sininen RD350 F II vuosimallia '86. Ja siitä perskules puuttuu tuo musta takarauta, josta kyytiläinen voi pitää kiinni. Joten jos olisi haisua puretuista tai jospa vaikka jollakin olisi kaksi rautaa joista toinen joutaisi ;)
Johnnie

ViestiKirjoittanut Johnnie » 26.5.2006 0:50

Ei ole tuollaista ylimääräistä itsellä, mutta mittees sinä semmoisella oikeasti teet? Ulkonäkökin on oikeastaan parempi ilman (no, makuasia toki) ja matkustajanhan ei koskaan pitäisi noista kiinni pitää, kerrottiin jo autokoulussa aikoinaan. Vyötärö on se ainoa oikea "kahva". Ei varmaan pysy matkustaja kyydissä jos takaa pitää kiinni ja RD:llä liikkeelle
lähdetään... ;)

Onnittelut hankinnasta!
Asian & American cars / bikes only.
Georg

ViestiKirjoittanut Georg » 26.5.2006 7:20

Osia löytyy parhaiten Englannista. Suomesta ei tahdo löytyä kirveelläkään muuta, kuin kulutusosia. Alkuperäisenä osia saa vielä jonkun verran, mutta hinnat ovat kohillaan. Esimerkiksi pari vuotta sitten kysäisin piruuttani yammun liikkeestä kampiakselipakettia. Hinta oli silloin 1102¤.. melko kallista.

Itse hommaan tarvittavat osat pl. kulutus- ja pikkuosat yleensä ulkomailta.
bore69

ViestiKirjoittanut bore69 » 26.5.2006 11:31

Georg kirjoitti:Osia löytyy parhaiten Englannista. Suomesta ei tahdo löytyä kirveelläkään muuta, kuin kulutusosia. Alkuperäisenä osia saa vielä jonkun verran, mutta hinnat ovat kohillaan. Esimerkiksi pari vuotta sitten kysäisin piruuttani yammun liikkeestä kampiakselipakettia. Hinta oli silloin 1102¤.. melko kallista.

Itse hommaan tarvittavat osat pl. kulutus- ja pikkuosat yleensä ulkomailta.

Oisko sulla heittää linkkejä ko. paikkoihin. Jonkun verran oon kahlannut nettiä, mutta en oo sopivaa osaa vielä löytänyt. Hakusanana mallin lisäksi käytin mm. "grab rail".
Georg

ViestiKirjoittanut Georg » 26.5.2006 14:11

Edelleen paras paikka on rd-foorumi ja sieltä heppu nimimerkillä NORBO.

Kertauksen vuoksi ziljoonanteen kertaan:

www.yamaha-rd.com

Hepulta löytyy lähes kaikkea ja uusia osia useampia selkärepullisia. Jannun nettisivut löytyy myöskin:

http://homepage.ntlworld.com/ultimatelccrazy/

Edit: Itse olen hommannut kalikoita tuolta rd-foorumilta osto-/myyntipalstalta.
bore69

ViestiKirjoittanut bore69 » 26.5.2006 21:48

Georg kirjoitti:Edelleen paras paikka on rd-foorumi ja sieltä heppu nimimerkillä NORBO.

Kertauksen vuoksi ziljoonanteen kertaan:

www.yamaha-rd.com

Hepulta löytyy lähes kaikkea ja uusia osia useampia selkärepullisia. Jannun nettisivut löytyy myöskin:

http://homepage.ntlworld.com/ultimatelccrazy/

Edit: Itse olen hommannut kalikoita tuolta rd-foorumilta osto-/myyntipalstalta.

Ok ja tack. Pistin galleriaan uuden kuvatuksen, jossa "rasvaruiskut" komeilee ;)
Lutikka

ViestiKirjoittanut Lutikka » 26.5.2006 22:00

Minulla tuohon takarautaan oli kiinnitetty tarakka, joka lähti kyllä kiitämään heti pyörällä kotiin päästyäni. Hirvittävä. :D
bore69

ViestiKirjoittanut bore69 » 26.5.2006 22:36

Lutikka kirjoitti:Minulla tuohon takarautaan oli kiinnitetty tarakka, joka lähti kyllä kiitämään heti pyörällä kotiin päästyäni. Hirvittävä. :D

Juu samoilla linjoilla ollaan. Molemmissa mun kolmepuokeissa oli TARAKKA, jonka poistaminen oli IHAN EKA HOMMA :)

Tohon '84 vehkeeseen sain takaraudan hankittua Kuopiosta, mutta nyt '86 malliin pitänee metsästää hieman.
SirKaarlo

ViestiKirjoittanut SirKaarlo » 26.5.2006 22:42

Onko sinun pyörässä sellainen musta vai kiiltävä se takarauta?

