Jees. Tännekin voisi rustata jotain pitkästä aikaa.. Eli Jawaan tuli tehtyä talvihuolto tuossa pari viikkoa sitten. Helpolla pääsi tänäkin talvena ja listalla oli ainoastaan toisioketjun vaihto, 16pk eturattaan asennus ja takarenkaan vaihto. Samalla, kun ketjukotelot oli auki, niin päätin tehdä koko paskalle kunnon puhdistuksen. Kylläpä sitä vaseliinimöhnää sitten 34tkm aikana pääsee kertymään.
Ketjusuojan kumit hommasin valmiiksi jo viime talvena, mutta ne näyttivätkin vielä ihan ok kuntoisilta joten niiden vaihto jäänee tulevaisuuteen.
Jyväskylän romppeilla pistäytyessäni hommasin Simpaselta uuden toisioketjun(org org
)30€:lla(ei paha?
)ja sen pistin nyt sitten kiinni. Sitten iskin 16pk eturattaan(org 17pk)kiinni ja uutta laakerivaseliinia päälle. Nyt pitäisi taas pari-kolme kautta mennä vailla ketjuhuolia. On tämä Jawailu niin naurettavan helppoa ja halpaa touhua, että ihan naurattaa.
Kuvia huollosta:
http://www.motot.net/galleria/albumi3927/Edellinen Mitas H-06 takanakki palveli uskollisesti kaksi kesää ja vajaat parikymmentätuhatta kilometriä. Nyt sitten päädyin hapatukselliseen merkkiin, kun hommasin Pirellin katuenskanakin. Kuvio vastaa aika paljon ensiasennus Mitasia. Olin jo pyöräyttänyt renkaan alle, kun rupesin tarkastelemaan paistoajankohtaa joka oli vuonna 2006.
Noh, ainakin sopivan kovettunut nakki, että ainakin kestää kulutusta.
Täytyy tästä reklamoida liikkeeseen josta renkaan ostin...
Muuta rassaamista ei Jawassa tänä(kään) talvena ollut, joten aika tylsä pyörä jos tykkää näpit mustana tallissa tuhrata. Pakko edelleen ylistää tuota Jawan hinta-laatu suhdetta ja huollon huokeutta. Vaikka pyörä on ruma, hidas ja pitää kovaa ääntä, niin se ainakin herättää positiivista huomiota.
Ja kerää ympärilleen lähinnä vanhoja ja karvaisia ukkoja.
Ja vie paikasta toiseen väsymättä ja olosuhteista piittaamatta - siinä se viehätys piilee.