Kokeilin neulaa laihimmalla ja rikkaimmalla. Laihalla kävi todellakin laihalla, tärinät kovenivat entisestään mutu tuntumalla. Rynkytti myös enemmän mielestäni kaasu täysin kiinni. Neula rikkaimmalla alkoi käymään todella paksusti ja raskaasti, rynkytystä vieläkin enemmän?? Vaihdoin neulan takaisin keskelle, niin tuli kompromissi. Ei käy raskaasti eikä booailekaan liikaa. Nauratti myös tuo rynkytyksen määrä, kun sitä ei ollut ollenkaan. Tärinää kyllä riittää edelleen, sitä tuo rikas seos saattoi hieman pehmentää, kun koneessa ei ollut tehoja. Edelleen siis kone herää 4trpm tienoilla, ihan kylmänä jo muutaman satkun alempaa. Johtuneeko sitten ketjuista? Tuo minun matka-ajo ei varmaan ole niille hyvää tehnyt, kun vaseliinitkin lensivät kalajoenreissulla vanteelle lämmöstä + liikaa vaseliinia. Kokeilin pyörittää vannetta takapää ilmassa ja kevyesti pyörii, ihan kuin suzukissakin uusilla ketjuilla ja ilman vaseliineja. Luoja tietää! pakoputkien toiminta nyt ainakin muuttuu lämpötilan muuttuessa(pakoputket lämpenevät). Kaikenlaista voisi kokeilla, mutta viitsiikö sitä sitten, se on toinen juttu. Jotain hämärää tuossa tyhjäkäynnissä kyllä on, kun seosruuvia saa vääntää yli 2 kierrosta auki, että käy parhaiten. Tuommoisen säätöruuvin säätöalue kun on yleensä se 0,5-1,5 kierrosta jonka jälkeen seos ei muutu enään oikeaan suuntaan, vaan esim 3 kierrosta auki -> enemmän ilmaa kun tyhjäkäyntipiirin bensasuutin kuristaa.
Rynkytyksestä päätellen säätö on juuri oikein, enkä siihen koske. Specialisti, sinullahan rynkytti hieman enemmän tuo jawasi, miten olet säätänyt tyhjäkäynnin? Sihiseekö sinulla kaasutin ryyppy päällä ja sihinä loppuu kun ryypyn kytkee pois?