moottorin ylälohko tulee kiillotettua sillein jonkun verran, ei ole tarkoituskaan peiliä siitä tehdä! mutta sivuposket olisi tarkoitus koneesta kiillotella uusiksi kunnolla niin ettei suurempia koloja pahemmin missään. Olen pähkäillyt jos etupumput kiillottaisi, ei oikein maalaukset meinaa pysyä ellei ronttaisi pulveriin.
Tänään kävin elolla väsäämässä mäntiä, tavoitteena oli siis tasapainoitus painon kannalta, voitelureijän poraus toiseenkin mäntään, imuhelmojen lyhennys 4mm-5,5mm.
Vastoinkäymisiä tuon homman suhteen olikin, ensinnäkin männän kevennys käsillä olevilla työkaluilla oli täyttä tuskaa ja vaatii järeämmät aseet. Painoissa onkin heittoa päälle 6grammaa! Painon pudotusta sain aikaan hurjat 0,2grammaa hiukan aikaa jyystettyäni
Helmojen lyhennys meni toisessa männässä vähän pyllylleen kun meni turhan paljon materiaalia toiselta puolelta helmaa, onneksi tuo ei pahasti vaikuta ajoitukseen mutta vähän kyllä nolottaa moinen virhe. Toisella puolella helmaa on sitten kompensaation takia vähän ylimääräistä materiaalia(keskeltä helmaa just hyvä). Toinen mäntä menikin sitten hyvin ja keskeltä että sivuilta hyvin samanlainen. Voitelureijän porasin jollain pienellä poralla niin että tönärillä merkkasin paikan ja sitten eikun poraamaan, samalla poralla sitten suurensin uuden männän reijän että ovat identtiset apaut. Pitänee vähän hiomapaperilla noita pyöristyksiä käydä läpi molemmista kun saa tasapainotettua kunnolla. Pitäisi varmaan pölliä jostain uudet lukkosokat mäntiinkin, en tiedä uskaltaako käytellä uusiksi moisia.
On muuten noitten mäntien helmojen leveydessäkin eroa, uudessa kapeampi kait? pitää tarkistaa että peittää kunnolla imuaukon jos oli noin päin.