suzuki rg gamma 250 '84

JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 22.5.2005 15:38

saattaa kuullostaa hieman amis-patentilta, mutta kannattaa koittaa metallista "itikkaverkkoa" änärin sisälle. toimii. siis mikäli käy tuo poraileminen hatuttamaan ;)....
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
p_super*
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
28.1.2005 17:30

ViestiKirjoittanut p_super* » 22.5.2005 15:45

Eikä välttämättä verkkoakaan. Valmista reikäputkeakin on saatavilla ;) Tai reikälevyä kietasee rullalle.
Laakeri
Paikkakunta:
rovaniemi
Liittynyt:
8.7.2003 8:59

ViestiKirjoittanut Laakeri » 22.5.2005 16:49

Tai sitten vetelee rälläkällä viiltoja ihan tavalliseen putkeen, ei niiden reikiä tartte välttämättä olla.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 22.5.2005 18:07

kyllä niiden reikiä pitää olla, mutta koko geometristen muotojen kirjo on käytettävissä.
Hunter
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
11.11.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Hunter » 22.5.2005 22:55

Empä ole missään nähnyt valmista reikäputkea, ja sitä reikälevyä pitäs saada jotenkin väännettyä rullalle. Ja koko paskan pitäs olla rosteria, ja mielellään ainakin parimillistä että sen saa puikolla kiinni.
RG 250 (ikuisuus) projektisivut
tmn88
Paikkakunta:
Pyhäselkä
Liittynyt:
1.3.2004 13:49

ViestiKirjoittanut tmn88 » 22.5.2005 23:42

paras on vääntää putken ympärille ainakin ite tein ja hyvät tuli ;)
p_super*
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
28.1.2005 17:30

ViestiKirjoittanut p_super* » 23.5.2005 16:37

Hunter kirjoitti:Empä ole missään nähnyt valmista reikäputkea, ja sitä reikälevyä pitäs saada jotenkin väännettyä rullalle. Ja koko paskan pitäs olla rosteria, ja mielellään ainakin parimillistä että sen saa puikolla kiinni.


Reikäputkea pitelin kädessä just kaverin hallilla, mutta tais olla ihan paskarautaa. Täytyy kysellä mistä se oli sitä hommannut.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 23.5.2005 19:54

ikävää että loppupilli jää näkyviin :( änkän sisällähän ei ole merkitystä onko rautaa vai rosteria, se ei siellä ruostu millään.
Hunter
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
11.11.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Hunter » 24.5.2005 17:19

MänTä kirjoitti:ikävää että loppupilli jää näkyviin :(
En tiedä mitä tarkoitat mutta loppupilleiksi tulee ne rosterimutkan puolikkaat.
RG 250 (ikuisuus) projektisivut
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 24.5.2005 19:58

no siis? ei kait sillä raudan korroosiokestolla ole väliä tässä tapauksessa? on ainakin halvempaa kun ostaa perus terästä.
Niin muuten pistin rahhoo tulemaan tililles.
Hunter
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
11.11.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Hunter » 24.5.2005 22:22

Ei sillä olekkaan väliä ruostuuko se sisältä, mutta entinen metallitöiden opettaja puhui ettei tavallista terästä ja rosteria saa hitsata sekaisin. Sanoi että ruostuu saumasta ihan älyttömästi. Selitti jotain että metallit reagoi keskenään ja jotain... En muista tarkkaan mutta yhtä helppo tuohon rosteriin on reikiä tehdä mitä tavalliseen teräkseen. Se keskiöpora millä niitä reikiä tein löytyi jostain vanhan pakin pohjalta, ettei sekään tainnut ihan viimeistä huutoa olla :) Sama nyt tehdä noista rostereista kerta ostinkin, ja säästyypähän ikäviltä yllätyksiltä.
RG 250 (ikuisuus) projektisivut
RM
Liittynyt:
4.7.2004 19:35

ViestiKirjoittanut RM » 8.6.2005 1:30

old Suzuki RG:s never die...

THEY JUST RUN FASTER!!
SMR
Liittynyt:
1.11.2003 10:54

ViestiKirjoittanut SMR » 8.6.2005 11:41

Hunter kirjoitti:Ei sillä olekkaan väliä ruostuuko se sisältä, mutta entinen metallitöiden opettaja puhui ettei tavallista terästä ja rosteria saa hitsata sekaisin. Sanoi että ruostuu saumasta ihan älyttömästi. Selitti jotain että metallit reagoi keskenään ja jotain... En muista tarkkaan mutta yhtä helppo tuohon rosteriin on reikiä tehdä mitä tavalliseen teräkseen. Se keskiöpora millä niitä reikiä tein löytyi jostain vanhan pakin pohjalta, ettei sekään tainnut ihan viimeistä huutoa olla :) Sama nyt tehdä noista rostereista kerta ostinkin, ja säästyypähän ikäviltä yllätyksiltä.
Eiköhän herra piston tiedä, kun metallialalla. Ei tommosia puikolla kannata alkaa väsäämään. Jonnekki pajalle kiikutat tollaset ja käsket niputta Tigillä, hoitavat nopeasti ja kohtuullisen halvasti...
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 8.6.2005 16:52

halvasta en tiedä, siis ilman suhteita. Jos joku tuttu hitsari niin tig + virabeli on ihan hyvä yhdistelmä.
Hunter
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
11.11.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Hunter » 8.6.2005 22:59

IR kirjoitti:
Hunter kirjoitti:Ei sillä olekkaan väliä ruostuuko se sisältä, mutta entinen metallitöiden opettaja puhui ettei tavallista terästä ja rosteria saa hitsata sekaisin. Sanoi että ruostuu saumasta ihan älyttömästi. Selitti jotain että metallit reagoi keskenään ja jotain... En muista tarkkaan mutta yhtä helppo tuohon rosteriin on reikiä tehdä mitä tavalliseen teräkseen. Se keskiöpora millä niitä reikiä tein löytyi jostain vanhan pakin pohjalta, ettei sekään tainnut ihan viimeistä huutoa olla :) Sama nyt tehdä noista rostereista kerta ostinkin, ja säästyypähän ikäviltä yllätyksiltä.
Eiköhän herra piston tiedä, kun metallialalla. Ei tommosia puikolla kannata alkaa väsäämään. Jonnekki pajalle kiikutat tollaset ja käsket niputta Tigillä, hoitavat nopeasti ja kohtuullisen halvasti...
No en menisi sitä opettajaakaan ihan uunoksi sanomaan, oppi puheidensa mukaan hitsaamaan kaasulle ennen lukemista :D Aikamoinen haka metallitöiden suhteen olikin, vanhemmiten tuli sitten vaan värisokeaksi... Jos koko ikänsä on metalleiden kanssa tekemisissä eläkeikään asti niin eiköhän siinä jotakin tartu päähän ;)
RG 250 (ikuisuus) projektisivut