MänTä kirjoitti:Näyttäisi vähän aurauskepiltä tuo kahvasuojien kiinniketanko.
Muistini mukaan tangon OD on luokkaa 25 mm eli about 1 " ja oli rumassa Harrikan tapaisessa,
Muuten: Kauheaa ajatella HD:ta (painava ja kankea) versus JAWA .
Naapurin nuoremalla läskikasaäijällä on joku semmoinen ja ainoa selitys on matala satula johon Hän jotenkin saa itsensä väännettyä pikku pihallaan ja jota vekotintaan vääntää epätoivoisesti että pääsee pihaltaan.
Selvästi nyppii kun itse kätevästi kääntelen ja käyn joka kauppareissun kovasti päristen.
Jotenkin JAWA on kuin VOLVO: Selkeää tekniikkaa.
Oma 940 tyylikäs ja tehokas STW Arctic White värillä vaati 425 000 km jälkeen vesipumpun vaihdon.
Hommaan meni suurin piirtein sama kuin ketjun vaihto JAWA:ssa ja oli tilaa mitä tehdä.
Saattaa nyppiä HD ja autoissa MB miehiä.
Ah, anteeksi vihapuheeni...
Yksi juttu vielä: Naispuolinen lajitoverini ei ole niitä kaikkein siroinmpia mutta vääntyy kätevästi taakse. Kauhulla seurasin kun kaverini japsin kyydissä oli eukkonsa Kilpisjärvelle asti ja takaisin saaden kauheita kramppeja ja niinpä jouduin väsämään madalletun takajakatappivirityksen siihen.
Esimerkiksi Specialistin vaimo, vaikka onkin keveää sorttia niin varmasti tykkää kyydissä kun ei tarvitse olla jalat linkussa vs japsiviritykset, eh?
Ketä kiinnostaa Japsin takapenkkiläisen mukavuus niin tuosta takajalkatappivirityksestä saattaa olla kuviakin tai ainakin mittapiirros. Tapit ovat paitsi matalammalla myös vähän edenmpänä ja sain niistä paljon kiitosta.
Materiaali/ aihio oli 10 x 25 mm alumiinilevyä jonka koneistin.
Mielessä on ollut samantapainen JAWAn etujalkatappeihin jos niihin saisi vielä ympättyä värinänvaimennuksen.
Yksi juttu on (kunhan pääsen kotiin tältä reissulta) pienentää kaikkien mottorikiinnitysmuttereitten momenttia niin että jousiprikat kyllä pitävät tai sitten niin että Nylock mutterit ja joustavat aluslevyt.
Minulla tärinä vähän häiritsee siinä 4200 RPM kieppeillä.