Yamaha RD 350 '85

SirKaarlo
Paikkakunta:
Veemaa paikasta riippuen
Liittynyt:
1.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut SirKaarlo » 26.6.2006 17:11

Nykyisiin sportteihin ei voi verratakaan tehoilta. Tehdas lupailee 180 huippuja ja 4.3 0-100, että ei mopopojat tule ohi kuitenkaan. Ainakaan jos eio viriderpi.
Älä jätä ikkunaa auki, muuten pesukarhut pääsevät sisään ja syövät kaikki keksit ja kakut!
bore69
Liittynyt:
8.7.2005 12:54
Uutta jammua kehiin !

ViestiKirjoittanut bore69 » 26.6.2006 22:52

Tuli hankittua sen sinisen myydyn tilalle uusi peli. Kuvia pistän heti kun on pesty ja kuvauskunnossa. Meni vähän paskasex kun ajoin reilun 300 kilsaa vesisateessa kaupasta kotiin :). Merkki on tietenkin Yamaha, eikä mallissakaan liene arvailun varaa...
weyh
Liittynyt:
30.11.2004 19:09

ViestiKirjoittanut weyh » 26.6.2006 22:56

Ja jälleen sorruit nostalgiaan:D?
SirKaarlo
Paikkakunta:
Veemaa paikasta riippuen
Liittynyt:
1.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut SirKaarlo » 26.6.2006 23:30

Minä taas pistin uusia kuvia, ennen pesua. Vehje on nyt siis, ikävien yllätysten takia, venähtäneessä keväthuollossa. Ensi viikonlopuksi tarkoitus olisi saada ainakin ajokuntoon. Ei ole siis todellakaan tuon näköinen enää. Kuvat on otettu viime viikolla. :)
Älä jätä ikkunaa auki, muuten pesukarhut pääsevät sisään ja syövät kaikki keksit ja kakut!
bore69
Liittynyt:
8.7.2005 12:54

ViestiKirjoittanut bore69 » 26.6.2006 23:38

SirKaarlo kirjoitti:Minä taas pistin uusia kuvia, ennen pesua. Vehje on nyt siis, ikävien yllätysten takia, venähtäneessä keväthuollossa. Ensi viikonlopuksi tarkoitus olisi saada ainakin ajokuntoon. Ei ole siis todellakaan tuon näköinen enää. Kuvat on otettu viime viikolla. :)


Hei "Carlos", oisko tietoa mistä noita putkien bafflesseja sais. Täällä paikallinen yammudiileri teki asiasta niin vaikean, että luovutin jo alkumetreillä :)
SirKaarlo
Paikkakunta:
Veemaa paikasta riippuen
Liittynyt:
1.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut SirKaarlo » 27.6.2006 0:03

Jaa'a, en kyllä osaa sanoa. Itsellä oli sen verta hyvässä kunnossa, että teräsharjaus ja takaisin paikalleen. Että eipä tullut edes tarvista. Roudi- ja brittifoorumit?
Älä jätä ikkunaa auki, muuten pesukarhut pääsevät sisään ja syövät kaikki keksit ja kakut!
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29

ViestiKirjoittanut Georg » 27.6.2006 6:51

Norbolta löytyypi sikariputkiin vaimenninosia.

http://homepage.ntlworld.com/ultimatelccrazy/

Tuostapa linkki Norbon omille sivuille, josta löytyy kamaa joka lähtöön. Sieltä Wanted/For Sale osio ja rullailee sivua alaspäin. Kaikenlaista herkkuosaakin on tyrkyllä.
bore69
Liittynyt:
8.7.2005 12:54
Pari kyssäri olis taas

ViestiKirjoittanut bore69 » 28.6.2006 19:53

Elikkäs, onko tietoa paljonko saa olla (vai saako laisinkaan) välystä tossa paketissa johon takaratas kiinnitetään. Ts. paljonko pyörä saa pyöriä ennenkuin ratas/ketju lähtee mukaan.

Ja sit onko tietoa mistä löytäis noi Yammun alkuperäset maalikoodit ? (Jos vaikka tilais teippisarjat ja maalit tulevaks talvex laittoa varten).
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29
Re: Pari kyssäri olis taas

ViestiKirjoittanut Georg » 29.6.2006 8:38

bore69 kirjoitti:Elikkäs, onko tietoa paljonko saa olla (vai saako laisinkaan) välystä tossa paketissa johon takaratas kiinnitetään. Ts. paljonko pyörä saa pyöriä ennenkuin ratas/ketju lähtee mukaan.

Ja sit onko tietoa mistä löytäis noi Yammun alkuperäset maalikoodit ? (Jos vaikka tilais teippisarjat ja maalit tulevaks talvex laittoa varten).


