Pientä päivitystä tähän väliin, kun viikonloppuna ehti pari päivää viettää "tallilla".
Syyläri sai pesun liuottimella ja pehmeällä harjalla, sekä hieman lamellien suoristelua muutamien kiveniskemien kohdalta. Lopuksi suihkin perään hieman mattamustaa (vain kennoon) ja ilme muuttui hieman paremmaksi. Myös flektien moottorien päissä olevat ruskeat töhkät hinkkasin pois ja pyöräytin Dremelillä + Scotchbrite-laikalla liat pois.
Ennen:
Jälkeen:
Uuden kytkimen asentelu ei mennyt aivan kuten Strömsössä ja se jatkuu vielä jossain kohtaa. Evoluzionessa on osia melko lailla enemmän kuin entisessä TSS:ssä ja yhdessä kohtaa pitäisi asentajalla olla 12-vuotiaan kiinalaisen sormet jotta kaikista hiluista saa pidettyä kiinni kun asettelee seuraavia paikkaansa. Auttaisi toki kun pyörä olisi sivutuella niin painovoimakin vähän jeesaisi...
Oman pakin 32mm hylsy ei mahtunut paikalleen, faijalla onneksi sattui olemaan pienemmällä ulkohalkaisijalla oleva joka mahtui paikalleen, mutta momenttiin vääntäessä katkesi STM:n oman kiinnipitotyökalun kahva pultinreikien kohdalta niin että naps vain. Tehty jostain kevytmetallivalusta ja materiaalivahvuus pultinreikien kohdalla melko olematon, huoh.
Ei onneksi vaadi sen kummempaa kuin uuden kahvan vahvemmasta tavarasta.
Nakkasin loput hilut kuitenkin sen verran paikkaansa että sai fiilistelykuvan räpsäistyä:
Kytkimen suunnittelussa ei insinöörillä ole ollut mietintämyssy ihan kunnolla päässä, kun levyjä ei saa irti ilman keskimutterin irrotusta. Ja se on 190Nm momentissa.
Sytytystulpat vaihdettu uusiin NGK:n kaksikärkisiin, alkuperäiset Championit saivat siirtyä eläkkeelle 10tkm jälkeen. Vaakapytyn venttiilikoppaan tilasin uudet tiivisteprikat ja -renkaan, saa sitten vaihdettua magnesiumisen kopan viimein tilalle. Suunnittelin ennen asennusta käyttäväni kopan vielä maalarilla, joka suihkii päälle kovaa mattalakkaa suojaamaan arkaa pintaa kiveniskuilta ja sitä myöten materiaalin hapettumiselta.
Putkiston irrottelin kokonaan ja seuraavaksi pitäisi vaakapytyn alkukäyrästä kyniä Thermotecit pois ja kiikuttaa koko hormi Marteliukselle
Cermakrome-pinnoitukseen. Eipähän tarvitse ainakaan niin paljoa puunata jatkossa... Yhdysputkessa oli taas jos jonkinlaista hapettunutta täplää ja laikkua, ja käsin kiillotusta on tähän asti tullut harrastettua jo sen verran ettei enää maistu. Keraamisen pinnoitteen myötä jätän myös tuon lämpökääreen jatkossa pois rumentamasta.
Näpräillessä satuin puolivahingossa huomaamaan myös perinteisen tuurini osuneen kohdalle Oberonin kytkimen työsylinterin kanssa - sylkän sisäpuolinen "korkki" on löystynyt kierteiltään ja ketju syönyt siihen uraa. Ei onneksi kuitenkaan toiminnallisesti vaurioitunut ja korkin sai ruuvarilla vielä kiristettyä kuntoon.
Tunkkasin keulan alle tukea ja vaihdoin Speedymoton yläkolmion sekä Motorevan ohjausakselin mutterin paikalleen. Italiaanot ovat tarkkaan tehneet mutterin kiristysohjeet; rasvattuun mutteriin 20Nm ja sitten 30 astetta auki. Uudella yläkolmiolla sai clipareita nostettua noin 10mm. Ohjauslukkoa ja ohjausiskarin kiinnitystä varten puuttuu vielä kikkare jonka Motowheels lupasi lähettää tällä viikolla.
Vanteista irrottelin levyt ja vetopakan ja pesun + vahauksen jälkeen pistin hilut takaisin kiinni odottelemaan asennusta. Taakse vaihtui vakiolevyn tilalle jossain aiemmassa viestissä näkyvä
Braketechin kelluva levy. Helisevien etulevyjen tilalle mietin tovin jo vaihtavani 1098:n 330mm vakiolevyt mutta on nuo narrowbandit vaan niin nätit
Ebayssa surffailu tuli taannoin taas kalliiksi ja ostin Italiasta uuden takajarrusatulan sekä Saksasta sille swingin alapuolisen kannakkeen. Kannake ei ollut sellainen kuin toivoin -
satula ei tule swingin alle suoraan - joten myin sen jo eteenpäin. Satula tuskin menee vaihtoon siis vielä tänä talvena kun toinen kannakevaihtoehto on tuplasti kalliimpi ja kummassakin tapauksessa pitäisi hankkia uusi, n. 150mm pidempi jarruletku. Satula on Brembo P2 34 CNC:
Vaihdoin vielä etujarrupalat ja nakkasin etuiskarien esijännityksen säätimet laatikkoon, ja tämän näköisenä mopo viimeksi jäi tallille:
Seuraavaksi pitäisi askarrella 0.5mm hiilarilevystä peitelevyä akkukotelolle ja etsiä pari nätimpää letkuklemmaria tuolle RS:n letkuliittimelle.
Hyvää joulua topicin seuraajille!