Jaaahans, sehän suttaa ja keullii jälleen.
Taas tuli siis käytettyä koko pyörä suhteellisen palasina. Vielä viikko sitte olikin enää runko, swingi, linkusto ja t-palat kiinni. Joka osan läpikäynti ja nyt alkaa olemaan valmista. Huomasin vasta kasausvaiheessa etupyörän laakereiden olevan täys finito. Klappia enemmän, ko laki sallii ja rohissoo vaan. Uudet sisään ja asennusholkiksi luopui tyylikkäästi edellisestä mankista yks räjähtänyt
mäntä, kun näytti olevan millilleen oikeen kokonen tähän hommaan. Tässä vaiheessa sai jo vihdoin tiputtaa etupään kiikkumasta köysien varasta maan tasalle ja tehdä siirron askelta taaemmas. Pyörä kiinni ja uutta käppärin kiinnikettä viimeistelemään, kun oli moinen vasta melko raakatyöstetty versio. Edellinen kiinnike otti itteensä ja taipui niin, että vetäs levyn halki?! Uuden jarrulevyn käväsin jo viime kesällä noutamassa Korvannolta. Oli taas melko ikimuistoinen reissu, kun saatana pääsin jo puolväliin kotia ja huomasin levyn sirklanneen takin välistä jossaki vaiheessa tien varteen.
Onneksi kyseinen tieosuus oli pitkälti tämän seudun hiljaisimpia ja tasaisimpia mutkapätkiä, joten urut auki ja naureskelemaan Yliverrosen kanssa tapahtunutta, antoi säälistä jopa vitosen alennusta.
Se siitä. Edellinen kiinnike oli 10mm, nykyisen plaanasin muistaakseni 14mm vahvuiseksi ja jätin materiaalia reunoille niin, että varmasti
NYT KESTÄÄ!!! Eipä oo fiinimmästä päästä tällä kertaa, mutta nyt keskitytään ajamiseen. Tuossa vielä kiinni pultattuna ennen 121:llä käsittelyä.
... Lisää puunailua, jarrujen ilmaamista ja muuta hipistelyä. Käppärin nesteetkin kiehautin jo viime kesällä, kun motarikeulaa kokeilin varovasti sen 15km, eikä sen jälkeen taas "ollut millään aikaa" vaihtaa niitä, vaikka jokaisen pienen pyörittelyn jälkeen hävis jarrulta tunto.. Samoin seisontatuen asentotunnistimen piuhan kanssa. Sieltä hapertui johto poikki ja tuli äkkiä vaan ryssäliitoksilla se pelastettua, eikä sitä millään kesällä jaksa tollasia
hifistellä. Kutistesukka jämähti nätisti sytkärillä lämmitellen, kun kuumailma-puhallin sanoi sopimuksensa irti aikoja sitte. Sekin paska tosin syttyi viimeisen kerran ja sulas mukana.
On se komiaa, kun on puitteet kunnossa!
Pikku näpertelyt alkoi olemaa taka päin, ja tuli sitä tekemisen meininkiä. Käyttäen koko eilisen aamun tallissa sain vihdoin heräteltyä pyörää tulille. Parin starttaamis-yrityksen jälkeen lähti samantien kehräämään tasaisemmin, kuin ikinä. Aivan käsittämätön tunne! Hetken aikaa lämmiteltyä ja kuunnellessa, ettei yhtikäs mitään sivuääniä kuulu, nykäsin äkkiä mahdollisimman rähjäisen krossipotan päähän aina niin eroottisten tallikuteiden kaveriks ja testiajolle! Tekniikan todettua priimaksi oli taas hyvä jatkaa. Niin, ja tämähän tapahtui siis täsmälleen tässä ulkomuodossa.
Hymy valtas vähintään allekirjoittaneen takaraivoon asti, kun pääsin isolle tielle testaamaan pitkästä aikaa, urku auki maltillista poweria ja vastaan tuleva matkamotoristi pystyi vielä morjestaan.
Mahtoi se olla harvinaisen koominen näky vetää rikkinäiset farkkujen lahkeet ja duunaritakki liehuten, rossikypärän lippa vinossa (halki), ääniä vaimentamassa sivistyneesti pelkkä pakosarja ja pyörän keulilla ainoastaan toi _järjetön_ johtohelvetti.
OmNom!"Mulla jäi PÄÄ Prisman liukuoven väliin, kun olin pieni. Siksi olen tällainen."