Periaatteessa vetopakassa ei tarvitse/saa olla klappia yhtään. Käytännössä välys pitää olla juuri niin suuri, että vetopakan saa ängettyä paikoilleen.

RD:ssä peruskulumaa, eli ne nykäyksenvaimenninkumit kulahtaa ja klappia tulee. Jos pikku kolahdus vaihdetta vapaalta päälle laitettaessa vaivaa mieltä ja/tai korvaa, niin ne gummit voipi vaihtaa.

Mulla on tallilla koko vetopakka kumeineen, jos joku tarvitsee. Väljyydestä en tiedä, kun en ole kyseistä kalikkaa koskaan testannut omassa ritsassani. Silmämääräisesti ok-kondiksessa, joskin paskainen ja laakerin kunnosta ei ole hajua.
SirKaarlo
Paikkakunta:
Veemaa paikasta riippuen
Liittynyt:
1.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut SirKaarlo » 29.6.2006 19:46

Nyt pyörä jotakuinkin kasassa. Onnistuin vain hajottamaan lukkosokan ketjuista. -_- Huomenna kaupalle hakemaan uutta.

Galleriassa pari uutta kuvaa.
Älä jätä ikkunaa auki, muuten pesukarhut pääsevät sisään ja syövät kaikki keksit ja kakut!
Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51

ViestiKirjoittanut Johnnie » 30.6.2006 0:07

Vaikka Tomppa78 ei enää viestejä taida lukea, niin kerrotakoon nyt kuitenkin uusin ja tarkin bensankulutuslaskelma, jossa mukana tämän kesän ajot (1303 km): 5,64 l/100 km. Polttoaineena 80%:sti Nesteen 98E.
Asian & American cars / bikes only.
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29

ViestiKirjoittanut Georg » 30.6.2006 6:34

Aika pieni on bensankulutus Johnniella. Joko on todella polttoaineystävällinen ajotapa tai sitten on vehje aavistuksen laihalla.

Itsellä meni uusilla yläkerran osilla ~6,5l/100km ja nykyisellään vähän jo väljistyneellä koneella ~7l/100km. (98E)

Jotenkin tuntuu isolta erolta kahden samanlaisen fillarin välillä, vaikka kuinka yksilöitä ovatkin. Tosin itse pelaan mieluummin varman päälle ja säädän räpättimen aina hiukan rikkaalle. Tai sitten mulla on kaasukahvassa liian vähän asentoja.
Tomppa78
Liittynyt:
21.4.2006 21:02

ViestiKirjoittanut Tomppa78 » 30.6.2006 15:23

Seuraan kyllä foorumia säännöllisesti. Mulla itellä takana 2500km ja kulutus on ollu melko tarkka 7l/100km. Suurin osa ajosta noin 80% on maantieajoa. Pyörällä ajettu yli 90tkm, menossa millin ylikoko ja tehoputket. Onko kukaan muuten käyttänyt rd:tä dynoajossa? Ite aattelin käyttää, että näkis miten seokset pelaa eri kierrosalueilla.
Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51

ViestiKirjoittanut Johnnie » 1.7.2006 23:30

Hmmm, tosiaan viime kesänä meni vielä vähemmällä kuten aiemmin kirjoitinkin. Itsellä on ajo suurimmaksi osaksi taajama- & pikkutiepäristelyä (50 - 80 teitä). Täyskiihdytyksiä ykkösellä, sitten ajoa 3000 - 5000 rpm. Tosin tänä kesänä olen pyrkinyt pitämään 5000 tai yli, kun ei tiettävästi tee näille koneille hyvää tuo liian pienillä kiekoilla ajaminen (tästä voisikin esim. Georg asiantuntijana heittää kommenttia, mikä olisi sellainen alin suositeltava kierrosalue). 3000:llakin vetää kyllä nykimättä.

Itsellä siis vakioputket (ja muukin), porauksista ei tietoa, 75 tkm.
Asian & American cars / bikes only.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 2.7.2006 10:09

eiköhän kyse ole siitä että käyttää moottoria tasapainoisesti! Toki nuo pienemmät kierrokset voivat säästää polttoainetta vakiokoneella kun ajetaan tasakaasulla loivaan alamäkeen yms. Muistakaa kuitenkin 2-t koneen luonne, joka ei todellakaan ole tehty pikkukierroksille näissä vehkeissä!
Vähän sitä hanaa silloin tällöin niin pysyy ainakin sylinterintienoo puhtaana, tietenkin laatuöljyä niin ei paljoa kerää karstaa.
Itsellä ketkulla ei karstaongelmia kun käytössä laatuöljyt, mutta mineraaliöljyllä tuppasi karstaa enemmän kuin laki sallii! Jo vaihto puolisynteettiseen mobiliin muutti karstausta aikalailla(savukin hälveni selvästi).