Itse aloin tänään purkaa mopoa. Katteet rapsin pois ja pistin öljyt valumaan ulos. Huomenna jos roplais ypvs:sää, vaihtais puslat ja laittaisi rattaan paikalleen. Vetoakselin tiivisteen voisi myös yrittää vaihtaa. Sitten täytyy polttaa, hioa ja maalata putket. Ilmansuodattimen kotelo paikalleen, heivata nuo power filtterit ties minne. Uutta akkua paikalleen. Maalailla tuo mittarinkehys. Pestä oikein perusteellisesti koko pyörä ja kiillotella vanteet. Ja uudet valot. Ne tulee nyt. :)
Älä jätä ikkunaa auki, muuten pesukarhut pääsevät sisään ja syövät kaikki keksit ja kakut!
bore69

ViestiKirjoittanut bore69 » 26.5.2006 22:45

Tossa 84 mallissa se on kromattu ja 86 mallissa musta. Vois tietysti testata meniskö se kromattu siihen, jolloin etsiminen olisi ehkä helpompaa, kun useamman mallin käy.
Georg

ViestiKirjoittanut Georg » 29.5.2006 6:49

bore69 kirjoitti:Tossa 84 mallissa se on kromattu ja 86 mallissa musta. Vois tietysti testata meniskö se kromattu siihen, jolloin etsiminen olisi ehkä helpompaa, kun useamman mallin käy.

Ei käy 31K ja 1WT kauhukahvat ristiin. Peräkate ja takarunko ovat malleissa erilaiset.
Johnnie

ViestiKirjoittanut Johnnie » 30.5.2006 14:32

Nyt ovat olleet uudet oikeankokoiset BT45:set edessä ja takana n. 100 km, ja ajattelin udella että millä ilmanpaineilla porukka täällä RD:llä ajelee, kun vaihteluväli on melkoinen ja asiaan vaikuttavia tekijöitä useita.

Alkuperäinen RD:n painesuositushan orggiskumeille on luokkaa:
Kevyet kuormat 90 kg asti: etu 1,8 bar - taka 1,9
Painavammat kuormat: etu 2,2 bar - taka 2,8 bar
Ratakäyttö: etu 1,9 bar - taka 2,2 bar

Samaa keskustelua RD-foorumillakin esim. tässä

Kuitenkin nykyiset renkaat, varsinkin nämä BT45:et, ovat rakenteeltaan erilaiset, ja omien muistiinpanojeni mukaan parikin rengasvalmistajaa on ilmoittanut paineiksi
etu 2,4 bar - taka 2,9 bar
Näitä paineita itsekin käytin entisillä Continentalin kumeilla.

Lienevät sopivat myös jatkossa (mainittakoon että itsellä kuorma on aina tuota painavampaa luokaa kun kuljettajan omamassakin menee kevyesti yli :) )?
Asian & American cars / bikes only.
Georg

ViestiKirjoittanut Georg » 30.5.2006 21:23

BT45:set alla ja etu-/takapaineet 2,0-2,2. Tosin mulla on ylileveät rinkulat alla, joten ei ehkä aivan suoraan verrannolliset originaalikokoon nähden.

Menee mukavasti ajovarusteineen ~100kg kuskilla mutkapätkällä. Pelkkään suoran ajoon voisi olla hitusen enemmän painetta, mutta itse tykkään kurvailla enemmän pikkuteitä, joten siksi hiukan matalammat paineet.
bore69
Kaasuttimien säädöstä

ViestiKirjoittanut bore69 » 4.6.2006 18:51

Antakaas hyviä vinkkejä miten tuo operaatio noin kotiolosuhteissa olisi mahdollista tehdä. Käytiin rvan kanssa ajelemassa ja huomasin perässä ajellessani, että taitaa käydä toi '84 aikas paksulla (siis se savu :). Samaa kyllä epäilen tosta '86 vermeestäkin. Elikkäs mitenkäs noi kaasarit sais suunnilleen kohilleen.